Cairns en het ziekenhuis... - Reisverslag uit Sydney, Australië van Zjaccan Kuiper - WaarBenJij.nu Cairns en het ziekenhuis... - Reisverslag uit Sydney, Australië van Zjaccan Kuiper - WaarBenJij.nu

Cairns en het ziekenhuis...

Door: Zjaccan

Blijf op de hoogte en volg Zjaccan

03 Februari 2009 | Australië, Sydney

Echt mensen, sorry voor de enorme lappen tekst, maar ik kan het zo moeilijk korter beschrijven! Tis hier zo top! Echt.. Als ik niet zoveel had om naar terug te gaan in NL, had ik hier best nog wel wat jaartjes kunnen blijven ;) But no worries, ik kom nog steeds 15 april aan op schiphol! Maaaaar dat is het nog laaaaaaaaaaaaaaang niet!


Dag 79

Eindelijk het hostel van Indirra gevonden! Cairns is niet heeeel groot, maar ik ben niet zo goed in zoeken ;)! Savonds met 2 Israelische meiden en Indirra (het NL meisje) naar Woolshed gegaan (met de taxi.... het regende zoooo hard! En daar raakt je haar van in de war :P). Even wat gegeten en toen brak het feest los! Ook al was ik doodop... Deze avond was te mooi om te missen! De Israelische meiden waren we op een gegeven moment kwijt... Maar Indirra en ik raakten al snel aan de praat met een ENORME grote rugbyspeler die denk ik TE veel geld verdiende... Hij bleef maar drinken voor ons halen!!! En ECHT, ik zei NEE!! Maarja.. na wat shotjes werd het erg gezellig :)! Toen kwam er een zeeeer net geklede gast naar Indirra en mij toe om te vragen of wij hem wilden vergezellen op zijn enorme boot voor een tochtje morgen.... NOU.... Eigenlijk wel... En al zag ie er niet erg imposant uit (hij kon vast geen 2 boze meiden hebben), toch twijfelden we! We zouden het weer morgen afwachten! Later op de avond kwamen Wouter en nog een andere vriend van Indirra binnenlopen! Kleine wereld zo! Helaas was Wouter nogal handig in het losmaken-van-een-BH-met-maar-1-hand.... Wonder boven wonder heeftie geen klappen gekregen... Misschien hielp het dat iedereen hem kende van zn stripact van gisteravond ;)! Later werd de avond erg flauw, inclusief rugtekeningen en verstoppertje..


Dag 80

Airco! WOUW! Tis f*cking koud hier! Lag met sokken en trui in bed! Nadat ik de airco hardhanding had toegesproken (lees: waarschijnlijk gesloopt), lekker gaan slapen!
Wat een regen vandaag! Zo! Zeker geen boottrip! Indirra vond het ook niet nodig ;)! Helaas kreeg ik een smsje van Simon en Steve (de gasten van Airlie Beach die ik hier zou zien) dat ze niet weg konden uit een klein stadje doordat ALLE wegen compleet overspoeld waren.
Nja... dan maar relaxen ;) Ik vertik het om een paraplu aan te schaffen in Australie... En ja, dit wordt een principe kwestie! :P Dus wat wasjes gedaan en met meiden uit hostel aangezeten. Toen gebeurde het ondenkbare: HET WERD DROOG! Dus met kamer genootje weer naar Woolshed (dit is trouwens THE meeting pub hier) en lekker sushi (van de sushi train: JAAA DO ;P) gegeten. Indirra en haar vrienden kwamen ons ook vergezellen en het was weer dans-op-de-tafel-avond. Er stond ook echt zo'n ranzig meisje (die je kon kopen voor 2 knaken en een krentebol in Wouters woorden :P) en die werd voor het oog van 500 man in de kroeg, echt bereden door een jongen! Ik werd me ineens zeer bewust van mn alleen staande situatie ;)! Maar nog maar 38 dgn ;)! Was redelijk nuchter in bed gelukkig ;)!


Dag 81

Leuk! Tante en nichtje weer even gesproken! Mis thuis nu toch wel een beetje hoor.. Helaas belde de organisatie van het raften ook... De tour was gecancelled.. Het was veels te gevaarlijk omdat het water te hoog stond! Nja.. Balen, maar ik heb een cancellation protection afgesloten, dus kreeg AL mn geld terug ;)! Hetzelfde was van toepassing op mn snorkel tour, die een uur later afbelde.. Waarna ik hoorde dat er een cycloon deze kant WEER opkomt.. Ze heet Ellie (en kleine stormen geef je geen naam toch??).
Gelukkig smste Steve en Simon dat ze in Cairns waren en ik werd door ze opgehaald. Ik schrok me rot! Simon heeft zn voet opengehaald aan het koraal en heeft nu echt zo olifantenvoet! En dik/rood etc! Ik kreeg hem met GEEN mogelijkheid naar het ziekenhuis, hij wilde 'gewoon' even wat anti biotica bij de apotheek halen! Nja... is beter dan niets dacht ik. Bij de apotheek aangekomen hebben de medewerkers een ambulance gebeld, zo erg schrokken ze van zijn toestand... *Zucht..* MANNEN! Eigenwijze secreten :P! Dus Steve en ik in hun campervan achter de ambu aan en de hele middag rond eerste hulp gehangen! Veel bewaking en dronken gasten en toen we eindelijk naar Simon toe mochten, lagie nog steeds op de eerste hulp tegenover een gozer die toch snurkte! We schoten alle 3 gelijk in een complete lachstuip! Niet normaal! Die wekte het halve motuarium met zn gezaag! Simon werd liefdevol verzorgd door broeder die een beetje een oogje op hem had en ik mocht later het infuus verwijderen ;) :P! Hij mocht weer weg, maar moest rust houden en GEEN alcohol drinken... Die avond is hij NA EEN PAAR BIERTJES met ons mee gegaan naar de bios... *ZUCHT*!!!
We zaten bij Gilligans (hun superdeluxe hostel) en keken DE wedstrijd van tennis (federer - nadal) op een bios scherm, vanuit het zwembad! This is the life! :D! Na de biertjes en de bios, voelde Simon zich toch niet zo goed (DUH) en wilde yoghurt eten?!? Nja.. wij naar winkel en daarna in de TV kamer gehangen. Ik ben die nacht in het vrije bed in de kamer van Steve en Simon blijven slapen want ik vertrouwde het niet helemaal...


Dag 82

Noem het vrouwelijke intuitie... Maar Simon werd inderdaad niet lekker... Dus weer sochtends naar het ziekenhuis en nu werd ie ingepland voor een operatie! Jeetje.. Het koraal zat misschien nog steeds in zn voet, en dat is niet helemaal de bedoeling :P! Hij mocht niets meer eten tot de operatie en daar wassie zo knorrig over datie gelijk geen ziekenhuiskleding meer aan wilde doen.. Toen Steve en ik terug kwamen van de winkel vroeg de zuster onze hulp bij het overhalen van Simon.. Dus wij naar hem toe, en de kleine baby lag met een zeer zuur gezicht te pruilen op bed :P (die mannen zijn net kids ;P). Na wat onderhandelen issie eindelijk overstag gegaan en lag hij NIET in zn eigen kleren op de O.K. tafel :P! Deze gasten zijn echt niet te geloven :P! Toen Simon op O.K. lag zijn Steve en ik met Darron en 2 vriendinnen (kamergenoot) naar de lagoon gegaan! Zoo! Mooi! En de zon kwam door! Heerlijke middag bij de lagoon gehad en later bij hun te luxe zwembad onder de waterval etc... Alle balsporten uitgeprobeerd :P. I suck at everything :(!
Terug bij Simon wassie nog niet terug!?!? Het was uitgesteld.. en hij moest ergens wachten.. Nja.. Wel lief, hij had zn geluks armbandje voor me achtergelaten.. Voor alle hulp en de fijne tijd!
En ik zou eigenlijk naar het hostel moeten gaan en gaan slapen, maar het was ZO gezellig in Gilligans (hostel van de jongens) dat ik helaas overstag ben gegaan en de nacht heb doorgehaald totdat om 5u in de ochtend mn vliegtuig ging! Eng trouwens, ik stond te wachten op airport taxi en een dronken meisje probeerde me te zoenen! IEL!! Maar de avond was geweldig! Ik heb Steve sushi proberen te voeren (niet helemaal een succes :P) en na Woolshed hebben we nog een nachtelijk bezoekje aan lagoon gebracht!
Het was echt fijn om met die gasten tijd door te brengen... Eindelijk eens mannen die respecteren dat ik een lieve vriend heb, waar niets tussenkomt en die het gewoon leuk vinden om met me rond te hangen :D! Ik ging ook echt weg met een spijtig gevoel...


Dag 83

Niet eens nog zo moe! Komt wel ;) Vliegtuig lekker leeg, dus 3 stoelen voor me alleen! DUS.. languit proberen te slapen! Helaas had ik een zeer irritant klein mormel (kind...) achter me in de stoel die me een ongewenste rugmassage (lees: trappen tegen stoel) gaf. Hinderlijk!!! Mams deedt er niet veel aan! Gelukkig maakt mijn boze blik veel indruk en het kind durfde me derest van de reis niet aan te kijken ;) Muhahahahaha!
Kwam ik Amanda tegen in busje naar hostels! Ff gezellig gebabbeld! Ik ga morgen met ander NL meisje eens even rondkijken wat er allemaal te doen is en ik verblijf nu in het Wake-Up hostel! TOP! Tis hier gaaaf! Groot! Maar dat komt andere keer wel ;).

Dus... dit zijn alleen nog maar feest foto's helaas.... De foto's waarop ik serieus iets toeristisch ga zien, komen deze week ;)

  • 03 Februari 2009 - 07:08

    Dootje!:

    Je bent een echte traditionele backpacker geworden... NIET slapen en alleen maar FEESTEN... He bah wat vervelend he.. haha1
    Geniet van Sydney en doe de groeten aan het opera house;) Enjoy Wake-Up!

  • 03 Februari 2009 - 11:18

    Ricardo :

    heee mop

    veel plezier in sydney !! en ben blij dat er ook mensen begrijpen dat er nog iemand thuis op je zit te wachten !!

    hele dikke zoen en have fun van je mannetje bijna naar jou toe 37 dagen !!

  • 03 Februari 2009 - 11:23

    Margaret:

    Hai lieverd, heb je net telefonisch gesproken, maar toch even reageren. Lief dat je de zorg op je neemt voor Simon. Fijn om te lezen dat backpackers goed voor elkaar zorgen. Nu Sydney ontdekken en ja nu weer eens toeristische foto's:). Hvj en wij missen je hier ook. Kus Mams

  • 03 Februari 2009 - 13:09

    Eric:

    Heej Sjakkie,

    Ik ben blij om te horen dat je goed drinkt! Het is belangrijk om genoeg vocht binnen te krijgen in deze warme landen ;p

    Massol

  • 03 Februari 2009 - 15:12

    Yvonne M Schiphol:

    Zoo gaaf allemaal zjaccan ik kan me voorstellen dat het niet in 1 zin te beschrijven is. Ik ben ook vreselijk jaloers op je hahah nou meid geniet er maar lekker van En ik blijf je lappen tekst met plezier lezen groetjes yvonne

  • 04 Februari 2009 - 10:07

    Arnolt:

    he sjakie ! bedankt voor je kaartje , en ik ben het met eric eens goed blijven drinken dan word je nog eens een egte westfries haha :D

    groetjes , ook van merel X

  • 09 Februari 2009 - 18:59

    Esther:

    wel of geen lange teksten, ik zie ze graag verschijnen!
    iedere keer weer zit ik in mezelf en soms zelfs hardop te lachen wanneer ik je avonturen lees.
    meis, geniet ervan en tot de volgende lap tekst.

    xxx esther.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Zjaccan

Actief sinds 10 Aug. 2008
Verslag gelezen: 228
Totaal aantal bezoekers 67747

Voorgaande reizen:

31 Januari 2012 - 03 Maart 2012

Cambodja - Vietnam - Laos

15 Februari 2010 - 16 Maart 2010

De Oostkust van Amerika :D!

12 November 2008 - 15 April 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: