Taman Negara - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Zjaccan Kuiper - WaarBenJij.nu Taman Negara - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Zjaccan Kuiper - WaarBenJij.nu

Taman Negara

Door: Zjaccan

Blijf op de hoogte en volg Zjaccan

19 Maart 2009 | Maleisië, Kuala Lumpur

Waar was ik ook alweer gebleven...


Dag 123

Nog ff hostel 2 gekeken (leuke toepasselijke film naan :P) en bijna over mn nek gegaan door de onsmakelijkheid ervan :S! Toen zijn Ri en ik nog even naar 'The mall' gegaan en naar China Town. Daar kregen we bij toeval door hoe het afdingen effectief werkt hier! Gewoon weglopen! Ik wilde geen boxertje kopen voor 8 RM (is 1,20 :P) en kreeg er toen opeens 2 voor die prijs! Euhmz... PRIMA! Now we are talking! Dus ff wat leuke dingen gekocht voor niets ;)!
Uiteindelijk, na veel aandringen, mety Ri naar Mac Donalds geweest :P! Was daar toch al het hamburger menu uitverkocht! GEEN hamburgers! Je had Ri zn smoelwerk moeten zien ;)! Mond stond zo ver open dat ik er per direct een Big Mac in had kunnen schuiven (wat niet kon omdat ze uitverkocht waren :P maar je snapt het punt :P)! Toen 10 meter verderop de volgende Mac! Hier hadden ze WEL hamburgers, Ri blij, alleen het concept 'Fast'-food kennen ze hier niet echt.. 10 min wachten bij de Mac op 2 burgers is LANG! Uiteindelijk door een suicidale chinese taxidriver (iedereen die in Kuala Lumpur rijdt MOET wel redelijk suicidaal zijn) heelhuids bij het hostel afgezet en savonds met Debra en Style wat stomme films gekeken.


Dag 124


Uitcheck en we-gaan-naar-Taman-Nagara-dag!! Om 8u opgehaald en op naar het oudste regenwoud ter wereld! Helaas was ik natuurlijk weer het ticket kwijt :S... Maar geen probleem en acuut alle belangrijke spullen in het buideltasje gedaan en om Ri heen gebonden :P! Bus was prima (echt... busdriver zijn is hier gewoon een roeping... Dit kunnen mensen toch niet leuk vinden in deze stad?!), uitzicht was grandioos en opeens stonden we stil! Huh?! Waarom?! Geen id! Mensen doen hier niet aan toeristen inlichten :P! Alles wat ik heb gezien vanuit het raam (we hoefden niet eens de bus uit!) is een vies ziek mannetje (allemaal rare bulten!) die de bus opkrikte en iets met het wiel deed?! Toen weer verder! De rivier op! In een vette kano met motor! Hoe vet! Een kanospeedboot! En hard dat dat ding kon! ZO! En dat uitzicht!! WOUW! Deze omgeving is echt niet te beschrijven! Zo blij dat ik dit met mn mannetje mag delen :D! Na 2u aangekomen op de meetingplek voor de komende 3 dagen: een drijvend restaurant! Echt tof! Je zit gewoon op een restaurant op houten planken op wat tanks te eten! Hahah! Helaas moet je ook vanaf daar aan wal... En na de loopplank was het pas gewoon weg... Klimmen met de backpack dus! Mijn ego was vastbesloten om dit zelf te doen, onddanks vele malen aandringen van Ri om 2x te lopen met de backpacks. Dit heb ik geweten.... Na meerdere scheldpartijen en bijna weer geheel van de berg te zijn gerold, heb ik mezelf een mentale schop onder mn kont gegeven en toegegeven aan lieve Ri... Die BEIDE tassen de berg op heeft gekregen! Gelukkig was onze slaapplek niet ver weg!
We hadden voor een local village stay gekozen (avontuuuuurlijk :P!) en zaten in een gezellige straat! Alleen had onze verblijfsplaats opeens niet meer de kamer die we geboekt hadden?! Ri heeft even het mannetje uitgehangen en opeens was alles WEL weer mogelijk ;)! Alleen..... De badkamer was een alles-in-1-bezemkast.. Het idee van op de WC te kunnen zitten en jezelf te kunnen douchen sprak Ri en mij niet echt aan :P! Maar.... ditr is geheel normaal voor de locals, dus wij moeten het ook kunnen ;)! Na even wat gegeten te hebben (het eten zat bij de tour in), hebben we een night walk door de Taman Negara heen gedaan met een grappige local gids! Van hem moesten we oppassen voor de schorpioenen, spinnen, slangen en bloedzuigers! Die laatste konden op je enkels gaan zitten en je zou alleen wat jeuk voelen! De gids zou ze daarna even van je enkels afbranden... Nou.... Dank je ;)! Kep nog nooit zo snel, zo'n grote groep mensen hun broek in hun sokken zien hijsen! Wij waren er 2 van ;)! Al de voorgaande beesten hebben we ook gezien en nog wat glow in the dark paddestoelen :P! TOF! Gelukkig dat we zaklamp mee hadden, het pad was gewoon helemaal weg op sommige plekken! Levensgevaarlijk! Terug in village heb ik zo dapper de koude douche getrotseerd, en toen ik NET klaar was, vond Ri de knop voor het warme water... GRRR ;)!


Dag 125

6u in de ochtend iemand die iets van 'Gamele gamele' zingt?!?! Aah! Nja, moesten er toch uit... Heerlijk ontbeten met rijst (??!?!?!! GATVERDAMME!) in de ochtend... En ik had ondertussen met het eten het idee dat ik in een Siberisch strafkamp was beland... :S! Maar goede ondergrond voor de Canopy Walk, over alle hangbruggen heen! Wat schommelden die dingen! Zo gaaf! Na even Ri de schrik van zn leven gegeven te hebben (ik gaf de brug een slinger toen hij in het midden stond :P) zijn we wel 20 min over hangbruggen geklauterd! Op de grote moest je 10 mtr afstand houden en de kleine 5 mtr! Zo hoog als het was! AAAH! :P! In NL hadden we allang 400 veiligheidskabels omgehad en hier zetten ze gewoon op de achterkant van je entreebewijs, dat ze niet verantwoordelijk zijn voor vermissing, verwondingen of DOOD... Hm.. :S! Daarna de berg beklommen (WAT EEN PAD!) waarbij Ri me half omhoog geduwd heb :! Hij heeft me zo lief geholpen! Ik zag mezelf al helemaal die berg af lazeren! Rambo Ri :P (Rimbo :P)! Bovenaan prachtig uitzicht en de gids voerde onsa 'eetbare' blaadjes! GATVERDAMME! Die smaak kregen we derest van de dag niet meer weg :S! En de gids maar lachen :P! Naar beneden heeft Rimbo me weer meerdere malen op moeten vangen en hebben we een heerlijk maaltijd rijst gehad voor de lunch!... We waren die troep helemaal zat, dus op het eiland ff wat normaals gehaald! Toen was het tijd voor het Rapid Shooten! Met een nog snellere met motor aangedreven kano, over de stroomversnellingen schieten! Prepare to get wet! Zeker!! We waren zeik!!! Er lag een laagje water in die kano! Zo hard! Heb Ri helemaal fijn geknepen :P!
Uiteindelijk bij Local village aangekomen en mochten we proberen vuur te maken met hout! Van de hele groep lukte het mij en een ander bijna, en Rimbo had natuurlijk weer een groot vuur (kijk maar op 2 van de filmpjes...)!! De locals liepen trouwens met aanstekers, maar dat ter zijde :P! Na het water drinken uit de liaan, mochten we gifpijltjes op dartbord met blaadje als bullseye schieten. Het zal weer niemand verwonderen dat juist Rimbo als enige met de blaaspijp het blaadje eraf schoot... Die zelfvoldane grijs zou er derest van de dag niet meer afgaan! Maar eerlijk is eerlijk, ik zou veilig met hem in de jungle vast kunnen komen te zitten :P!
Ri mocht zelfs de boot nog in het water duwen en we zijn weer redelijk niet droog in village aangekomen. Echt heerlijk om Ri zo te zien genieten van dit soort tochten :D!
Lekker gegeten voor maar 2 euro... (alles is hier zo goedkoop! Voor 2 euro heb je dinner en drinken!!). Savonds genoten van de tropische storm (Ri heeft midden in de regen gestaan) en als 2 ervaren local, de douche genomen :P!


Dag 126

Vroeg wekker, want we gaan terug! De rivier stond mega hoog door het regenwater vanaf de bergen en het loopplankje was geheel weg?!? Ow ow... Ik heb gelijk de backpack maar aan Ri gegeven en hij heeft ze kundig over het gamelle plankje heen gebalanseerd. Lekker relax weer varen naar de bussen. We gingen iedereen met een vaart voorbij! Zelfs de Chinezen die aldoor eerste wilden zijn overal! Ligt dit aan hun cultuur ofzow? Bij de bussen wat gegeten met de duitsers waar we mee op trokken en zeer snel terug in Kuala Lumpur. Toen de bus naar het vliegveld zoeken! Die ging 45 min later! Prima! Ff wachten en WC zoeken... Leuk... Alleen hurktoiletten! Ik kon echt niet wachten... Stond ik daar te knijpen en hulpeloos te kijken! Dat zag waarschijnlijk een Chinees meisje ook en die wenkte me.. !?! Ging ze serieus voordoen hoe ze het deed! Opmerkelijk evenwichtsgevoel voor zo'n klein ding! Kundig hurkte ik en het lukte! Al heb je hier wel veel beenkracht nodig voor de grote boodschap :P! Maar het is gelukt! JAAAA! Hehe!
De bus kwam laat! Pas half 8 op vliegveld! Ik blij dat ik had aangedrongen bij Ri om niet de vlucht van 19u te nemen :P! Daar kwamen we erachter dat de vliegticketnummers niet goed klopten en we vergeten waren het al geboekte hostelnaam en adres op te schrijven.. zucht..! Dumb and dumber! Wel weer bagage van 15 kilo per persoon! Jaaaa! Je hoort hjet goed! Ik mishandel NIET langer de weegschalen bij de incheckbalies! :D!

Meer dan een uur gewacht (vertraging...) schuin naast enge boerka vrouw met nog engere schreeuwende man! Brr.. Op Langkawi aangekomen (vlucht van 45 min!) waren de taxis al weg! Het was te laat voor hun?! Dus local heeft ons naar hostel gebracht en dingen onderweg laten zien! TOP! Leuk hostel! We hadden een upgrade gehad en nu dus een tv op de kamer?!? Okee!
Slapen!!!


Dag 127

Luieren op mooie strand... Vervelend :P!

Wat leuke filmpjes:
http://www.youtube.com/results?search_type=&search_query=zjaccan+maleisie&aq=f

Ff goed kijken, heb vele filmpjes, als link niet lukt, gewoon naar Youtube gaan en zoeken op Zjaccan Maleisie!

Kusjes!

  • 19 Maart 2009 - 10:42

    Esther:

    ziet er allemaal weer super uit zjac en ri, geniet ervan!
    ik zal morgen wel een dagje voor de A draaien omdat je er niet bent haha.

    groetjes van een stinkendjaloerse brabantse, oooh ik wilde dat ik ook op zo'n heerlijke plek was nu!

  • 19 Maart 2009 - 13:37

    Rox:

    wauw wauw en nog eens wauw. ik wordt steeds jaloerser als ik die prachtige fotos weer zie.
    heel veel plezier nog met zn 2en.

    dikke kus

  • 19 Maart 2009 - 18:49

    Margaret:

    lieverd wat een mooie filmpjes, jullie zien er gelukkig uit. Volgende trip ga ik mee:)hvj/xxxx

  • 19 Maart 2009 - 21:53

    Danny:

    Super mooie foto's!!
    Wie weet ooit...

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Zjaccan

Actief sinds 10 Aug. 2008
Verslag gelezen: 184
Totaal aantal bezoekers 67786

Voorgaande reizen:

31 Januari 2012 - 03 Maart 2012

Cambodja - Vietnam - Laos

15 Februari 2010 - 16 Maart 2010

De Oostkust van Amerika :D!

12 November 2008 - 15 April 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: