Orlando! Een groot pretpark! - Reisverslag uit Miami Beach, Verenigde Staten van Zjaccan Kuiper - WaarBenJij.nu Orlando! Een groot pretpark! - Reisverslag uit Miami Beach, Verenigde Staten van Zjaccan Kuiper - WaarBenJij.nu

Orlando! Een groot pretpark!

Door: Zjaccan

Blijf op de hoogte en volg Zjaccan

01 Maart 2010 | Verenigde Staten, Miami Beach

Orlando, 1 grote atractie!

~~Dankzij Ro de goede link nar de foto's: http://picasaweb.google.com/zjaccan
(In het Album New York 2 staat ook nu nieuwe foto's erbij!)~~

Laatste keer vroeg op voor een vlucht! 2.30 is GEEN tijd voor een wekker! Na lekker afgezet te zijn door de taxi-driver, waren we veels te vroeg op het vliegveld! Net als 2 andere snowboard dudes, wachten bij de selfservice balie op personeel... (het concept van zelfservice wordt hier nog niet helemaal begrepen..). Eindelijk kwam er een klein Spaans mannetje aangewaggeld, die iets brabbelde over 'wait' en 'staff', wat één van de snowboard dudes (die SPREKEND op die gast van Step up leek!) ontcijferde...
Na veel wachten kwamen we eindelijk bij ons madurodam vliegtuigje aan: 50 zitplaatsen! Het zal ook eens normaal gaan :P! Ri moest even een stukje bukken om het vliegtuig in te komen en hoe lichter het vliegtuig, hoe meer je de windvlagen voelt ;)! Lovely flight! :(!
En toen gebeurde het ondenkbare!!! :D! De vlucht die daarop volgde was GEHEEL NORMAAL :D! Wat een genot :P!
Orlando was lekker warm, zo na NY! Prachtige plek! Alles ziet er hier uit als een pretpark! Ons hotel is best groot, incl. zwembad en Wifi met een snelheid... (sarcasme.. :P). Behalve pretparken zit Orlando ook vol met....: OUTLET WINKELS :D! Dus lekker aan het shoppen geweest deze middag! Vooral de MEGA Victoria Secret (waarvan ik pas sinds vorig jaar L.A. het bestaan van afwist :P) was een welkome afwisseling! Helaas moest Ri even zijn trots op zij zetten om te kijken hoe deze prachtige lingerie mij stond, door zelf iets te passen: want je mocht UITSLUITEND de paskamers in om wat te passen.... Ri maakte zich er snel vanaf met een smoesje dat ze zijn cupmaat niet hadden en ging beteuterd buiten staan :P! Gezien de enorme grote van deze outletmall, viel de geshopte schade enorm mee!
Hierna nog even een rondje gemaakt op international drive (de weg waarlangs alles gebeurd) en wat plannen gemaakt voor komende dagen.

De eerste volle dag in Orlando hebben we ons gelijk op Universal Studio's gestort :D! Het was een prachtige bewolkte dag, waardoor we bij alle atracties maar 5 minuten wachttijd hadden :D! We wilden van 10 tot half 7 beide parken zien (Universal Studios EN Island of Adventures) en dit is ons makkelijk gelukt! De 2 geweldigste attracties (The Simpsons en Spiderman: een ride waarbij je echt midden in een film zit! Zoooooo vet!) hebben we zelfs 2 keer kunnen doen :)! Helemaal top! Verder hebben we innig geknuffeld met Homer Simpson, zijn we gefrituurd in menig attractie (alles ontploft namelijk in Amerika), hebben we aliens afgeschoten, zijn we zelf afgeschoten, hebben een dolfijn 'on some serious steroids' gezien (volgens onze Jaws gids :P), keken we op het laatst scheel van alle 3D brillen en liet Ri zich nog even centrifugeren in een paar rollercoasters waar ik al niet eens naar wilde kijken... Kortom: We hebben een geweldige dag gehad :D!
Achteraf hadden we meer actie in Seaworld gehad, aangezien één van de Shamu's (orka's die een show opvoeren met hun trainers) zin had in een tussendoortje in de vorm van zijn trainer, vóór de ogen van het publiek... De trainer heeft de vreetkick van zijn Shamutje helaas niet meer na kunnen vertellen.
Terug in het hotel zijn we compleet af op bed in slaap gevallen!

In de ochtend scheen de zon vol op! :D! Ri stond al met zijn zwemshort buiten voordat ik goed en wel m'n ogen open had gedaan.. Hij was ook even snel weer terug in de kamer en ging klappertandend met zijn blauwe tenen op de heater zitten. KOOUUDD! De wind kwam uit de geheel verkeerde richting! Daarom hebben we maar even de was gedaan (was ook wel erg nodig :P) en de andere outletstore bezocht, waar we een plekje uit de wind hebben gevonden en redelijk verkleurd (lees: rood) vandaan komen. We hebben de kamer omgetoverd in een waslijn en onze poging tot internetten liep bijna uit op laptop smijten door de heeeeeerlijk wifi verbinding... Deze deedt er SERIEUS 4 minuten over om een pagina te openen... Dan gaat een uur snel!

Vrijdag 26 feb! De verjaardag van mn paps :D! Gefeliciteerd nog :D! En nogmaals sorry dat ik er dit jaar WEER niet bij ben :S!
Ri stond bij het opgaan van de zon al te trappelen bij de auto verhuur (het is de eerste dag van de Daytona Bike week) en kwam terug met een Pontiac? Hm.. No idea (het had 4 wielen en zag er prima uit :P). Na mij uit bed getrokken te hebben stonden we binnen 1 uur in Daytona beach en waren we op weg naar The Main Road, waar 'alles' plaatsvond waar de Daytona Bike week om draait: dikke, harige, vieze mannen, leren kleding, alleen maar goor en vet eten (de vetlucht zat tot DIK achterin mn poriën) en natuurlijk zeer schaars geklede dames (lees: sletten). Ik voelde me ietwat ongemakkelijk met al de mannelijke aandacht waarvoor ik meestal zoveel moeite doe om deze te ontwijken (MANNEN! Jullie komen hier toch voor de motoren?!?), maar de manische glimlach waar Ri de hele dag mee rondliep maakte een heleboel goed ;)!
Na veel geprot, geknal en genoeg uitlaatgassen te hebben geïnhaleerd voor de komende decennia zijn we nog even bij de Daytona 500 geweest om de snelheidsduivels van het circuit te zien. We mochten binnen in het circuit kijken en hebben daar lekker voor pampus op het gras gelegen en van de zon genoten.
Nog een leuk detail van deze dag: Ri heeft in deze 8 uur meer souveniertjes ingeslagen dan ik tot nu toe nog in de hele vakantie bij elkaar heb kunnen shoppen :P!

De daarop volgende dag echt geen zinnige actie uitgevoerd! Het heeft de gehele dag geregend en we hadden veel kunnen doen: indoor skydiven, Ripley's believe it or not, Kennedy space center (ik zal jullie even besparen wat DAARVAN het entreegeld was in euro's.. Vieze afzetters hier..), maar hebben de gehele dag America's Next Topmodel liggen kijken :P! Alleen omdat Ri dit zo graag wilde :P!
Savonds lekker een biosje gepakt (Cop Out!: Enorme aanrader!) en even aan de crepe bar zitten babbelen. Hier vertelde een local ons dat Amerikanen serieus amper zelf koken en TE vaak buiten te deur eten (vandaar dat ze zo dik zijn... Als ik hier te lang blijf rondtrekken heb ik straks ook 2 vliegtuigstoelen nodig!). Ook dat de crisis hier flink heeft huisgehouden. Dat laatste hadden we al lichtelijk zelf bedacht, aangezien er zoveel tentjes hier compleet leeg staan... Nog even langs Hooters gelopen (alle mannen MOETEN weten wat voor een tent dit is, anders vallen ze onder de andere categorie ;P) waar sommige mannen het nodig vonden om hun hele gezin mee naar toe te nemen.

De laatste dag in Orlando heeft Ri iets wonderbaarlijks voor elkaar gekregen: We hebben mini-golf gespeeld... Even voor diegenen die hier niet van op de hoogte zijn: IK HAAT MINI/MIDGET GOLF! Ik wil niet eens weten welke zwakzinnige pannekoek deze 'sport' heeft uitgevonden, maar bij mij wekt het meer irritatie op dan menig tellsell reclame... M'n bezoekjes aan de kaakchirurg staan prettiger in mn geheugen dan de keren dat ik heb proberen te midgetgolfen.. Daarnaast buit Orlando deze sport tot op het bot aan toe uit, door er veeeeels te leuke parken omheen te bouwen: onze had een neergestort vliegtuig, watervallen, een schatjacht en LEVENDE alligators! Helaas had het ook, net als alle midget-tennis (in mijn geval :P) banen: irritant kleine balletjes (voetballen zijn toch veel makkelijker te raken?), holes met een afwijking (ik zweer het!) en vervelende kinderen... Wij hadden een extra handicap: mijn humeur en de wind! Zeeeer vervelend! Na ongeveer 1,5 uur van nieuwe putten meppen in de golfbaan, balletjes zoeken die ik zonnodig met 80 KM per uur moest afvuren richting de watervallen en schatten zoeken die in alle onmogelijkste hoeken en gaten van de baan verstopt waren, was de marteling over... Met 3 punten verschil had ik Ri laten winnen ;)! Ennnn.. We hadden ALLE schatten gelokaliseerd! Dusss: We hadden een prijs gewonnen! Bleek dat nou net nog een rondje midget golf te zijn.. Omdat ik meer de neiging had om met andere ballen te gaan golfen dan met de daarvoor bestemde, leek het Ri erg veilig om nog even lekker een blokje te gaan wandelen...
Smiddags lekker bij het zwembad gelegen en savonds genoten van de TV in onze kamer :P!

Op naar Miami terug :D! De komende 2 weken staat op de planning: de Everglades, Florida Keys, een 5-daagse Bahama cruise, een vistripje en Ri zijn Skydive!

Zin in :D!

Ps. hebben jullie een beetje meegekregen wat er voor een snowmageddon (hoe je het ook schrijft) in New York gaande is? 100den vluchten gecancelled... We hebben echt MEGA geluk gehad met het weer :P!

• 02 Maart 2010 - 09:28

Margaret:

Hahaha, Zjac en midgetgolf, arme Ri :).
    En ja wij hebben de sneeuwval in NY meegekregen. Verder klinkt het weer allemaal erg vervelend, hoe krijgen jullie de dagen om, hahaha. Geniet ze, dikke kus

• 02 Maart 2010 - 09:44

Rachel:

Haaaai!
    Ik zie dat Ri zn cadeau dus nog niet heeft gehad, spannend hoor.
    Weer super om te lezen. Maar jullie zijn niet eens in Disney World geweest?? Shame on you! Gehehe..

Have fun peeps!
    xxx

• 02 Maart 2010 - 12:10

Nicole:

Hey Zjac!
    Wat een verhalen weer en wederom weer erg herkenbaar!! (ben vorig jaar sep naar New York geweest en een paar jaar geleden naar Florida) Superleuk om te lezen!! Geniet lekker van al het moois dat nog gaat komen!
    xx Nicole

• 02 Maart 2010 - 14:23

Marisja:

Weer mooi geschreven zus! en leuke foto's! Ben benieuwd naar de foto's van de bahama's!

Hier schijnt de zon ook! :P

• 03 Maart 2010 - 16:11

Esther:

toffe verhalen weer! en je zet ze op zo'n manier weg dat het net is of ik er zelf een beetje bij ben.

wat zielig voor die trainer...pff

nou veel plezier verder nog.
    esther