Melbourne on St. Kilda! - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Zjaccan Kuiper - WaarBenJij.nu Melbourne on St. Kilda! - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Zjaccan Kuiper - WaarBenJij.nu

Melbourne on St. Kilda!

Door: Zjaccan

Blijf op de hoogte en volg Zjaccan

15 Februari 2009 | Australië, Melbourne

Melbourne!!! ZON! Hehe, Sydney was weer ff slechter weer, en hier schijnt al de hele week de zon!! :D!

Leuk nieuwtje trouwens! Kep nog ff genoeg tijd en heb besloten om ook nog alice springs te gaan zien! Dit is de outback van Australie, in het midden!! De retour ticket vanaf Alice Springs naar Melbourne (waar mn vlucht naar Singapore vanaf vertrekt), was zooo goedkoop, dat ik het niet kon laten!! VET HE?! :D

Maar terug naar de normale verhalen :)

Dag 90

Zoals ik in de vorige blog al schreef, vandaag gingen Stef en ik Kings Cross bekijken.. En ja... Wat moet ik ervan zeggen.. Ik vind het niet echt wat :S. Hoor er grote verhalen over maar het was zonder sfeer en kweenie... Ble! Dus maar 30 min in Kings Cross besteed ;)!
Wel hadden we vandaag flinke spierpijn zeg! Voelde me zwaar gemarteld! Gelukkig had ik het mezelf aangedaan :P Wie gaat er ook 5,5 uur door de bush bush lopen :P?
Nja, na ff kebab te hebben gegeten, zijn Aina, Stef en ik op Greyhound naar Melbourne gestapt!


Dag 91

Vanacht in de bus Pearl Harbour gekeken en zitten janken :P Leek wel een klein kind! Gelukkig zag niemand het aangezien de hele bus sliep :P! Zelfs Stef lag te snurken op mn schouder en brabbelde wat onverstaanbaars :P! Ik was helaas (op 1,5u na) de hele nacht lekker wakker en heb optimaal van het saaie Canberra (hoofdstad Aussie) kunnen genieten... Ben ik blij dat we hier niet zijn gestopt! Want dat waren we wel van plan! Er kwam hier ook een man de bus in met een lichaamsgeur waar de apen U tegen zouden zeggen! Allejezus!! Hij keek naar de 1e 5 rijen en zag alleen maar blonde meiden.. GLIMLACH!! Alle blonde meiden (including Stef en ik) dachten aan de gezichten te zien precies hetzelfde!! : Laat deze creap zo ver als mogelijk achterin de bus zitten! Trekhaak ofzow??? Gelukkig zattie pittig ver ;)! Om 3u pitstop gehouden en met Aina naar horrorverhaal van anders NL meisje geluisterd! In Nieuw Zeeland zijn vrienden van haar beroofd en verkracht!! IEL!!! In hun campervan! Ben ik blij dat we niet zoveel wild gecampeerd hebben zeg!
Later op de nacht roken we een zeer sterke brandlucht. Bleken het de bosbranden te zijn! Eng... Ligt eraan hoe de wind staat of we het ruiken..!
In Melbourne wist Aina de weg al een beetje en we hadden een hostel in het strand gebied! Lekker uit de drukke stad ;)! ST Kilda heet het plekje! Hostel is moooooi! Weer een fijne plek! Dus inkopen bij de aldi doen :P en tours geboekt. We wilden met de auto gaan, maar hebben een leukere tour geboekt! Onze backpacks hadden we zolang in het bagage hok gestopt en toen ze eruit mochten stonden er 700 andere backpacks voor :P! Raad eens wie de kleinste (en dus het zaadje) was?? Hehe, Zjac over de koffers klimmen en de backpacks eroverheen proberen te mikken!
Savonds lekker met zn 3en burritos gemaakt en vroeg in bed gedoken!


Dag 92

13u achterelkaar geslapen! Zo! Had ik ff nodig zeg!
Vandaag met Stef naar de Melbourne Zoo! Het is de oudste Zoo van Australie en al vind ik niet echt dat je hier naar een dierentuin moet (je ziet OVERAL wilde dieren die je daar achter de hekken ziet - zelfs de krokodillen dreven in Cairns op de weg..), vind ik het wel leuk om in de oudste dierentuin te zijn geweest! We hebben echt vanalles gezien alleen het voederen gebeurde niet echt vandaag... Misschien waren we overal te laat of had de zoo een balansdag ingevoerd.. Geen id! Maar erg leuke dag gehad! We hebben er een sport van gemaakt om dieren zo belachelijk mogelijk te fotograferen :D! En dankzij het voortreffelijke voortplantingsprogramma van de zoo (zoveel dieren waren aan het rampetampen!!! Ik kreeg er helemaal een missend gevoel bij :P), is dat er gelukt :P!
Ook liepen we naar een raam te staren met een groot zwart iets en kwamen we er achter (met ons neus 1 CM van het glas af) dat er een mega king kong achter zat!!! WOW! Dat beest was 4 bij 4 meter! Lengte - breedte!! We schrokken ons letterlijk het apenlazerus!
Helaas ging een kinderrijke familie ongeveer dezelfde route als ons door de dierentuin doen... Stef heeft me ervan kunnen weerhouden om de krijsende-gillende-voor-de-foto-springende kinderen, als maaltijd cracker aan King Kong te voeren...
Savonds lekker wijntje gedaan onder het genot van Grey's Anatomie. Het was lady's night in het Base hostel, en dus gratis Champagne en snoepjes voor de vrouwen!! Jaaa! Ik hoef denk ik niet verder in details te treden voor derest van de n8 ;)!


Dag 93

Haaaaallllo katerrrr! Nja, Aina had er meer last van dan wij het hadden ;)! Vandaag (op vrijdag de 13e) lekker aan het strand gelegen met de rook van de bosbranden zeer aanwezig! Maar 80 KM verop... Half St Kilda was bedekt in de rook! Br... Het was wel een oke strand, maar het water was koud! Zowiezo is Melbourne het koudste gedeelte van Aussie, maar dit water was net als de noordzee! Niet zwemmen deze week dus ;)!
Savonds met 2 andere NLse meiden gezeten, waarvan 1 uit Hoorn!?! Hm.. wereld is klein!
Daarna ging Stef met de meiden mee naar lokale pub en ik en Aina weer naar Base waar een lokaal bandje speelde. Met een Canadese gozer samen het leeftijd spel gedaan (de meest belachelijk uitziende mensen op leeftijd schatten... triest, ik weet het, maar zooooo goed voor de stemming :P) en ik heb zooooo gewonnen :P. Terug naar hostel gelopen en we kwamen er achter dat we omsingeld zijn door een hoerenbuurt!!! En ik maar uit Kings Cross vandaag blijven!!! Dus onder het genot van de oranje maan (door bosbranden) naar hoertjes zitten kijken :P! TE laat in bedje...


Dag 94

Wannnnnt... Vandaag gaan we op tour naar de penquinparade! Dit bekend dat we de kleinste pinquins ter wereld gaan zien! Maar 33 cm en 1 KG! Ze komen snachts het strand van Phillip Island op om aan de roofdieren in het water te ontsnappen!
Maar eerst naar een kangeroo en koala wildlife iets! LEUK!! Koala betekend trouwens No drinking in Aboridginals (hoe je het ook schrijft..)! En de naam koalaberen slaat al helemaal nergens op, omdat het buideldieren zijn.. Maar dat terzijde ;)! Het wordt ook geen koala knuffelen vandaag, aangezien de koala's in deze omgeving groter zijn dan de gemiddelde koala! En toen de gids vertelde wat voor verwondingen die beesten kunnen veroorzaken, had ik acuut meer zin in krokodil knuffelen dan koalaknuffellen....
De kangaroos zijn ook redelijk groot hier! 3 meter! Maar wel die beesten voeren he! Zjaccan dus 6 kangeroo's, hongeriger dan Pacman, aan het voeren! Was erg hilarisch ;)! Het was in ieder geval minder eng dan die kleine kangaroo voeren op Long Island, waar ik echt bang was dat ieder moment mamma Skippy uit de bosjes zou springen en ons een paar kangaroo kickbox meppen zou verkopen om haar kind te beschermen....
Daarna naar Woolomai Surf Beach! Aina en ik wilde persee spring foto's maken en aangezien ik vandaag niet op mn scherpst was, moest arme Aina 22 keer springen om goed op de foto te staan :P! HE HA OCHTENDGYMNASTIEK! :P
Toen met onze zeer saai en monotoom lullende gids (die gast vond zn baan duidelijk interessant :P) op naar de Noobies Boardwalk! Een zeer bekende rots met een seal kolonie erop! Mooi man! Alleen er lagen overal dooie meeuwen :S! Als die hier frequent uit de lucht vallen.. Wil ik voor mn volgende loop graag een helm :P!
Daarna een lekker kopje thee uit de meest belachelijke bekers ooit gedronken en langs the scenic route naar het strand om pizza te eten! En op naar de Pinquins!!! We mochten GEEEEEEN foto's maken helaas, maar wat een grappig iets! We hebben 1,5 uur zitten wachten in de kou, aan het strand.... Op een gegeven moment dacht Aina een pinquin te zien! Aina: Is that a pinquin? Zjac: Donno! Trow something at it! Aina: Can I trow a Chinese?? We have to many here! :D! En ze had gelijk! Ik ben benieuwd hoe het zit met de populatie in China, aangezien het lijkt of dat gehele land is leeggelopen!
Maar terug naar de pinquins! Iedereen die madagascar heeft gezien kent de zin: Look cute and cuddly boys! En dat waren ze! Hoe ze liepen! Zooooo lief! Er waren er iets van 300 hoorde ik later!
Daarna pas rond 1u terug in hostel en slaaaaapen!


Dag 95

Vandaag! Stef stond al bijna kwispelend om 9u voor mn bed! Ga je mee naar de markt????? Ik weet niet wat dat kind eet maar ik wil het ook!!! Later kwam Ellen (NLs meisje waar we in Sydney mee waren) de keuken inlopen! Leuk!
Dus met zn 3en op naar de Queen Victoria Market! Eerst even met zn allen in Starbucks gezeten en bijlullen natuurlijk!
Markt was leuk! Sfeertje! Derest van de dag op het strand gelegen.. ZWAAR :P! Morgen ga ik the Great Ocean Road met de meiden doen!

Hou jullie op de hoogte!

  • 15 Februari 2009 - 06:21

    Jou Mannetje:

    heeee moppie mooie verhalen weer hoor, ik wil ook leuke dingen doen in plaats van centjes verdienen.werk me slag in de rondte.
    Ach iemand moet het doen toch hahahaha
    ik kijk zo uit naar ons weerzien denk dat ik helemaal gek ga worden als ik je weer zie!!!
    hou van jou en ik ga je snel bellen.

    hele dikke zoen en knuffel

  • 15 Februari 2009 - 08:30

    Ellen Eva Hell:

    Topverhalen hoor! Ik ben jaloers, had ik maar zo'n blog! XOXO

  • 15 Februari 2009 - 10:20

    Margriet En Math:

    Hoi Zjaccan, je hebt het ondanks zwoegen en zwtn. toch erg naar je zin denken we, en och ja plots is je overpeinzing naar thuis je wat te veel (zouden wij ook hebben), dat hoort er bij.Geniet maar lekker en we horen wel weer nieuwtjes van jou he.
    Groetjes van Margriet en Math uit Ulestraten.

  • 15 Februari 2009 - 12:41

    Danny:

    Hoi zjaccan,

    weer leuke verhalen...
    Nu ik dit lees moet ik toch een keer weer die kant op gaan...
    Lijkt me geweldig.
    Enjoy your trip.
    Laterzzzz
    danny.

  • 15 Februari 2009 - 21:09

    Margaret:

    Hai lieverd, neem je een kangeroetje mee naar huis, past vast in je rugzak:).Beneid je, je ziet zoveel in life. Dikke kus Mams

  • 16 Februari 2009 - 16:42

    Esther:

    zal hier maar meteen reageren.... ziet er weer leuk uit die foto's! Ben benieuwd wat je van alice springs vindt, tot de volgende keer!

    esther X

  • 16 Februari 2009 - 22:55

    Dootje!:

    Leuk he die mini pinguins op philip island, echt te schattig!
    Geniet van The Great Ocean Road want dat is echt mooi! En echt super super gaaf dat je naar Alice springs gaat... mucho HOT maar wel heeeeel veeel foto's maken he, want ook daar ben ik nog steeds NIET heen gegaan.. so stupid:)
    Meis geniet en tot tot!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Zjaccan

Actief sinds 10 Aug. 2008
Verslag gelezen: 231
Totaal aantal bezoekers 67790

Voorgaande reizen:

31 Januari 2012 - 03 Maart 2012

Cambodja - Vietnam - Laos

15 Februari 2010 - 16 Maart 2010

De Oostkust van Amerika :D!

12 November 2008 - 15 April 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: