Frasier Island - Reisverslag uit Hervey Bay, Australië van Zjaccan Kuiper - WaarBenJij.nu Frasier Island - Reisverslag uit Hervey Bay, Australië van Zjaccan Kuiper - WaarBenJij.nu

Frasier Island

Door: Zjaccan

Blijf op de hoogte en volg Zjaccan

22 Januari 2009 | Australië, Hervey Bay

Zo, nog even een update van de afgelopen dagen, startend van toen ik nog bij Do was!


Dag 66

Weer achterlijk vroeg wakker, wat nu wel goed uitkwam, want om 8.35 gaat mn bus naar Noosa!!! Alles in mn backpack getrapt (dit bedoel ik WEL letterlijk..), van iedereen afscheid genomen en naar de bus! Een enorme knuf aan Do gegeven en lekker in de bus slapen ;)! Totdat de busdriver opeens snoeihard op zn rem trapte en ik van de stoel afschoof. Toen ik plat met mn gat op de grond zat, zag ik dat ik niet de enige was :P! Zijn al die chauffeurs hier zo suicidaal?!? Na 4 uur bussen in Noosa aangekomen. Opzich wel een schattig stadje, maar stil. Ik proberen met de routebeschrijving van het hostel om de Wooly's te vinden (grote supermarkt) en uiteindelijk kwam ik bij de Aldi terecht... Hehe, ik en plattegronden..! Nja, ik kon er eten halen ;)! Daarna barstte de hemel weer los en kwam de regen met bakken tegelijk naar beneden. Gelukkig had ik 3 zeeeeer gezellige kamer genoten waarvan 1 NLse, dus een geweldig gezellige middag gehad. Na een smerige pizza zijn we met zn allen langs de pier gaan lopen en lichtjes kijken. Snachts weer een storm! Met een ander meisje buiten genoten van de warmte van de storm!
Dag 67
MUGGEN! Was ik even vergeten... Autsj! Ontbeten met de meiden en met zn allen naar de bus! Iedereen ging naar Hervey bay, dus dat was wel even gezellig in de bus! In Hervey Bay opgehaald door hostel en kamer delen met Franse gozer met 3 koffers?!? Hm.. Spreekt voor geen meter engels, handig op wereldreis! En ik vind dat alle fransen al snel wat homofiel lijken als ze engels praten en deze had ook nog eens een handtasje!! Hehe! Ach, hij heeft lekkere spaghetti voor me gemaakt, en gelukkig kwam er een Canadees meisje op de kamer (Jenniffer) die ook op dezelfde trip gaat als mij! TOP!


Dag 68

Zo, wat een nacht zeg! Er was een groot feest gaande bij het zwembad van ons hostel en ja.. Tegen feestende Aussies doe je niet veel, dus de Canadees en ik hebben het feest even bijgewoond. Tot die vreemde franse gozer in het Frans tegen die Australiers ging schelden en tieren. Flipte 'm helemaal! Maarja.. Na de nachtelijke duik maar gaan slapen, moesten vroeg naar Frasier Island!
Met de boot naar het eiland en nog een engels meisje ontmoet (Kat), die ook al1 reist! Met een grote groep en erg leuke gids opweg in een soort vrachtautobus! Vet ding! Zooooo groot met grooote wielen! Als eerst over de rollercoaster weg heen, WOW! Je zag iedereen heen en weer schudden! Ik en Kat knepen de stoelen fijn om enigszins goed te blijven zitten. Lang leve de gordel! Als eerste stop bij een prachtig regenwoud aangekomen en een mooie loop gedaan. Kat en ik bleven wat achteraan voor leuke foto's. Nja.. bijna achteraan. Een franse (WEER??!) vrouw en een pakistaanse vrouw gingen zooooo langzaam! En zeiken! PFff... WEGWEZEN! Daarna 247 trappen (de gids telde ze stimulerend ;P) op en door naar Lake Mckenzie! Wat een prachtig meer! Zo helder water! Eerst lekker lunchen waarbij er een 1,5 meter grote leguaan over mn tenen kroop! En ik kan hard gillen dan ;)! Nog geamuseerd een dingo aanmoedigen die eten van de franse chagerijn probeerde te stelen en lekker relaxen bij lake Mckenzie! Daarna bij resort lekker naar zons ondergang gekeken en oog in oog 1 mtr voor een dingo gestaan! Iedereen waarschuwd je voor die beesten dus ik schrok me het apelazerus! Kat lag vlak :P! We liepen terug naar het resort over 'Heartattack-hill' (klinkt steil, was nog veeeeeeeel steiler). Maar gelukkig opgepikt door zo'n pick-up truck (leuke woordspeling :P) en in de achterbak een lift gehad! Lekker buffet eten gehad en met een grote groep gekeken hoe de gis leuke vuurkunsten uithaalde. Een jongen dacht dat ie het ook kon en zette zijn eigen broek in de fik! Hehehe! Daarna met 6 (!) NL gasten gezeten en aangezien ik het enige NL meisje was (niemand kon mn naam uitspreken dus ik was Dutchie!), vonden die gasten dat denk i kerg leuk. Ze zaten helaas in de kamer naast ons en Jen deedt de deur al op slot voor het geval dat....


Dag 69

Gelukkig dat Jen de deur op slot had gedaan want die gasten waren niet normale voorstellen onder de deur door aan het schreeuwen... NL dronken gasten: BAH!
Lekker ontbeten met Kellogs! JAAA! Ze hebben Kellogs :P! En in de bus wachten op Franse en Pakistaanse vrouw. Ze kwamen maar niet en na unaniem stemmen dat we weg zouden gaan, zijn de weer de rollercoaster weg opgebummeld. Zo eng is die weg! Je vliegt soms echt van je stoel af! Tip van de gids: Al vind je het eng, doe gewoon je ogen dicht, doe ik ook! Hahaha, EXCUSE ME??! :P
Met de 4.wheeldrive met 100 KM pu het 75 mile strand over gecrosst! Zo vet! Door het water etc.! We konden nog in een klein vliegtuigje het eiland over, maar na mn skydive avontuur ben ik een stuk minder gek op kleine vliegtuigjes ;)! Al zeiden ze dat de vlucht gratis was al zou je niet landen....
Mooi Pinnacles Rocks gezien en Kat en ik kopten bijna het vliegtuigje terug! We stonden veeeels te dichtbij! Je kon Jen opvegen! :P! Op naar de Champagne pools (leuke baden bij de zee die bubbelden), waar ik niet ben gaan zwemmen, aangezien de thermostaat regeling in mn lichaam niet is wat het moet zijn (zoals vele van jullie weten :P). Na de lunch een berg beklommen en op de kliffen over het eiland gekeken. Ik kreeg de alom bekende duizelingen boven op die kliffen.. ZO HOOG! Als je hier gaan cliffjumpen is dat zeker een once in a life time experience! Toen het Maheno shipwreck gezien (een platgebombadeerd scheepswrack waar we NIET op mochten staan want dan zou ie van ellende in elkaar storten). En per ongeluk mn slipper tegen een japanner aangegooid... Hij stond in de weg :P! Bij Eli Creek hebben Kat en ik stroom opwaards gelopen over de brug (langs een penisboom!!! En aangezien ik al TE lang wat mis, moest ik daar natuurlijk evne aanzitten ;) Zie foto!) en stroom afwaards gelopen door het water. Jen dreef ons bijna omver, want ik deze creek kan je gewoon gaan liggen en je drijft vanzelf stroomafwaarts naar de zee! Zooooo mooi! Echt film idee! Daarna lekker relaxen in de zon! Leuk liedje in de bus! DEZE MOET JE LUISTEREN!!! http://au.youtube.com/watch?v=eNEeq5qGh8I
In de namiddag zo gezellig met een groepje gezeten! Helaas moesten we meer dan de helft weer uitzwaaien... Die deden maar een 2 dagen tour! Toen met een groepjes van 2 jongens en een meisje meegegaan op nachttour. We gingen door het bos etc. wandelen en zagen groooote spinnen! Vleermuizen en duizenden krabbetjes die het strand opklommen vanuit de zee! Ongelovelijk gezicht zeg! Helaas weer de shuttle gemist dus de heart attack hill weer oplopen... Nu helemaal :P! Auw! Kuiten! Daarna nog even bij een toga party (lees: maak van je dekbed een griekse toga) gezeten maar we vielen bijna in slaap op de bar, dus gaan slapen!


Dag 70

TOP geslapen! Geen gekke NLders! Hehe! Nu nog maar 10 mensen over! Ik mocht voorin de vrachtwagentouringcar zitten! Wat is die weg eng vanuit hier! Je zit zoooo hoog en ziet ALLES! AAH! Hehe!Hobbeldebobbel! Stoppen bij Dragon tree! Een boom in de vorm van een draak! Gaaaf! Helaas kwam zo'n eigenwijze selfdrive tour langs en moest de bus de bosjes in... Weten die gasten niet wat ONE-WAy betekend?!!? Daarna door regenwoud naar lake Wabby gelopen en dat was net een oase in een woestijn! Mooi! Waande me helemaal in de film Sahara! Iedereen in het meer zwemmen, tot we een waterslang zagen. Iedereen was snel het water weer uit! :P Strand op en de zee in met de gids. Totdat de gids riep dat er een haai was, en die beesten hier kunnen in een halve meter die water op je springen en je meesleuren. Nu had niemand dit in gedachten met een leuke Frasier trip, dus WEER iedereen razend snel het water uit. De gids was weggezonken in het zand met dr benen dus zeiknat gegooid door ons ;)! Daarna weer voorin en met YMCA liedje met 100 KM pu over het strand scheuren! Chinezen YMCA geleerd en lekker lunch gehad bij een prachtig ander resort! Toen hebben de 3 spanjaarden een cursus hoe-doe-je-de-macarena weggegeven. LACHEN! En zwemmen in lake Birrabeen! Zooo helder water! Net lake Mckenzie! Hier waren alleen kleine visjes die je huid schoonmaakte van dode cellen! Visjes vonden me erg lief (net als de muggen maar dit kietelde :P) en dus lekker een schone huid! Jen en ik lagen nog even te zonnen en komt opeens die Fransie gozer van het hostel het strand op lopen?!!?! AAAAH WEGWEZEN! Hij zag ons gelukkig niet ;)!
Helaas al weer het einde van een prachtige trip en de gids ging ook naar het vaste land. Dus mee op de ferry en ik heb zoooooveel tips van haar gehad over Singapore, Maleisie en Thailand! Helemaal top!
Weer terug in Hervey bay lekker ruzie gemaakt met die receptie die me WEER bij die Franse dude op de kamer hadden gezet! NO WAY! Dus andere kamer met NL meisje en 2 duitse meisjes gehad! LEUK! Lekker in piama zitten babbelen en omdat we allemaal moe waren van Frasier, lekker vroeg gaan slapen!


Dag 71

Dat is vandaag! Ik ga zo naar Bundaberg om kleine seaturtels in het echt te zien!

Ik hou jullie op de hoogte! Tis hier vies en klam (vervelend :P) en waaaarm!

En het is leuk om te horen van iedereen dat jullie mn site volgen, maar ik vind het echt heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel leuk als jullie ook eens een berichtje achterlaten ;)!

Kusjes Zjaccan

  • 21 Januari 2009 - 22:41

    Rowan:

    Hahaha, dat liedje klinkt lekker inderdaad ;) Leuk om je verhalen te lezen, ben elke keer weer nieuwsgierig wat je nou weer beleefd hebt :) Veel plezier verder en niet vergeten te genieten!

  • 21 Januari 2009 - 22:47

    Rachel (zus Danny):

    Heeej zjac! Ik heb al vaker wat gezegd hoor ;) haha.
    Maar gaaf gezicht he, die krabbetjes snachts! Heb ik ook gezien in Kenia. Maar als je dan ineens hard geluid maakte ofzo verdwenen ze heel snel de zee weer in :D (probeer maar :-) )Verder blijft het super om te lezen!!! Je schrijft enorm leuk!

  • 22 Januari 2009 - 02:21

    Dootje!!:

    Jeetje dammetje u geniet zo te zien!!!
    Echt super leuke foto's! En wat heb je een leuke bikini zeg (Lieve Mensen dit heeft 50 winkels geduurd voor dat we deze EINDELIJK hadden gevonden:) Arme Dootje, haha:))Dikke knuffel en tot tot!
    Enjoy Bundaberg!

  • 22 Januari 2009 - 06:56

    Esther:

    Ha die Zjaccan, wat ziet het er weer heerlijk uit. Hier stormt het en gaat alles zo zijn gangetje. Ik zou zeggen ga lekker genieten van Bandaberg en ook dat verslag lees ik weer!

    Liefs Esther.

  • 22 Januari 2009 - 10:11

    Margaret:

    Zjac wat zie jij mooie plekken, echt super. En hou je humor in je schrijven.Voor een spin draai jij als je in Nederland bent je hand niet meer om:).HVJ dikke kus

  • 22 Januari 2009 - 11:16

    Arnolt:

    He sjakie ! wat kom jij toch op mooie plekken , ben heul erg jalours elke keer weer als ik je verhalen en foto`s lees en zie :D en inderdaad ik was ook te lui om even een berichtje achter te laten :P hahaha , maar daardoor heb jij toch niet minder lol daar in aussie ? Doe rustig aan en geniet verder van alle prachtige dingen ! X

  • 22 Januari 2009 - 19:05

    Anke:

    ik vind het wel stoer hoor zo in je eentje,het blijft leuk om alles te lezen,ik blijf je volgen.
    groetjes anke

  • 22 Januari 2009 - 19:36

    Margriet En Math:

    Zjaccan en Kat, geniet maar van alles, zulks kunnen ze je nooit meer afnemen. By carrefull and enjoy your trip
    Margriet en Math Frissen

  • 23 Januari 2009 - 14:25

    Roxanne:

    he meissie
    wat ziet het er toch allemaal prachtig uit.
    ik ben wel een beetje jaloers hoor.
    je wordt ook al heerlijk bruin.
    heel erg veel succes en geniet van je mooie reis.
    wel voorzichtig hoor zo alleen op reis.

    dikke kus rox

  • 24 Januari 2009 - 23:23

    Danny En Jeffrey:

    Haaaaaaaa Zjaccieeeeee!!!!

    echt vet leuke foto's heb je er op staan!! jeff en ik missen jou echt heeeeeeel erg!!!
    de volgende keer gaan wij ook mee en als rico lief is mag hij ook wel mee!!!!!!!!

    veel plezier nog verders he!!!!

    veel liefs danny en jeffrey

  • 24 Januari 2009 - 23:26

    Ellen:

    Ha die Zjaccan,we kunnen wel een leuke kalender maken van de foto's.
    Dan kan je nog eens zo'n reisje maken, je kaartje nu ontvangen.
    Zit in de wacht veel usjes (is austr. voor kusjes)van ons allen geniet nog lekker. Groeten en nog een hele fijne tijd. Ellen

  • 25 Januari 2009 - 11:26

    Judith:

    Hoi Zjaccan,
    Het blijft mooi wat je allemaal ziet. Goed van je dat je alleen verder gaat. Gaat best lukken. Geniet er maar van.
    groetjes Judith

  • 26 Januari 2009 - 08:23

    Nic:

    Hey babe,
    Foto's zien er weer top uit!! En gaaf om te lezen, komen veel herinneringen terug!! Fraser is echt een mooi eiland! Dingo's zijn ZEKER niet tof!! Bij ons liepen ze toen rond de camper terwijl wij net het gehakt in de pan gooiden....BANG!! Yak..
    Anyway, blijf nog maar ff lekker daar want terug in NL schiet je al gelijk weer in de stress, op vakantie hoef je toch veel minder na te denken hihi.

    Have fun!
    Kus Nic

  • 26 Januari 2009 - 19:42

    Harrie:

    ha die zjaccan even tijd voor jou ik zie aan de foto's dat je geniet en wat je allemaal meemaakt het is geweldig blijf toch jaloers op je ik zou zeggen geniet lekker en mail je gauw hvj je vader

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Zjaccan

Actief sinds 10 Aug. 2008
Verslag gelezen: 401
Totaal aantal bezoekers 67761

Voorgaande reizen:

31 Januari 2012 - 03 Maart 2012

Cambodja - Vietnam - Laos

15 Februari 2010 - 16 Maart 2010

De Oostkust van Amerika :D!

12 November 2008 - 15 April 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: