Laatste dag Australie! Singapore: HERE I COME! - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Zjaccan Kuiper - WaarBenJij.nu Laatste dag Australie! Singapore: HERE I COME! - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Zjaccan Kuiper - WaarBenJij.nu

Laatste dag Australie! Singapore: HERE I COME!

Door: Zjaccan

Blijf op de hoogte en volg Zjaccan

10 Maart 2009 | Australië, Melbourne

Dag 111

Lekker vroeg wakker en mn heeeele blog op het gratis internet schrijven ;)! Fijn :D! Loving it! Daarna kwamen Celine en Eveline om de rode jeep weer wit te maken (z'n originele kleur :P)! Van John (soort van mede-eigenaar hier) mochten we iets lenen dat op een stofzuiger leek en wat doeken! Binnen no-time was dat ding weer stofvrij! Alsof er nooooit 3 meiden met hun ramen open door de outback mee hadden gecrosst! :D!
Daarna alle foto's uitwisselen en relaxen bij het zwembad! Eigenlijk niet veel zinnigs (eigenlijk helemaal NIETS zinnigs) verder gedaan vandaag! Savonds kwam er een vette storm opzetten en iedereen buiten helpen om alles naar binnen te halen! Wat een wind!!!


Dag 112

WEER vroeg wakker! Nja, wel lekker eigenlijk. Ik heb een Camelride by sunset geboekt voor donderdagavond! Lachen :P! Vandaag lekker met een paar duitse mensen rond het zwembad gehangen en aangezien hu nog naar Uluru etc. gaan, wilden ze veel weten. Nooit gedacht dat IK mensen zou informeren over reizen :P! Voelt leuk :P! Wel grappig, die oudste vrouw is panisch voor alles in het wild met meer dan 2 benen/poten (aboriginals uitgezonderd dan :P)! Dus.... Ik heb haar maar niet veel verteld over de: (mega) mieren, (mega) sprinkhanen, 100000den vliegen, muggen, spinnen (en DE kikkerspin), + derest van mini kriebelwereld waar nog geen naam voor bestaat.... Komt ze vanzelf wel achter, dacht ik zo ;)! Hahaha! Ow... Dat arme mens kan afgevoerd worden na 3 dagen outback! Savonds lekker gezellig met de groep aangezeten! Voelt hier echt huiselijk! Tis hier lekker klein, ik heb een 3 persoons kamer, alle mensen zijn bijna te werk overdag (veel werken in Alice springs, reden is mij onbekend :P -> werken in 47 graden in een stad VOL aboriginals, die te boek staat als ZEER gevaarlijk...?), dus ik heb ALLES voor mezelf!!! En savonds zit iedereen lekker in keuken en TV kamer, en echt NIEMAND valt buiten de groep! Leuk :D!
Ellen belde nog, en samen ff alvast een accomodatie in Melbourne geregeld! Zin in!! En nu nog maar 6 dagen tot Singapore.... ;)!


Dag 113

Weer vroeg wakker! ZUCHT! Dan maar ff Alice Springs in en een pakje met overige kleding voor een spotgoedkope prijs verzonden ;)! Connecties he ;)! :P! Gelijk ff boeken geruild (bookexchange) en toen kwam Celine om me gezelschap te houden bij het verlaten zwembad van mn hostel! Gezellig!!! Lekkere middag gehad.
En toen... Kameeltje rijden! :D! Wat gaaf! Ik had de zonsonderdag rit gekozen en daar heb ik zeker geen spijt van gehad! Nu hoor ik iedereen al grappen.. 'Arme kameel.... Moet die Zjac dragen met haar extra zuip en vreet kilo's van Australie...'! Nou... Een kameel kan zeker 600 kilo dragen!!! En aangezien ik de 10% hiervan nog niet haal, kwam dan wel goed! Ik werd zelfs bijna afgevuurd bij het omhoog komen van de kameel, die overgens Trillian (?!?!?) was genoemd! De rit zelf was geweldig! Is best nog een kunst ;)! Blijven zitten op zon beest! Haha!
http://www.youtube.com/watch?v=WTpcSUxHY_8

We mochten ze nog eten geven en daarna terug naar hostel!
Gelijk onder de douche gesprongen! Die beesten ruiken naar bejaardentehuis! Zo muf! Hahaha! En we kregen dekens voor vanacht, want het zou afkoelen tot 11 graden! YES! Eindelijk normale nacht dan ;)!



