En weer verder op reis! - Reisverslag uit Varsity Lakes, Australië van Zjaccan Kuiper - WaarBenJij.nu En weer verder op reis! - Reisverslag uit Varsity Lakes, Australië van Zjaccan Kuiper - WaarBenJij.nu

En weer verder op reis!

Door: Zjaccan

Blijf op de hoogte en volg Zjaccan

16 Januari 2009 | Australië, Varsity Lakes

Helaas is het zo gelopen dat ik nu alleen verder reis! Ik zal hier niet verder over uitwijden op deze pagina, ik vind dat ie daar niet voor is bedoeld ;)!

Niet dat ik veel anders boeiends te melden heb.... :P Ben vooral zeer tot rust gekomen bij Dominique en heb een heerlijke tijd gehad met één van mn beste vriendinnen :D! Wat heb ik dat gemist zeg :D!

Dus hier nog even een update van de afgelopen dagen voordat ik weer op pad ga :D!


Dag 61:

Na het harde werken als voorbereiding voor de inspectie van morgen, was het welverdiend relaxen :P ;)! Samantha en ik hebben die nieuwe film van Jim Carrey, Yes man gekeken (valt tegen trouwens!!!) en Do is in een zeer diepe knorrende slaap gevallen. Op het nieuws kwam trouwens leuk naar voren dat er een cycloon in Cairns aan de gang is (even voor de duidelijkheid, daar zit ik niet lang van nu ;P) en dat er 3 haaien aanvallen zijn geweest in 2 dagen, minder dan een uur hiervandaan... Hm... opeens zag het met chloor gevulde zwembad er een stuk aantrekkelijker uit! Vanavond moest Do werken en Sam werd mee uit eten genomen door haar vriendje, dus zat Paul met mij opgescheept :P! Maar hij heeft heeeeeeeeeeeeerlijk gekookt :D! Ri, oefenen! :P!


Dag 62:

In de ochtend nog de laatste dingen opgeruimd voor het inspectievrouwtje en langs Sam haar universiteit geweest. WAT GROOOOT! Dat is gewoon geen school meer! Tis gewoon een stad opzich! Zwembad, tennisbaan, zoveel dingen die je NIET hoort te hebben op een school :P! Zo wordt school wel leuk ja ;)!
Toen de laatste spullen voor mn trip richting Cairns (lees: de cycloon) te gaan.
Het inspectievrouwtje was geweldig tevreden! Alles zag er prima uit! Altijd fijn! Dit bevestigd ook weer het ongelijk van bepaalde mensen die zeggen dat ik NIET KAN opruimen :P! Er is een groot verschil tussen niet kunnen en hondslui (oke... gemakszuchtig) zijn.... ;)!
Daarna zijn Do en ik met Rasta naar het hondenstrandje geweest, en de rotweiler met watervrees heeft gewoon gezwommen! En nee, we hebben 'm niet hardhandig het water in 'geholpen' :P! Het was allemaal zeeeeer vrijwillig! Dus op de terug weg zat de auto niet alleen onder de gebruikelijke hondenharen en het hondenkwijl, maar stonk de auto ook gigagantisch naar zeiknatte hond :P!
Vandaag eindelijk alles geregeld met Peter Pan (de organisatie die trips voor backpackers goedkoop regelt) en ik ga veeeeel leuk dingen zien ;)! Ik verklap nog niets, jullie lezen het wel als ik het beleefd heb :P! Maar ik heb er echt enorm veel zin in! Zowiezo vlieg ik op 3 februari van Cairns naar Sydney, tenminste, als de cycloon dit ook goedvind ;)! Sorry trouwens voor alle mogelijke fouten met de D-tje en T-tjes. Dit is al nooit mn sterkste kant geweest en zoveel in engels praten en schrijven helpt niet echt ;)!
Leuk gelukje trouwens weer: In de middag had het meisje van Peter Pan me verteld dat alles oke was en dus geregeld ging worden. Belt ze me savonds op: ze had te lang gewacht met het boeken van de Frasier Island trip en er was nu geen plaats meer!! Ik baaaaaalen aan die telefoon! Dat merkte zij ook wel en ze zou me straks terugbellen. Toen ze belde, klonk ze zeer opgewekt voor iemand die er net voor had gezorgt dat een klant een trip wel kon vergeten... Maar dat had een zeer goede reden! Ze mocht me een trip aanbieden die zeeeeer veel duurder en luxer was dan die trip die ik had geboekt, voor DEZELFDE PRIJS! Of ik dat wilde?!?!?! DUH!!! Ja, ja, ja!! Niet verkeerd, dacht ik zo!
Erg tevreden gaan slapen.


Dag 63:

Vandaag waren Do en ik beide vroeg wakker en zijn we vroeg naar Surfers Paradise gegaan. Lekker de stad bezichtigd, toch nog walvissen gespot (zie foto) en eindelijk (!!!!!!!!!!!!!!!!) een nieuwe bikini gevonden! Jooooeeeehooeee! Het wonder had plaatsgevonden ;)! Dus nadat ik me in de WC had omgekleed (ze hadden geen pashokjes in die zaak! Bikini's verkopen ZONDER pashokje!! Hoe durven ze!!?), wat nog een opgave op zich bleek, zijn we lekker op het prachtige strand gaan liggen en mensen kijken! Lekker onbeschaamd in het NL over iedereen roddellen, waar wij als meiden natuurlijk één van de besten in zijn ;)! We hadden nog een live show! De strandwachten (die er trouwens zeer vunzig uitzagen in hun Speedo onderbroekje...) moesten nog in actie komen! Mensen hadden de stroming onderschat en dreven zeer ver uit de kust. Dus nadat Mister Speedo zn reddingskunsten had vertoond (dat willen we niet missen natuurlijk :D), zijn we de hond gaan halen en weer naar het honden strand van gister gegaan. Daar gebeurde natuulijk weer iets wat alleen mij overkomen kan... Ik werd echt totaal ondersteboven gerend (denk aan spullen die in slowmotion door de lucht vliegen) door een veels te enthousiaste (niet eens zo grote) hond. Plat op mn billen!! AUW! Dus terwijl Do, die ALLES had zien gebeuren, zichzelf uit de lachstuip probeerde te krijgen, probeerde ik de blije, aanhankelijke, kwijlende oorzaak van mijn pijnlijke val (ja.. DE HOND) van me af te duwen... Dus: veel gehinnik en pijnlijke buikspieren van het lachend over de grond kronkelen (en niet te vergeten: mn pijnlijke achterwerk!).
Niet veel later werd arme Rasta ook omver gelopen door een (ook niet zo'n grote, maar echt een lelijke!) hond en bezeerde ook z'n achterwerk....
Toen we terug probeerden te lopen, kwamen we op het geniale idee om een short-cut te nemen: dwars door de duinen heen. Liepen we daar, in the middle of nothing, in bikini, nog zeiknat van het zeewater en niet wetend waar we heenliepen. En het duurde voor m'n gevoel echt TE lang voordat we weer iets zagen van waar we moesten zijn! Een autoweg! Jaaaa! Helaas liepen we nog steeds in bikini.... Langs de auto weg... En ik heb een flauw vermoeden (door al het toeteren en roepen... :S) dat 2 meiden in bikini met een zeer grote rotweiler, lopend langs de autoweg, een natte droom van veel australische mannen is... HELAAS. Gelukkig kwamen we na een aantal ongemakkelijke minuten (dit is ook echt weer een actie voor Do en mij), bij de kokende auto aan.
Thuis zat het zand op alle plekken waar je nou juist geen zand wil hebben, dus douchen!! Daarna was ik zoooo moe van het strand de hele dag, dat ik serieus al om 8u in slaap ben gevallen!


Dag 64:

Helaas bleek dat Rasta toch niet helemaal goed op zn pootje liep, na de flinke botsing van gisteren, dus maar even naar de dierenarts. Die gaf het advies om nog even af te wachten en we kregen pijnstillers mee.
En zieke mannen, blijven zieke mannen: ook al zijn het honden! Rasta vulde de rest van de dag met zielig kijken, om aandacht, aaitjes en knuffeltjes vragen, wat normale zieke mannen ook doen ;P! Helaas voor de normale zieke mannen... Honden zijn hier beter in ;)! Dus Rasta is lekker vertroeteld vandaag.
Verder eigenlijk niets boeiend gedaan! Lekker van het zonnetje genoten (ik wordt eindelijk bruin!!! JAAAAA!) en chillen bij het zwembad :D!
Wel vandaag even naar vodafone geweest, want ik had nog steeds niet mn 10 dollar beltegoed ontvangen (en die kan ik zeeer goed gebruiken :P)! Gaven hun me het advies om de klantenservice te bellen. Toen ik belde kreeg ik zo'n keuze menu als je in NL ook krijgt als je een klantenservice belt. Alleen kreeg ik maar geen opties!!?? Ik wachten op de opties, zeg opeens een computerstem aan de telefoon: This service works better if you say something! HUH?!? Bleek het dus een stemherkenning te zijn! Moest ik praten tegen een computer! Nadat ik aan het idee was gewend en van de slappe lach af was (ik heb nog nooit een computer aan de telefoon gehad met sarcastische humor! En ik ben zeker nog nooit zo streng toegesproken door een electronisch apparaat....), heb ik mn beltegoed toch nog gekregen ;)!
Vanavond moest Do weer werken, en geen idee waar Sam uithing, dus zat Paul weer met mij opgescheept ;)! Dat betekend: lekkkkeeerrrrrrr eten! :D!
Voordat ik ging slapen, belde mn zusje nog even met het goede nieuws dat ze haar één na laatste assesment gehaald had! Supers ;)! Nu nog één herkansing te gaan en dan heeft ze haar propedeuse gehaald! Dus allemaal even voor haar duimen :D!


Dag 65:

Laatste dag voor vertrek! Eigenlijk zouden de zus van Paul en haar dochtertje komen, maar dat ging helaas niet door.
En wat moet ik nog meer vertellen over vandaag... Hahaha, weer niets gedaan! Omdat ik de komende 2,5 week geen dag niets te doen heb, en ik Do weer een tijdje niet zie, hebben we de dag weer lekker volgemaakt met praten, babbelen, en kwebbelen.
Weer erg lekker gegeten bij de Sushitrain (waar ik per ongeluk de garnering opat...) en met Ricardo over Skype naar hostels zitten zoeken in Singapore en Bangkok! Kortom: zeeeeeeer rustige dag!
Maar morgen om 8.35 uur, gaat m'n Greyhound busje richting Cairns! Ik zal als eerste uitstappen bij Noosa, de volgende dag doorgaan naar Hervey Bay en daar een mijn zeer luxe trip door Frasier Island doen ;).

Stay Tuned! :D!

Heeeeeel veel groetjes, Zjaccan

  • 16 Januari 2009 - 10:34

    Yvonne:

    jammer dat je nu verder alleen moet. Maar zo te lezen ga je je niet vervelen. De elfstedenkoorts is eindelijk overgewaait en ben al druk met het voorjaar en de zomer bezig heb even 2 vakantie's geboekt 1 in nederland en 1 in Frankrijk. Even wat nieuws uit Nederland Kristy komt per 1 febr weer werken op Schiphol gezellie. Ben benieuwd wat jij wil gaan doen als terug komt. Zou gezellie zijn als jij ook weer terugkomt. Veel plezier ent tot horens

    liefs Yvonne

  • 16 Januari 2009 - 11:39

    Nic:

    Heeeey Zjac!
    Ik lig zoals gewoonlijk weer eens in een deuk om al je verhalen!! Wat is het toch heerlijk om dag in dag uit niets te doen hè?? (niets doen? waar heb ik het eigenlijk over....het is heel uitputtend om steeds maar naar het strand te gaan, lekker uit eten en een beetje feesten!!)

    Anyway, ben weer terug in het koude NL! Wil weer terug naar Aussie!! Moet ook nog een baan zoeken...beetje jammer!
    Maar ja, geniet jij nog ff lekker van al het moois wat je nog tegemoet gaat zien. Fraser is supermooi! En walvistour vanuit Hervey Bay?? Niet Airlie Beach met de Whitsundays overslaan he??

    Have fun girl,
    kuzzz Nic

  • 16 Januari 2009 - 18:36

    Margaret:

    Hai lieverd, ik lees je wordt bruin, whaaaaa. Kunnen we wedstrijdje doen van de zomer, wie is het eerst bruin:).Volgens mij kan je straks niet meer wennen aan dat klein Nederland.P.S niet stiekum trouwen in Thailand. Hvj dikke kus Mams

  • 16 Januari 2009 - 22:17

    Ricardo:

    heeey lieffie,

    ik wil je heel veel succes wensen en zorg dat je er lekker van geniet daaro !! ik kom snel samen met je genieten , nog ong. 50 daagjes en voor je moeder: je weet nooit wat er kan gebeuren in Thailand !!

    hele dikke zoen en knuffel van je mannetje

  • 19 Januari 2009 - 16:38

    Esther:

    joh in je eentje heb je de tijd aan jezelf, kun je de dingen doen die je zelf wilt doen en kun je ook zeker genieten hoor. Jou kennende ga je er zekers iets tofs van maken.
    Ik las het berichtje van Yvonne en ik sluit me erbij aan.......kom maar weer gezellig naar Schiphol, kunnen we alle verhalen ook live horen!!!

    hey ga ervan genieten en ik lees je weer,

    dikke kus, Esther.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Zjaccan

Actief sinds 10 Aug. 2008
Verslag gelezen: 178
Totaal aantal bezoekers 67776

Voorgaande reizen:

31 Januari 2012 - 03 Maart 2012

Cambodja - Vietnam - Laos

15 Februari 2010 - 16 Maart 2010

De Oostkust van Amerika :D!

12 November 2008 - 15 April 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: