Hereniging, Singapore en Kuala Lumpur! - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Zjaccan Kuiper - WaarBenJij.nu Hereniging, Singapore en Kuala Lumpur! - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Zjaccan Kuiper - WaarBenJij.nu

Hereniging, Singapore en Kuala Lumpur!

Door: Zjaccan

Blijf op de hoogte en volg Zjaccan

15 Maart 2009 | Maleisië, Kuala Lumpur

Jaaaaaaaaaaaaaaaaaa! Ben weer samen met mn mannetje!!!! :D :D :D :D!!! Hehehe! Zoooooo fijn!


Dag 118

Zoals ik in mn vorige blog al te veel zei: IK GA VANDAAG MN MANNETJE ZIEN!!! En ongeduldig dat ik was! Die shuttlebus naar t vliegveld was 5 min te laat (in Aussie tijd dus nog veels te vroeg :P) en ik was al half panisch aan het denken datie me vergeten was! EINDELIJK op het vliegveld, mocht ik toch bijna niet inchecken!!!! Omdat ik geen retourvlucht heb vanaf Singapore (ik reis door Maleisie naar Thailand en ga vanaf Bangkok terug), mocht in het land niet in?!? Veel gezeik en gezeur later mocht ik toch mee ;)! In het vliegtuig ter ontspanning de beste film ever gekeken! Twilight!! Aanrader! Wijntje erbij :P En ik zag er erg stresserig uit waarschijnlijk, want die steward heeft me 3x bijgeschonken met wijn :P! En toen eindelijk op Singapore... Ik al rustig aan doen.. Wist dat ik nog door customs moest en op bagage moest wachten.... En ik zou GEK worden als ik daar op mn backpack moet wachten, terwijl ik weet dat Rico achter die muur wacht! Dus koeteldekoet als bijna laatste dat vliegtuig uit, kijken waar ik heen moet... En opeens zag ik daar al iemand staan!! RI!! NU AL!?!? Rennen, knuffelen, zoenen, WOUW!!! HIJ STOND ER AL!!! :D :D :D :D!!! Wat had ik hier lang op gewacht! Al knuffelend en kleffend bagage gehaald en op naar taxi. Wist die taxidriver toch niet hoe bij het hostel te komen! Singapore is het land van de electronice, maar geen tomtom in die taxi te bekennen! Gelukkig had deze overijverige ZjacZjac (die duidelijk beter werkte dan de onzichtbare Tomtom :P), de route naar het hostel van het vliegveld opgeschreven! Eindelijk in het hostel! LEVEND! Ze zijn hier niet zo voorzichtig met rijden :P! We zaten in Little India, best grappig! Alleen wat minder grappig was dat het hostel onze boeking niet goed had doorgekregen... DUS geen 2 persoonskamer voor de 1e nacht meer beschikbaar had!! :(! AAAAAAAAH! IK GA NIET IN EEN 6 BED DORM SLAPEN, NA MN MANNETJE 4 MAANDEN NIET GEZIEN TE HEBBEN! En trouwens, ik wil niet weten hoeveel klachten het hostel dan had gekregen over ongewenste activiteiten in de dorm!! Dat had snuggere receptionist ook wel door, en we kregen de gehele dorm voor ons alleen!! JEH! Onze eerste nacht weer samen! Op een stapelbed :P
Derest laat ik achterwege voor mn jeugdige lezers ;)!


Dag 119

Schrok half wakker! Er ligt iemand naast me!! Haha, niet meer gewend ;)! Lekker ontbeten (alles is hier echt spotgoedkoop!) en daarna onze bustickets naar Kuala Lumpur geregeld: 15 euro voor een busrit van 6u?!? Oke!! Toen de stad in via een door Ri gekozen 'short-cut'.... Iedereen voelt 'm al aankomen: NOTICE: Ri zijn richtingsgevoel = ook niet al te best.... Dus verdwalen! Eindelijk bij stad aangekomen ;)! En wat een shoppingsmalls!! Enorm!! Met zoveel electronica! WOUW! Overal mensen op scooters (die scrale dingen waar bij ons 15-jarigen op rijden..) en die rijden tussen het verkeer door! Links, rechts... OVERAL! Lekker wat te eten gehaald en aan de kade zitten picknicken ;)! Romantisch :P! Lekker richting Orchard Road gelopen en wat rondgeslenterd. Veel starbucks gezien (echt VEEL), maar Singapore is weer gewoon een stad. Mooi, maar niet voor meer dan 1 dag. Terug in hostel bar wat gedronken, waar een zeer enthousiast Chinees meisje (hoog stemmetje, hoog tempo :P) erg veel tegen ons begon te vertellen! Was echt grappig :P! Ze gaf Ri nog goed tip om een (ECHTE) goede en goedkope camera te kopen, dus terwijl Ri daarheen ging, heb ik onze spullen naar andere kamer verhuist! 2-persoons! JEEJ! Daarna in zelfde bar wat gegeten en Ri is helaas al zn onafhankelijke mannelijkheid verloren daar :P! Hij was iets te volgzaam met hetzelfde eten te kiezen als ik, en dat is in chinese cultuur vreemd ofzow? Het meisje was helemaal onder de indruk van 'de grote sterke jongen die alles liet bepalen door zn vriendin' :P! Hehehe! Verder nog wat gedronken maar het niet laat gemaakt!


Dag 120

Uitcheckdag!! Op naar de bus! MET backpack! Best lang, 15 min lopen met dat kreng ;) Ri wilde ze eigenlijk alle 2 dragen (galant, klopt :P) maar was blij op het laatste dat ik het daar niet mee eens was :P! Bus was top! Zwaar relaxte stoelen! Alleen aan de grens van Singapore moesten we de bus uit, en door douane lopen... HUH? Nja, prima. Toen over de rivier die Singapore met Maleisie verbind, mooi! Maar we moesten er bij Maleisie WEER uit! Zelfde verhaal, alleen nu moest backpack mee en door rontgenband! Hahaha! Het gaat hier echt primitief! Ri had leuk praatje met soldaatjes daar omdat hij zn legerbroek aan had (dan zit je hier automatisch in het leger denk ik :P) en we konden zeer gemakkelijk verder! We mochten nu eindelijk blijven zitten in de bus! Genieten van het prachtige subtropische landschap... Hmm.. Wat een genot om doorheen te rijden! Na 6u eindelijk in Kuala Lumpur. Drukke stad, veel verkeer en serieus 30 minuten over 30 meter gedaan! Toen maar taxi regelen! Terwijl Ri voorin zn engels zat te oefenen, viel ik achterin bijna in slaap :P! Hostel ligt hier bij de markt dus lekker vers fruit mee! En wat een geweldige kamer :P! Girly! Daarna heb ik wat gegeten op plaatselijk markt (kip plukken! LEKKER!!!) en Ri zat me aan te kijken of ik zn kat aan het opeten was... Hahaha, hij wilde 'westers eten :P'!!! Dus op noodles uitgekomen :P!


Dag 121

Wekker moeten zetten, aangezien de hele kamer donker is door het ontbreken van ramen (wel goed voor de nachtrust :D)! Aankleden en gaan! Nja... door geen ramen heb je ook geen direct weerbericht... REGEN! Gelukkig korte bui en met kaart in de hand (iedereen ziet zowiezo wel dat deze blanke mensen toeristen zijn :P) de stad verkennen! Onderweg naar bezienswaardigheden voelde ik me soms al erg bekeken, maar dit kwam op zn hoogtepunt toen we per ongeluk voor de nationale moskee terecht kwamen, NET toen de dienst afgelopen was... :(! ZO! WHAT THE FUCK! Alsof die gasten nog nooit een westers meisje hadden gezien! Ri ging erg lief en beschermend voor me staan en we hebben de stoet uitgezeten... Brrr.. Wat voelde ik me ongemakkelijk zeg!
Ik heb derest van de dag veel met mn ogen naar de grond gericht gelopen om niet super geirriteerd te raken door alle blikken... Ri probeerde me erg lief te helpen en zo zijn we de middag door gekomen :)! Zou hier echt niet graag zonder hem zijn! We liepen door een park en die gast die de bosjes aan het knippen was, stopte hier zelfs mee om zn hoofd bijna 360 graden rond te draaien om de blonde attractie na te kijken.. *ZUCHT*!
Nja, wat eten dan maar in Chinatown! Ri mocht de plek uitzoeken (na zn horror ervaring van gisteravond :P) en we hebben heeeeerlijk gegeten! En wel prachtige dingen gezien vandaag! Chinatown is vet! Aapjes gezien en de stad zelf is druk, maar zit vol met mooie dingen! Alles is hier zo goedkoop! Ons middag eten (grote borden met veeeeeeel!) was maar 1 euro en 50 cent! PRIMA! Natuurlijk de Petronas Towers gezien! Tof gebouw! Op de terug weg lekker veel fruit gehaald en tours geboekt naar Taman Negara (oudste regenwoud TER WERELD) en Langkawi geboekt. Savonds lekker kopje thee op bed gedaan (DAT heb ik gemist) en we waren kapot! Ongeveer 6u gelopen 2day! En Ri was verbrand!!! HAHA! :P


Dag 122

Vandaag met ander stelletje (Debra en Stile) naar de Batu Caves! Taxi aangehouden en met gevaar voor eigen leven naar Batu Caves gereden :P! VET! Echt mooi! Wat een kunst! En wat een apen! Die beesten zijn doodeng! Ik ben serieus door een aap achterna gezeten! En niet voor een apenknuffel!!! Ik zweer je dat ik dat beest zn ogen rood zag worden, en zn tanden zagen er niet al beter uit! Dus om hondsdolheid te voorkomen: HARD RENNEN :P! Derest had er erge lol in ;)! Maar echt... Die beesten stelen alles! Iemand had eten mee, zette 2 stappen de trap op, WEG eten! Hahahha! Van het mooie uitzicht en de grotten genoten en op naar beneden (iets van 300 treden :P). Kwam er een gast naar me toen die met me op de foto wilde?! ECHT! Voel me net alsof ik in Zandvoort sta als Gridgirl!! PFF..! Daarna na Chinatown! Ik voelde me een stuk beter met andere stelletje! Debra en ik konden serieus ongestoord de kraampjes bekijken! TOP! Daarna de skytrain over de stad genomen en veel mooi dingen gezien! Tot de hemel weer losbarstte! AAAAH! Lekker! We hebben er heerlijk doorheen gelopen! Wat een genot! Zelfs nochalant fruit gehaald ;)! En in het hostel Australia gekeken! Aanrader!


Dag 123

Vandaag laatste dag in Kuala Lumpur! Bloggen, parkje in, etc etc... Niet veel bijzonders ;)!

Wat leuke filmpjes:
http://www.youtube.com/watch?v=3FUE7cmbWDA
(apen bij Batu Caves)

http://www.youtube.com/watch?v=O68Gqorwp8Q
(Batu Caves)

http://www.youtube.com/watch?v=cR_DqR-ka7A
(Ri en zn nieuwe camera :P)

  • 15 Maart 2009 - 04:50

    Do!:

    Echt super je even gesproken te hebben over skype! Geniet lekker en mail je snel de tips door!
    Kusje!

  • 15 Maart 2009 - 05:16

    :

    PS. Meer foto's op www.ricardokwakkenbos.waarbenjij.nu ;)

  • 15 Maart 2009 - 09:03

    Margriet En Math:

    Hoi Zjaccan en Ricardo,
    Leuk dat jullie weer bij elkaar zijn,
    Kon je hier horen ha-ha-ha-ha.
    Kijk maar lekker rond en laat ons via de gebruikelijke weg weer iets meer weten.
    Groetjes en veel liefs,
    Margriet en Math

  • 15 Maart 2009 - 12:20

    Die Hard Fans!:

    Heej Sjakie,

    Wat leuk dat jullie weer bij elkaar zijn! Wat ziet het er ontzettend mooi uit op die foto's. Wij hebben hier helemaal niks gehoord hoor, is er wel wat gebeurd?? ;-p

  • 15 Maart 2009 - 15:37

    Rowan:

    Azie is tof he!? :D En helemaal nu je het met je Ricardo kunt delen ;)

    Blijft leuk je verhalen te lezen! En ik blijf het zeggen: geniet ervan!

    PS: Logisch dat je niet naar de Zoo bent geweest als je maar zo kort in Singapore bent en zo te zien/lezen heb je toch genoeg aapjes gezien :)

  • 15 Maart 2009 - 21:25

    Yvonne:

    gezellie dat jullie weer bij elkaar zijn na 4 maanden. kunnenjullie nu samen genieten. ben blij dat je ook weer terug komt op schiphol weer fijn samen werken.

    liefs yvonne

  • 15 Maart 2009 - 22:12

    Margaret:

    hai lieverd, heb al op Ri zijn site gereageerd:),fijn dat jullie weer samen zijn en wat een contrasten waar je nu bent. geniet en tot mails kus mams

  • 16 Maart 2009 - 02:51

    Stefanie:

    He meis!

    Sorry dat ik zo lang niks van me heb laten horen. De tijd is echt voorbij gevlogen hier in NZ! Inmiddels heb ik een zere voet van de Tongariro crossing dus hou me een beetje koest :) Wat onzettend fijn dat je weer helemaal gelukkig bent met je vriendje, en in een prachtige omgeving! De foto's zijn super. Ik ga je verhalen op de voet volgen en een hoop ideeen opdoen voor mijn eigen trip naar Azie.

    xx
    Stefanie

  • 16 Maart 2009 - 17:57

    Esther:

    lekker weer samen! ga er fijn van gnieten joh en tof dat je weer terugkomt op de MD! gaan we lekker ff bijkletsen, tenminste ff......grinnik, ik zal mijn werkdagen allemaal achter elkaar plannen, dan hebben we de tijd ;-)
    groetjes esther xxx

  • 16 Maart 2009 - 19:08

    Natalie:

    Wat een super foto's :D!
    En wat ziet Ri er weer gelukkig uit;).
    Welke dag komen jullie eigenlijk terug?
    (alhoewel het voor jullie waarschijnlijk nog heel lang mag duren:D)
    Dikke Kus&Liefs

  • 18 Maart 2009 - 20:20

    Henri:

    Hai Zjac, ik heb een laptop gekregen voor mijn verjaardag. Nu kan ik kijken waar jij bent.
    Kusjes Henri

  • 19 Maart 2009 - 10:08

    Arjan:

    hallo daar! ozz alweer verlaten maar lees dat je t aardig naar je zin hebt! GENIET ervan

    greetzz vanuit Freo

  • 20 Maart 2009 - 09:29

    Bob:

    Fijn dat jullie met ze tweeen genieten zo! En blijf ervan genieten! Tot snel!

  • 20 Maart 2009 - 18:13

    Margriet En Math:

    Hoi Zjaccan en Ricardo,

    Fijn dat jullie weer samen zijn. We hopen dat jullie nog veel kunnen bekijken in de andere werelddelen.

    Groetjes,

    Margriet en Math

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Zjaccan

Actief sinds 10 Aug. 2008
Verslag gelezen: 540
Totaal aantal bezoekers 67780

Voorgaande reizen:

31 Januari 2012 - 03 Maart 2012

Cambodja - Vietnam - Laos

15 Februari 2010 - 16 Maart 2010

De Oostkust van Amerika :D!

12 November 2008 - 15 April 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: