Newwww Yooork! - Reisverslag uit Manhattan, Verenigde Staten van Zjaccan Kuiper - WaarBenJij.nu Newwww Yooork! - Reisverslag uit Manhattan, Verenigde Staten van Zjaccan Kuiper - WaarBenJij.nu

Newwww Yooork!

Door: Zjaccan

Blijf op de hoogte en volg Zjaccan

23 Februari 2010 | Verenigde Staten, Manhattan

En na een weekje maar weer eens een berichtje ;)! Veel gedaan en gezien!

ALLE FOTO'S OP: http://picasaweb.google.com/home

Op de 3e dag genoten van een lekker Amerikaans ontbijt (pancakes!) en
lekker op Ocean Drive langs het strand gezeten om van de maffe mensen te genieten. Een zwerver die tegen over ons op een bankje lag, vond het nodig om HELEMAAL op te staan, naar ons toe te waggelen en op te merken dat als Ri meer haar had, hij zeker weten Tom Cruise zou zijn... Dus.. Openbare dronkenschap wordt hier serieus zwaar beboet, maar niet iedereen trekt zich
daar blijkbaar wat van aan ;)!
Met onze kamergenoot Tattoo-Tim (die gozer zat ONDER! Zo'n geweldige VS-
macho!), bij een Cubaans tentje gegeten en daarna wat gedronken bij een Irish bar, waa ik Ri en Tim heb achtergelaten en met 3 Nl-ers naar een grote club (the Mansion) ben geweest. Daar was een mode-show aan de gang, 4 paaldanseressen en liepen er meiden op de bar iedereen 'de fles' te geven (lees: flessen drank leeg te kieperen direct in iedereens bekkie).
Erg gezellig gehad ;)!

Volgende dag flink uitgeslapen en met de Nl-ers op het terras gehangen.
Later op de dag een sightseeing tour door Miami Downtown gedaan en ENORME
huizen gezien! Wij hebben normale parkeerplaatsen voor auto's voor de deur, deze gasten hebben normale plekken voor getransformeerde speedboten voor de deur liggen!
Savonds hebben we ons laten afzetten op de Ocean Drive en lekker wat gegeten.
Toen we klaar waren zijn we onze spullen gaan pakken voor naar NY! :D!
Aangekomen in onze kamer stond er een onbekend backpack te piepen? Tattoo-Tim had al bedacht dat zowel de backpack als de eigenaar hiervan (die 'm blijkbaar gesmeerd was) met kop en kont buiten zouden belanden als die mega rugzak niet heeeel erg snel z'n waffel zou houden...
Toen we klaar waren met pakken, Tim naar de Irish Pub hadden gestuurd
(SERIEUS, die gozer heeft een flinke AA bijeenkomst nodig!) en de backpack
gedeactiveerd hadden, lagen we wat in te dutten, tot Marije aan de deur kwam.
Ze gilde nog even hard over de gehele gang: 'Als jullie bezig zijn ofzo, kom ik staks wel terug, hoor!'.... Geloof mij, die bedden kunnen het net aan dat we erop slapen, innig knuffelen (om het netjes te omschrijven :P)
vraagt echt om een totale instorting! Wel had Marije een geweldig idee!
Een cruise rondom de Bahama's van 5 dagen die super goed te betalen was!
Dua nu gaan alle 5 de Nl-ers achter elkaar op cruise! Want wij hebben ook
gelijk geboekt natuurlijk ;)! Muhahahaha! Genieten op een mega schip MET casino, zwembad, gym, en incl. AL het eten... Hmmm ;)!
De wekker ging weer vroeg (4 uur!) en AA-Tim kwam nog op tijd binnen
wankelen om ons een fijne trip te wensen voordat hij pass-out op het matras plofte...

Na een 15 minuten durende dodemans rit (had 30 minuten moeten duren, maar ik weet niet waar onze overenthousiaste taxi-driver op aan het trippen was..),
aangekomen op het vliegveld, bijna weer geheel ontkleed door de douane
(schoenen uit?!?!).
In het vliegtuig moest Ri toch ook een keer toe geven dat ik gewoon een zeer niet gevraagde, levenslang lidmaatschap op turbulente/vreemde (vaak beide) vluchten heb..
Na een dikke 2 uur over de wolken te hebben gestuiterd en te hebben genoten (OOK NIET VRIJWILLIG!) van onze piloot met ambitie tot stunt piloot (hij draaide het vliegtuig even bijna HELEMAAL op zn kant...), zaten we in een taxi naar ons hotel. Onderweg na iedere 5 meter vangrails, zagen we de overblijfselen van het bewijs dat Amerikanen GEEN goede rijders zijn...
In het hotel de koffers gedropt en lekker even rond gelopen! De kou viel erg mee! :D! Na 35 blokken gelopen te hebben, toch maar weer even omgekeerd!
De Broadway straat hield maar niet op! (bleek later dat we bijna op Time-Square zaten :P)!
Savonds maar eens even een route gemaakt voor komende dagen!

Gezellig nachtje gehad in de stad die nooit slaapt... Sirene's zijn hier meer een regel dan een uitzondering zeg! Maar wat is het mooi bij daglicht..
Wat zijn de gebouwen hoog!!!! En als die Yellow-Cabs!! Wouw!
Na wat geklungel met een toerist-hatende-metro-kaartjes-machine, zijn we beland bij het Empire State Building! We hadden eigenlijk een rij rondom het hele gebouw verwacht, maar op de vliegtuig controle na (ja... weer een beveiligings-check, waarschijnlijk zo'n Melkert-baantje :P), konden we ZO doorlopen! Onderweg werd ik nog wel even bijna getackeld door een terroristische kleuter in een buggy (MET OPZET! Ik had dat kleine wicht 80 verdiepingen naar boven moeten TRAPPEN!), en zijn we in minder dan 15 sec. 80 verdiepingen omhoog geschoten! Amerikanen zijn wel goed in het opzetten van wachtrijen.. Als het druk is zetten ze gewoon de HELE 1e verdieping vol met wachtrij!
Wat een uitzicht daar!! ZOO! We hebben een paar seconden met open mond (lekker vliegvangen :P) staan kijken! Adembenemend! Of het kwam van de hoogte :P! We wilden foto's blijven nemen maar zo'n uitzicht is NIET te beschrijven!
Na weer 80 verdiepingen naar beneden te zijn geschoten (we voelden ook echt onze oren knappen), hebben we de gratis veerboot langs het vrijheidsbeeld genomen omdat de ferry naar Liberty Island (waar het vrijheidsbeeld op staat) ZO druk was...
Daarna Ground Zero (lees: bouwput) gezien en de Brooklyn Bridge!
We dachten in 1 uurtje wel even Time Square te zien, BIG mistake! We stapten uit de metro (die vast om toeristen te pesten het meest onbegrijpelijke netwerk EVER gecreerd heeft) en kregen een overvloed aan zintuigelijke
ervaringen! Na even op adem te zijn gekomen bij de Starbucks (die verdienenen een maandsalaris aan ons :P), besloten we dat dit NIET in 1 dag zou lukken :P!
Dus hebben we 1 kant gekozen! De kant van de trap waar de clip van Jay-z is opgenomen en de M&M winkel! Echt, ze hebben een klein chocolaatje ZO weten uit te buiten dat er een 3 verdieping grote winkel van gemaakt is!
Op de terugweg wist Ri even niet meer hoe de poortjes van de Subway werkte en moesten we een kwartier wachten tot het kaartje weer gebruikt kon worden :P!
Savonds waren we OP!

In geen tijden zo lekker ongeveer 12 uur geslapen! Op naar de volgende
Sight seeing tour! We dachten dat de Lincoln towers leuk zouden zijn, maar
dat bleek niet... Dus lekker in Central Park gelopen! Super plek! Zo'n leuk park in het midden van zo'n miljoenen stad! Overal eekhoorns en entertainers!
Doorgelopen over 5Th Avenue (alle dure winkels) langs St. Patricks Cathedral (gewoon een kathedraal MIDDEN tussen alle dure, grote, glinsterende gebouwen)
gelopen! Ri heeft even flink ingekocht bij Abercrombie & Fitch (Ri denkt dat je het zo schrijft, ik heb geen idee :P) wat meer op een discotheek dan op een winkel leek... Met levende paspoppen (modellen). Al was 1 van die mannelijke modellen wel een snoepje voor het oog! Die had een upgrade van een
sixpack gemaakt! Het eerste eight-pack ever! Grauw ;)!
Natuurlijk weer even Time Square opgezocht en geshopt! Ook souveniers ;)!

Volgende dag voor alle drukte met de ferry naar Liberty Island gegaan.
Voordat we de boot op gingen probeerde Ri nog even een dikke duif uit de lucht te koppen. Ik moet eerlijk zeggen dat ik mn geld op die duif had gezet met die snelheid... We weten dat NY bekend staat om TE laag vliegende terroristische
objecten (slecht :P, ik weet het!), maar dat de duiven zich ook al bij Bin Laden aansluiten, hadden we even niet verwacht. Om verder letsel te voorkomen, was het ook maar goed dat Ri erg alert bukte :P!:
De ferry was NIET druk (we hebben foto's van de boot NA ons :P) en dankzij de hulp van een paar andere NL-ers (er waren er TE veel!) die het net als wij niet erg vinden om op de grond te liggen voor een goede foto (het is daar echt
NET te klein voor het vrijheidsbeeld EN ons er goed op te krijgen!), hebben we geweldige aandenkens!
Terug aan wal weer even de Subway gesponsord (die zien hun omzet dalen als we weer weg zijn :P), en naar Time Square gegaan waar Ri het wel zag zitten om ons huisje te bouwen :P! Die is helemaal verliefd geworden op Time Square!
En ik kan hem ook geen ongelijk geven... Wat een prachtige plek! Na veel overredindgs kracht heb ik 'm daar weg kunnen sleuren om onze koffers te pakken, want over een paar uur (nu 3 uur snachts...) komt de taxi ons halen om naar het vliegveld en Orlando/Daytona te gaan!

Alle foto's zijn trouwens te vinden op: http://picasaweb.google.com/home

Heeeeeeel veel liefs! Zjac en Ri!

• 23 Februari 2010 - 12:44

Margaret:

Pffff, wat een indrukken, je weet ze weer goed op papier uit te drukken. Wanneer gaan jullie de cruise doen?
    Nu op naar Orlando, toch?
    Veel plezier, kus mams

• 23 Februari 2010 - 20:32

Alex En Erna:

Hoi Ricardo en Zjaccan,
    Wat een avontuur beleven jullie...echt leuk om te lezen. We kijken uit naar het volgende verslag!!! Groeten en dikke kus van ons.

• 24 Februari 2010 - 11:50

Margaret:

Ro bedankt voor de nieuwe link voor de foto's. Konden er namelijk niet opkomen, begrijpen nu de reden.
    Margaret

• 25 Februari 2010 - 13:49

Bram:

Hi there!

Oh het komt allemaal zo bekend voor.. is echt super grappig, NY staat voor mij ook nog vrij scherp op m'n netvlies, het klinkt iig dat jullie het goed naar jullie zin hebben! Geniet ervan!

Groetjes Bram

• 25 Februari 2010 - 18:15

Esther:

ziet er allemaal erg leuk uit zjac, je bent echt nog niets veranderd.

Groetjes van mij en tot je volgende verslag ;-)