Dag 114

Ik werd vanmorgen lachend, gierend en brullend wakker met mn kamer genoot... Klinkt raar, en was het ook! Er stond buiten iemand zooooo verschrikkelijk vies scheten te laten! Nu heb ik daar al een GRUWLIJKE hekel aan, omdat ik het één van de smerigste dingen vind die een mens in het openbaar kan doen, maar wakker geruft worden??! Mn kamergenootje vond het net zo erg als ik, maar wel waren wel gelijk wakker ;)!
Dan maar ff wasjes draaien (alles was rooood!) en binnen no time weer droog! Record tijd! Binnen 20 min was hele rek wer droog :P! Eveline kwam vandaag langs (de belgische meiden wisselen elkaar af met diensten op werk) en we hebben in het zwembad met eenden (PLASTIC!) lopen gooien. Laatste relax dag! Dus goed van genoten! Tasje inpakken en gezellig aangezeten met nieuwe Duitse kamergenootje! Later kwam mn andere kamer genootje er ook bij en wat een super avond gehad! Heeerlijk :D!


Dag 115

Werd ik toch wakker met een bekend geluid... Dezelfde soort vogelzang als er bij ons in het voorjaar klinkt... Dus ik waande me helemaal in de lente! Draaide me om, flikkerde bijna van het stapelbed af, en kwam weer in realiteit terecht :P!
Uitchecken! Iedereen gedag zeggen en ik ben lief uitgezwaaid! Ik hecht me ook veels te snel aan plekken en vond het echt jammer om weer te gaan :(!
Het vliegtuig was weer half leeg, en afgezien van een ongewenste gigagantische luchtzakking bij het opstijgen, was de vlucht prima te doen ;)!
Met bus naar Soutern Cross en door Ellen opgehaald! Ze had al een hostel geregeld voor ons beiden en we zaten MIDDEN in Melbourne! RELAX! We zaten boven een pub op Chinatown.... Dus inchecken aan de bar, (naast de bottleshop :P) spullen neergooien en Melbourne bij night verkennen! Er was een tof festival gaande langs de rivier! Echt vet! Kermis etc! Erg vermaakt!
http://www.youtube.com/watch?v=sep9MRorJ8c
http://www.youtube.com/watch?v=T0xNADe2gpA
Terug bij het hostel moesten we langs de bewaking van de pub om binnen te komen :P! En een best geluid kwam er van die bar af! Gelukkig heb ik ondertussen de zeer verblijdende gave ontwikkeld om mezelf slapende te krijgen naast een militair bombardement, dus prima geslapen :P! Afgezien van het wakker worden van 2 gasten uit Londen die mn kamergenoten zouden zijn voor deze 3 dagen :)!


Dag 116

Die gasten 1000X hun excuses aanbieden voor het wakker maken (heheh ;P)! Zo hoort het ;)!
Lekker IN de pub ontbeten met Ellen en op souvenierjacht! We zijn naar de Queen Victoria Market gegaan en ik ben zeeeer goed geslaagd!
Toen kwam de zon door en lekker aan het relaxen geslagen in de zon voor de bieb!
http://www.youtube.com/watch?v=Lfb0xoK9dFw
Toen een zeer gezonde pannekoek maaltijd gemaakt :P! En dom voor de TV gehangen! NOG MAAR 2 DAGEN!!!


Dag 117

WHAT THE FUCK?!?! 5 uur IN DE OCHTEND worden die 2 roommates en ik wakker van een zeer onheilspellend geluid! SKRIEK SKRIEK! = een piepend bed, in een zeer ongeorganiseerd ritme! Ik wist ff niet wat me overkwam, tot roomie 1 gilde: 'Dude, That is people having sex!!'!! Roomie 2 en ik klaarwakker natuurlijk ;)!
Het leek wel overal vandaan te komen! En in een frequentie! Zelfs mening vibo (de heilige redder van innerlijke vrede :P) kon dit NIET evenaren!! Pas toen de geluiden aanzwollen tot proporties die je alleen in films voor boven de 18 verwacht, zijn we met zn 3en op alle muren (en voor de zekerheid het plafon) gaan bonken! Eindelijk stopte het! We waren niet zeker waarvan, maar waren overtuigd dat we met onze bonkactie een grote zege hadden behaald :P!
Daarna ging om 8u mn wekker! En die schelle muziek klinkt opeens eens stuk beter :P!
Ellen gedag zwaaien (gaat de Great Ocean Road doen) en met Canadees meisje uit hostel (Kristen), naar de Melbourne jail! Dit is een heeeeele oude gevangenis met entertainment etc.! http://www.youtube.com/watch?v=U1yNf7cHMcI
Wat was het vet! We hebben meegedaan aan 'self-experiencing' (leek me wel eens handig, me verplaatsen in mn clienten :P), en wat eng! Werden echt gearresteerd en in de cel geflikkerd! Lichten uit: SLIK! Al met al, een leuke leerzame dag :P!
Daarna bij toeval erachter gekomen dat ik al mn foto's GRATIS (de meeste winkels vragen er echt TE veel geld voor) op dvd kon branden in de bieb! TOP! En daarna weer lekker chillen in de zon ;)!
Iets makkelijks gegeten en na ff gezellig aan gezeten te hebben met mn roomies, proberen te slapen.... Mn laatste nacht in OZ!


Dag 118

Owwww! Zenuwen! Amper geslapen :P! Vandaag ga ik mn mannetje weer zien!!! Mag ook wel weer eens :P!
snel ontbijten (nja... kwam weer veeeels te veel gezellige NLers tegen en werd dus wat later dan ik verwachtte :P). Uitchecken en snel naar de bieb om mn laatste verhalen van Oz op de site te zetten!

Over 14u zie ik mn mannetje weer!
Op naar Singapore!

Maar wat was Australie een ervaring.... Ik heb hier echt never nooit te vergeten herrinneringen opgedaan.. Oog in oog gestaan met zoooveel wildlife (vaak dichterbij dan ik wilde :P), mezelf laten schooneten door visjes (meestal eet ik schone vis :P), moeten vechten om het ontbijt met een kangaroo, de jeep van de weg moeten zetten voor kamelen, ezels, paarden, koeien etc.. Samen met een NOORS meisje een bartab gewonnen als Miss ZWEDEN :P, een stronteigenwijze super lieve gozer uit London laten afvoeren door de ambulance en hem later liefdevol mogen verzorgen in het ziekenhuis :P, bijna van een berg gespoeld op een subtropisch eiland met een frans meisje en met 2 belgen op een zeer onverantwoorde selfdrive door de hele outback gecrosst in de 2 heetste weken van et jaar! Ik heb 1 van mn beste vriendinnetjes eindelijk opgezocht in haar TE grote huis en samen met haar gefeest met NLse Dj's in Oz! En de nieuwjaarsduik hier voelt een stuk beter dan in NL ;)! En zo kan ik nog wel een paar blogs verder gaan :P

Maar kortom:
Wat een prachtige tijd in een heerlijk land! Het zal zeker niet mn laatste bezoek zijn!

En over een paar uur staat mn moppie op me te wachten in een compleet nog nooit door ons gezien ander land, vol met nieuwe ervaringen :)!!!

Stay tuned...

(Trouwens... mn Australische nummer is over een paar uur niet meer in gebruik door mij! Mn normale prepaid nummer wel: 0031627242027).

  • 10 Maart 2009 - 07:05

    Esther:

    haha ziet er allemaal weer mooi uit.
    het past je wel, zo'n bordje met gevangenennummer.........kijk maar uit! ;-)

    hey meis, ga lekker genieten van je manneke.

    ik lees je later weer.
    xxx esther

  • 10 Maart 2009 - 10:17

    Merel:

    Hee zjac!

    Wat een leuk verhaal weer, ben er weer even voor gaan zitten!

    Wil je heel veel plezier wensen met je geliefde, geniet ervan!

    Liefs, Merel en Arnie

  • 10 Maart 2009 - 16:45

    Margriet En Math:

    ziet er allemaal leuk uit. Geniet maar fijn, en doe bij weerzien Ricardo groetjes, en nog heel veel plezier.
    see you,
    Margriet en Math
    Ulestraten

  • 10 Maart 2009 - 19:16

    Judith:

    Zo, de OBS is er nog heilig bij vergeleken met de gevangenis daar. Gelukkig lieten ze je daar weer gaan.
    Geniet van je mannetjes en Signapore.

  • 11 Maart 2009 - 07:41

    Danny:

    Ho zjaccan,

    Na het lezen van deze verhalen moet ik gewoon naar down under.
    Veel plezier in Singapore samen met je vriend !!!!
    Groet Danny.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Zjaccan

Actief sinds 10 Aug. 2008
Verslag gelezen: 250
Totaal aantal bezoekers 67769

Voorgaande reizen:

31 Januari 2012 - 03 Maart 2012

Cambodja - Vietnam - Laos

15 Februari 2010 - 16 Maart 2010

De Oostkust van Amerika :D!

12 November 2008 - 15 April 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: