'Khawp jai lai lai!' (heel erg bedankt :D!) - Reisverslag uit Hoorn, Nederland van Zjaccan Kuiper - WaarBenJij.nu 'Khawp jai lai lai!' (heel erg bedankt :D!) - Reisverslag uit Hoorn, Nederland van Zjaccan Kuiper - WaarBenJij.nu

'Khawp jai lai lai!' (heel erg bedankt :D!)

Door: Zjaccan

Blijf op de hoogte en volg Zjaccan

06 Maart 2012 | Nederland, Hoorn

En nog even het laatste reisverslag om de 5 weken compleet te maken :D!

In Vientiane hebben we de volgende dag lekker een dagje sightseeing gedaan. Eerst wilde we het Budha Park zien (met erg veel Budha beelden en meters hoog). Hiervoor hadden we een tuktuk staande gehouden die ons graag voor 30 euro daarheen wilde brengen.... ?! Nu is het wel 25 KM uit de stad, maar 30 euro?! Terwijl we beide een wenkbrauw omhoog trokken, snapte deze beste man ook wel dat het iets te veel was, en zakte tot dik onder de helft van dit bedrag :P!
Het park zelf was echt mega gaaf! Meters hoge Budha's in alle soorten en maten!
Hierna naar de morning market die nogal tegenviel (veel huishoudelijke artikelen - en wasdrogers passen echt niet meer in de backpack..) dus even doorgelopen naar een mooie tempel en een soort van Arc de Triomph van Laos.
Met de kaarten die we hadden zijn we toen in volle overtuiging (en volle zon met 40 graden) de geheel verkeerde richting uit gelopen. Gelukkig zagen we dit na 40 minuten al (!!) en hebben we ons door de eerste beste tuktuk (hahaha, gestrande falangs (toeristen) :P!) naar het hostel laten brengen.
Hierna weer lekker naar de zonsondergang over de Mekong gekeken, de nightmarket bezocht, wat gegeten en lekker gaan slapen.

Vroeg op! De terugreis is alweer begonnen :(! Om 7u richting vliegveld met de tuktuk en we mochten mee-eten met zn ochtend snack? Wat de Rico niet kent dat eet hij niet, maar ik wilde het toch stiekum eens proberen... Het was een soort van samengeperste wijngum ter grootte van je vuist, waar iets nog zoeters in zat... Goed wakker ineens ;)!
Bij het uitstappen zelfs nog een ringgit van hem gehad (geld voor in Maleisie) toen we zeiden dat we naar Kuala Lumpur gingen.
Na het inchecken nog even een chemisch ontbijtje gehad (die kaas was zeker radioactief) en op naar Kuala Lumpur!
Prima vlucht gehad en niet lang daarna voor de 5e keer op Kuala Lumpur vliegveld!
Ondertussen lopen we regelrecht op de sushitent af en op de bussen die ons naar het centrum brengen, dus even later stonden we op het busstation in Kuala Lumpur.
Ons hotel was erg leuk, midden van de Golden Triangle (alles zit hier in loopafstand).
Met de plattegrond van het hotel naar de Petronas Towers gelopen, en langs vanalles gekomen waar we 3 jaar geleden ook waren! Grappig om te zien!
Bij de Menare Kuala Lumpur tower de zonsondergang bekeken (die toren is 421 meter hoog, en je bent binnen 20 seconden omhoog met de lift - oren zeggen POP) en nog even gewacht tot de tropische regenbui voorbij was (WAT een water!) om naar Chinatown te lopen.
Hier was ook alles hetzelfde als een paar jaar geleden. De zelfde kastanje kraam stond er nog, en daartegenover dezelfde fruitverkoop. Rico had overal op de markt weer vrienden ('Hey friend! Good price for you!' Turkse tafarelen...) en de avond besloten met een lekker drankje bij het hotel.

Heerlijk geslapen en sochtends vroeg nog even een grote shoppingmall bezocht waar we nog even een uurtje hbben geshopt. De website bekeken voor vertraging (so far, so good) en op naar het vliegveld! Stiekem vond ik het jammer dat we niet nog een dag in Kuala Lumpur hadden, want de stad zelf is zo geweldig leuk! Deze gedachten zou ik mezelf later nog om vervloeken...
We waren nog op tijd op het vliegveld, maar op het bord stond dat de incheckbalie gesloten was?! WTF?! Snel naar een Airasia mannetje gerend en die verwees me naar een incheckbalie. Wij blij, nog niet te laat... Het vrouwtje achter de balie zat met een glimlach van oor tot oor.. En hetvolgende vond plaats:
Zjac: 'We want to check in for the flight to London Gatwick'
Vrouwtje: 'You're flight is delayed' - nog steeds achterlijk glimlachend.
Zjac: 'Okey, that can happen, till when?'
Vrouwtje: (SMILE...) 'Till 11 o'clock'
Zjac: 'Wow! We are flying at 11 tonight?'
Vrouwtje: (ondertussen moest ze toch wel eens kaakkramp hebben?) 'No, 11 in the morning... '
Dat is geen vertraging! Dat is een complete cancellation van de vlucht! We hadden even 28 uur vertraging! Bleek dat het vliegtuig panne in Parijs had en daar nooit van de grond is gekomen?! Dit wisten ze al 12 uur van te voren dus! Ik heb serieus een HALF jaar van te voren een mail gehad toen 1 van hun vluchten een andere tijd kreeg wat maar 5 minuten met de vorige tijd scheelde, en nu kunnen ze niet even mailen? (Later bleek dat ik een kleine 20 minuten voordat het vliegtuig zou vertrekken een mail had gehad dat het niet doorging...).
Maaaaaar Airasia zou voor een hotel en maaltijden zorgen om de tijd te overbruggen...
Met tegenzin de bus in, waar we de Engelse jongen Rob leerde kennen en op naar het hotel. We passeerden een paar prachtige hotels en nog meer nog mooiere hotels... Maar werden in de eerste beste achterbuurt gedumpt.. Pfff.. Het eten was rijst en kip (dit heb ik nu echt wel eens genoeg gehad!!) en het hotel stond in de middle of niets, 1 uur rijden van het stadscentrum af! Het had serieus een 'SPA', wat er slechter uitzag dan een gemiddeld illegaal bordeel..
Bij de receptie zeiden ze dat het met de trein 40 minuten naar het stadscentrum van Kuala Lumpur was, dus wij naar het station met zn 3-en (Rob ging ook mee) snel kaartje gekocht en de trein kwam al direct aan! Ik sloeg de eerste coupe over, die was stsmpvol, rende de 2e in (jongens achter me aan) en binnen ging de deur gelijk dicht en vertrok de trein. Deze coupe zat alleen wel erg opvallend vol met alleen maar vrouwen... Bleek er op iedere deur en ieder raam een mega groot roze poppetje te staan met de woorden: Woman ONLY... Mannen waren niet zo amused met al deze aandacht...
Tot grote verbazing (we hadden die dag echt mega slecht karma ofzo..) stopte de trein 4 stations verder, en bleek dat de reis van 40 minuten zowiezo al 1,5 uur had moeten duren (ook al reed de trein WEL). Wij waren er helemaal klaar mee, hebben een trein terig gepakt naar het eerste station en terug naar het hotel gegaan.
Nog onze vlucht van Easyjet omgeboekt en proberen RIco zijn verzekering te bellen. Na 30 minten in de wacht en toen opgehangen onder het doorverbinden, waren we er klaar mee!
Het avondeten bij dat verschrikkelijke hotel was nog erger dan de lunch: de kip was zo heet, ik voerde 'm aan een lokale zwerfkat en ik zweer dat ik deze verderop vuur heb zien spuwen! Dus op naar de dichtsbijzijnde MAC! Een anders Engels meisje (Aly) ging ook mee, en met zn 4en toch nog een gezellige avond gehad!

Volgende ochtend GEEN vertraging, in de bus met zn allen en naar het vliegveld! Wij zaten in de bus toen een dikke oude pedo (die vent zat al de hele tijd 2 Aziatsiche jongens rond te commanderen, had zijn blouse open, liep met wandelstok en vieze moonboots.... Echt zo'n ouwe gore vent) even niet met ons meewilde en een taxi eiste... Prima!
Helaas hebben alle bussen hier de airco op standje dood en verderf staan, dus half onderkoeld op dat vliegveld aangekomen. Kregen we te horen dat we een tussenstop zouden maken in Dubai? Om bij te tanken? We mochten er daar ook NIET uit! Dus ipv 12uur zaten we nu 16 uur in het vliegtuig! AAAAAH!
Gelukkig wel een rij van 3 stoelen voor ons 2-en, en de rij voor ons was leeg, dus Rob en Aly hierheen gehaald. Toch nog een erg gezellige tijd gehad, 5 films gekeken en EINDELIJK in Londen!
Eigenlijk hadden we 12uur op dit vliegveld moeten zitten tot de vlucht naar A'dam ging, maar Rob was echt mega lief geweest en heeft ons mee naar zijn huis genomen. Hij woonde 40 min van het vliegveld af, en zn vader kwam ons ophalen.
BIj hem thuis even hartelijk ontvangen als Rob dat zelf werd gedaan (knuffel van zn moeder gehad) en heeeerlijke lasagna met alles erop en eraan gehad. Super gastvrij! Of we een wit of een rood wijntje erbij wilden? En lekker geslapen in een super zacht bedje!

Sochtends al vroeg wakker en Rob bracht ons naar het vliegveld. Zijn lieve moeder had zelfs nog een tasje met ontbijt en flesjes water voor ons neergezet! :D :D!
Rob gedag gezegt, en aangezien het maar ff vliegen is, hem laten beloven dat hij nog een keer onze kant op komt!
Kleine 40 minuten gestuiterd door de mist en THUIS! EINDELIJK!

Na 4 dagen reizen, eindelijk opgehaald door mn zusje en mn mams!
Weer iedereen NLs horen praten, broodje met pindakaas eten, in een opgeruimd huis (thnx to mam ;P) komen en een serieuze douche hebben!

Opeens waardeer je NL weer even wat meer ;)!

Iedereen echt super bedankt voor al jullie leuke reacties :D!

Ik hoop tot snel :P!

Dikke knuffel Zjac & Rico

Ps. Ester (ja die Brabantse) en BRam - ik heb jullie mail niet meer! Mail me ff op zjaccan@gmail.com

• 06 Maart 2012 - 21:26

Esther:

Haha zjac, weer een heel avontuur om uiteindelijk thuis te komen, maar goed je bent er weer. Welkom in het Hollandse land.......ennuh....ik ben nu alweer benieuwd naar je volgende reis en uiteraard het reisverslag.

Mijn mailadres komt eraan!

Groetjes Esther xxx

• 06 Maart 2012 - 23:15

Ro & Ro:

Ha Zjacc, nu snap ik hoe jij zulke goedkope vluchten weet te vinden :-P haha. Nee hoor, grapje. We zijn blij dat jullie weer veilig thuis zijn en hopelijk tot snel!

Liefs, Ro & Ro