Op naar Adelaide! - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Zjaccan Kuiper - WaarBenJij.nu Op naar Adelaide! - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Zjaccan Kuiper - WaarBenJij.nu

Op naar Adelaide!

Door: Zjaccan

Blijf op de hoogte en volg Zjaccan

20 Februari 2009 | Australië, Melbourne

Hey mensen! Omdat ik erg veel smsjes krijg over die bosbranden, hier ff voor de duidelijkheid: ik zit (maar) 80 KM van de grootste bosbranden in Oz ooit af, maar erg veilig!!! Met al die maatregelen hier! Er zijn nu al 189 doden... :S En als de wind hier de verkeerde kant op staat, ruik je de bosbranden.... Eng idee!!
Maar vanavond ga ik met de nachtbus richting Adelaide en daarna richting de woestijn! Geen bomen = dus geen bosbrand ;)!!!

Dag 96

Gewoon om 6uur de wekker! Zo! Halleluja! Iedereen ophalen met de bus en op naar de Great Ocean Road! Even snelle uitleg: Dit is een weg langs de meest zuidelijke kust van Oz, soort van scenic route. Prachtige uitzichten en natuur bezienswaardigheden! De GOR loopt van Torquay naar Warrnambool.
Ik had een aanbieding gehad om deze met de auto te doen met een anders meisje, maar wilde dit nog graag met Stef en Aina doen! En we hadden zeeeeer goede deal gemaakt voor 2 dagen GOR en zelfs een hostelovernachting (beter dan camperen/creperen waar ik zon hekel aan heb :P) en met eten! We hadden een leuke groep van 21 mensen en we gingen de GOR van achter naar voren doen, zodat we niet steeds met zoveel andere toeristen zaten! Prima idee ;)! Al die toeristen :P!
Dus..... dat betekende wel dat we 3 uur gingen rijden, voordat we echt aan de GOR begonnen! Iedereen maffen na een leuk verhaal over een enorme brug in Melbourne die eigenlijk zou worden herbouwd door NLders maar die waren te duur... Toen hebben de Ozzies Britten ingehuurd en de brug stortte, nadatie bijna af was, in op vele mensen.... Laat nou maar gelijk die NLers bouwen! We hebben (zoals ze het hier uitspreken) doiken (dijken :P) die onze voetjes droog houden, dus bruggen lukken ook wel :P!
Na 3 uur, en wat lunch, aangekomen op Tower Hill! Dit is een gezonken vulkaan met zeer mooi natuur gebied en wildlife eromheen! Leuk weetje over dit wildlife: Emoes (die ENORM lelijke grootste vogels van OZ zijn eigenlijk vet tof! De mannen zorgen voor de kids! LEES EN LEER MANNEN ;)! Ze voeden de kids geheel zonder de vrouw op! Terwijl de cute koala's gewoon 1e klas rashuftertjes zijn! De mannetjes zoeken een boom uit waar een vrouwtje in zin, markeren deze boom, en klimmen naar boven om sex te hebben met het vrouwtje. OF ZE NU WILT OF NIET! De gids vertelde dat het erop kan lijken of ze elkaar afmaken. In NL staat daar (helaas door het slappe rechtssysteem maar een paar dagen) celstraf op geloof ik! En de mama koala voert dat die kleintjes kleine beetjes diarree! Dit omdat hun lichaam langszaam moet wennen aan de giftige bladen van de ecalyptusboom. IEL! Hehe!
Nu wat minder gore zooi en feitjes :P! Tower hill was prachtig!! Veel wildlife (vooral vliegen...) en wat een uitzicht!!! De gids was aan het klagen dat het een hele trip was naar de top van Tower hill, maar ervaring leert dat Ozzies een wandeling van 20 min veel vinden (ze zijn niet voor niets nu het dikste land ter wereld....), dus de loop viel best mee ;)!
Daarna ging de gids tanken en gingen wij even bij de kaasfabriek kijken, waar net het kaasproeven begon ;)! Vervelend!
Hierna the Bay of Islands gezien en zoveel andere mooie dingen...
Bij het hostel met de NLse meiden de salades voor de BBQ klaargemaakt en eten!!! Lekker! De mannen mochten afwassen, aangezien die geen poot hadden uitgestoken bij het maken van het eten! :S
Toen op naar de zonsondergang over de 12 apostels (dit is DE attractie van de GOR! Google maar ;P). Wat een uitzicht! Wouw! Ik snap wel dat dit 2.9 miljoen mensen per jaar trekt! Zelfs nog kolonies pinquins aan t strand zien komen, maar lang niet zo dicht bij als Philip Island! Helaas begonnen de muggen ook aan hun eigen bloederige maaltijd : ONS! Dus snel naar het leuke hostel en slaaaapen! In de bus terug vertelde de gis nog dat ze zooooooo goed was in koppelen van mensen. Wij hadden helaas een zeer geringe selectie mannen mee, en ik zal hier niet verder over uitwijden.... Laten we zeggen dat alle meiden accuut keken van: IK PASS!! ;)

Dag 97

F*CKING koud!! Zo! Ff niet meer gewend! Op naar London Bridge! WEER leuk verhaal: Toen de London Bridge instortte (het was een brug, nu een alleen staande rots), zaten er 2 mensen op vast. Er kwamen nieuws helicopters etc. en die mensen waren zich aan het verstoppen. Vreemd als je gered wil worden... Behalve als je beide getrouwd bent en op zakenreis hoort te zijn... Dus niet met je minaar op de GOR hoort te zitten ;)! Hehe! Daarna even terug naar 12 apostels en zoveel dingen gezien... Gibsons Steps, regenwoud, Apollo Bay, Round the twist vuurtoren, Bells Beach en natuurlijk DE stad waarin Quicksilver en Ripcurl zijn ontstaan: Torquay. Wat een dag en wat een indrukken! TOPTOUR gehad! We waren compleet afgemat!
Helaas had ik geen ondergoed meer en was een wasje draaien daardoor toch noodzakelijk.... Stond Zjaccan om 22u te wassen ;)! En de droger werkte ook niet echt mee! Dus heeft Stef me geholpen om de halve kamer in een waslijn om te toveren ;)!

Dag 98

Beetje uitgeslapen en een sightseeing dag vandaag! Net als in Sydney: de 3 dutchies!!! Ellen, Stefanie en ik! Begonnen bij Federation Square: een heerlijk plein vol met picknickende mensen! Prachtige kathedraal bekeken, waar Ellen en ik erachterkwamen dat ons mobieltje nog op geluid stond.... Snelwandelend eruit!! Hierna probeerde we de looproute van de Lonely planet nog te volgen, maar met 3 vrouwen... We hebben Chinatown nog gevonden (met gebraden cavia's op het spit voor het raam!! VET!) en toen is het boekje in de tas verdwenen ;)! We wilden de gratis toeristenshuttle, die je de hele stad laat zien, nemen. Maar half China had zich er al in gepropt, dus even een wijziging in de plannen ;)! Langs de rivier gelopen en uitgekomen bij een brug naar alle stadions! De burg maakte gruwelijk irritante muziek (4 soorten door elkaar heen!!! Zie filmpje: http://www.youtube.com/watch?v=QFvFMdPVTbk ). Maar we hebben het Rod Laver stadion (van OZ open!!) en het cricket stadion gezien! Zelfs nog even IN het Rod Laver stadion geweest (gewoon zeggen dat je naar de WC moet en die mensen met een blik aankijken van als-je-me-nu-niet-een-wc-geeft-bewater-ik-jullie-godsgruwlijk-dure-tapijt-even!! :P : http://www.youtube.com/watch?v=LovdM_zu6Rc ).
Toen terug naar de stad en nog wat dingen gezien! Helaas was mn muggenbult van de GOR tot enorme proporties uitgegroeid en was zelfs lopen moeilijk... (WEER filmpje: http://www.youtube.com/watch?v=C17yAtrK2Bk ). Maar stug nog even naar de Suzuki nightmarket! WOUW! Zo gezellig! Allemaal kraampjes met buitenlands eten en wat een gezelligheid!! Soort stadsfeesten maar dan MET zon ;)! Sfeertje! De meiden gingen los op pannekoeken terwijl ik aan mn wortel zat ;) (LAATSTE FILMPJE! http://www.youtube.com/watch?v=bm9JebHYsRY&feature=channel_page ). Uiteindelijk naar de tram gestrompeld en werden we voor het eerst gecontroleerd.. OEPS! Gelukkig deedt de kaartjes machine het niet, en hadden we een goed excuus ;)! In de kamer ben ik lief verzorgt door onze kamer genootjes, met ice pack en al! Stef heeft zelfs thee gemaakt, aangezien ik mn been helemaal niet meer kon bewegen... *ZUCHT*!.

Dag 99

Lopen ging wat beter vandaag, maar goed is anders... Iets veels te veel antihistamine geslikt (voor mn collega's: Cetrizine 5 MG :P) en ik voelde me ietswat stoned... Dus lekker onder invloed derest van Melbourne bezichtigen ;)! Na wat gekloot met de trams (weten die tramdrivers eigenlijk zelf wel waar ze heen gaan???!) uitgekomen bij Arts Centre! Mooi man! Gewoon een waterval in de ramen! Daarna wat rondgelopen en met Stef naar de reisdokter voor haar inentingen. Daar schrok hij een beetje boel van mn muggenbult en adviseerde me om 1 (!!!) cetrizine per dag te nemen..... Ik heb hem maar niet mn uiteindelijke dagdosis verteld :P!
Toen op naar Telstra Dome! Kwamen we toch in een mega outlet centre terecht! Shit! Marteling! Maar wat hebben we ons goed gehouden zeg ;)!! Lekker wat eten rond het Telstra stadion, waar overginds ALLE supporters gewoon DOOR ELKAAR zitten!!! Moet je eens bij ADO Den Haag en Ajax proberen! Dan heb je meer doden dan de gehele 2e wereldoorlog!!
Hierna naar het hostel gegaan, inpakken (morgen uitchecken) en op naar Lady's night (alweer :P)! Mn laatste avond met de meiden gevierd, en met gratis champagne is dat zeer geslaagd ;)! Tot op een gegeven moment de mannen ook erg bezopen werden en het woord NEE niet meer snapten... Na veel irritatie hebben we besloten naar het hostel te gaan ;)! Met Ellen nog even nagezeten en in slaap gevallen!

Dag 100 (vandaag)

Dag 100 alweer!!! Wat gaat het snel! Nog maar 17 dagen voordat Ri alweer is Singapore is! Kan niet wachten ;)!
Helaas was het in slaap vallen niet helemaal goed gegaan... Ik had me niet ongekleed ofzow en werd wakker in mn stap kleren! IEL! Lekker douche genomen en nu laatste dagje met de meiden! Mn enkel (muggenbult..) is nu 3x zo groot alsie hoort te zijn, dus het wordt niet veel inspannen vandaag ;)!

Ik weet dat het weer lange verhalen zijn, lezen niet verplicht! Dit is allemaal zo veel omdat ik deze verhalen wil uitprinten voor mn uiteindelijke reisplakboek :)! Dus.. vandaar :P!

Ik hou jullie op de hoogte!!!!

Kusje!

• 20 Februari 2009 - 10:32

Margaret:

Hai lieverd, leuke filmpjes :),schrok wel van je muggenbulten, je hebt echt lekker bloed. Apart dat je zo allergisch reageert, dacht dat je daar overheen was. Hoop voor je dat ze nu een ander prikken. Hvj X mams

• 20 Februari 2009 - 13:09

Esther:

jeetje nu ik je verhaal lees krijg ik nog meer zin in de zomer, maar goed eerst maar ff goed uitgriepen...pff en tja daar helpt geen cetrizine aan hoor, dus ze blijven in de kast voor jou, ;-)

Groetjes Esther x