Bahahahahamas en weer terug naar huis :(! - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Zjaccan Kuiper - WaarBenJij.nu Bahahahahamas en weer terug naar huis :(! - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Zjaccan Kuiper - WaarBenJij.nu

Bahahahahamas en weer terug naar huis :(!

Door: Zjaccan

Blijf op de hoogte en volg Zjaccan

17 Maart 2010 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Voor wie het ontgaan is: we hebben een 5-daagse Bahama cruise geboekt :D! INCL. AL het eten.. Ow ow..

De ochtend voor het vertrek nog even bij de pier gezeten en genoten van de zee waar ik een prachtig (helaas overleden) zeepaardje had gevonden die helemaal opgedroogd en mooi was en dus klaar om als souvenier meegenomen te worden! Helaas stak immigratiedienst Ricardo daar een stokje voor...
Toen met onze koffers een taxi gepakt die letterlijk met gillende remmen stopte (ik schrok me de ***!) omdat hij ons te laat zag, en op naar het cruiseschip :D! En WAT een schip! 2400 passagiers, 800 personeelsleden, 14 deks, 268 meter lang, 32 meter breed, 2 jacuzzi's, 2 zwembaden, casino, fitnesszaal, enorme theaterzaal, klimwand, basketbalveld, etc, etc (http://www.royalcaribbean.com/findacruise/ships/class/ship/home.do?shipCode=MJ).... WOW! Zelfs liften :D! Op een boot! :D!
Natuurlijk moesten we eerst door de altijd aardige (NOT) douane en zelfs om op een schip te komen wordt je besnuffelen door eeen shetland hond (lees: kalf), moest je je schoenen uittrekken en werd de laptop weer even uit elkaar gehaald om tot het kleinste onderdeeltje op bommen gechecked te worden...
Eindelijk op het schip hadden we een kippenhok aan grootte van de kamer verwacht (het meisje waarvan de deze cruise als tip kregen vertelde dat de kamer vergelijkbaar was met een koekblik) maar we kwamen in een megasuite terecht MET zeezicht!! :D! We hadden een mega bed, bank, tafel, TV, grotere badkamer, WOUW! Lang leve de Amerikaanse chaos :D!
Wel kregen we een telefoontje dat we Ri's koffer op konden komen halen, terwijl ik mn koffer al had.. Bleek het om de alcohol te gaan die we in zijn koffer hadden gedaan.. Oeps.. Wij dachten aan een boete of iets in die richting, kregen we het gewoon aan het einde van de cruise terug! Beter!
Smiddags lekker op 1 van de bovendeks gelegen tot we opeens aan een veiligheids oefening mee moesten doen! Er ging een alarm af en iedereen moest een rij maken voor de reddingsboten, maar voordat al die (nu al..) bezopen amerikanen opgespoord waren... Pff..

Savonds heerlijk a la carte dineren op het schip en eigenlijk moesten we met een ander stel aan de tafel zitten (4-pers. tafels) maar die hadden duidelijk GEEN zin daarin en hebben ALLE andere avonden in het betaalde restaurant zitten eten.. Dus wij hebben alle avonden extra's gehad van de ober (eten over...) en alles voor ons alleen ;)!
Terug op de kamer bleek het kamermeisje 2x per dag te komen (ik wil HAAR mee naar huis! :P) en zijn we na de comedyshow lekker gaan slapen.

Volgende dag aangekomen in Nassau! Bahamas! Na Ri uit de fitnesszaal getrokken te hebben, huurden we een scooter (lees: gamele driewieler met tie-raps vast aan een motor gemaakt) en zijn we het eiland over gecrosst. Wel had het verhuur bedrijf even mogen vermelden dat ze hier aan de linkerkant reden... * TOET* Daar kwamen we namelijk bijna op een zeer pijnlijke manier achter! *TOET*
Op Nassau nog even een vet duur hotel gezien (Atlantis) met het grootste zoutwater aquarium van Amerika (http://www.atlantis.com/default.aspx) wat is nagebouwd op het echte Atlantis (haaien, gezonken stad in het midden, kortom prachtig!).
Het eiland zelf was, buiten te toeristische plekken om, een scralen gammele boel... Vervallen huizen, mensen die daar leken te wonen, maar toch ook WEL weer een Mcdonalds en Burger King!
Na 2 uur verdwalen weer aangekomen bij het toeristen gedeelte en Caroline en Daniel (2 amerikanen) ontmoet en met hun even in het zeer bekende (nooit van gehoord...) Senor Frogs gezeten -> Comedy Cafe.
Onszelf als 2 echte amerikanen onder tafel gezopen aan de 'Yards' met ijs-alcohol daarna nog even een lokaal marktje op gewaggeld. Gelukkig stond de scooter al weer bij de verhuurder, erop blijven zitten was in deze toestand al een uitdaging geweest...
Helaas niet deelgenomen aan captain's dinner omdat Ri niet gelijk zn smoking had ingepakt ;)! Dus lekker buffet gegeten en even een snel slaapje willen doen omdat er een 'pool-party' was om 23.30u met een all-night buffet!
Helaas werkte de wekker wel maar werd IEMAND (RI! :P) niet wakker hiervan (dat ding lag naast zn oor!).
Dus helaas snachts veels te laat wakker geworden en nog even een film gekeken..

Wel waren we dus de volle dag wakker om het prive eiland Cococay te bezichtigen! Natuurlijk kwamen we weer op een prachtige plek terecht waar toeristen NIET mochten komen (door de bosjes heet ook geen pad :P), waarschijnlijk door de dooie kwallen op het strand.. Behalve de dooie puddingen op het strand was de plek prechting! Toen we na veel moeite weer op de toeristenplek waren, hebben we wat gegeten, cocoloco's besteld (iets met alcohol, geen id :P), genoten van de blauwe zee en amerikaanse hangmatten (MET metalen bevestigingen aan de bomen :P) en de zon..
Nadat Ri met basketballen nog even een gozer een bal midden op zn waffel had gesmeten zijn we lekker verbrand weer de boot opgegaan.
Savonds wat gegeten met een zielige oma naast ons die 1,5 uur had zitten wachten op haar 8 familieleden, die maar niet kwamen, dus ze was maar alleen gaan eten... Verder genoten van de ondergaande zon en sterrenhemel voordat we moddergaar in slaap vielen.

Sochtends aangekomen om Key West en omdat het schip snachts last had van enorme winden (geen scheetjes maar de echte op en neer-hou-je-vast-aan-bed golven) kwamen we een uur later aan. Het was een heerlijke dag, maar we hadden Key West al gezien! Zie vorige blog! Dus de hele dag optimaal van de Jacuzzi, zwembaden en buffetjes op het schip genoten!
Op de kamer had het overijverige kamermeisje een hond/olifant van onze handdoeken gemaakt en heb ik de grootste garnalen ooit gegeten met dineren. Savonds genoten van de stilte, golven en enorme wind!

7u al wakker de volgende dag! En niet vanzelf :P! Helaas moesten we al om 8.15u van de boot af! Dus ontbijten, drank terughalen en back 2 Miami! Maar een cruise is ZEER voor herhaling vatbaar :D!
Terug in Maimi koffers gedropt bij Jazz hostel (het FIJNE hostel :P) en omdat het voor de 1e dag zeer bewolkt was, maar even een stukje gelopen en terrasje gezeten.
Het viel wel erg op dat de vakantiegangers waren veranderd. Niet in alleen springbreakers (die waren wel gezellig :D) maar de hele stad ziet letterlijk zwart van de mensen.. En niet het leuke slag.. Alsof ze de lokale gevangenis open hebben gegeooid en hun ook een spring break gunnen.. Mannen met broeken op de knieen (en maar blijven hijsen :P) en gouden tanden, vrouwen die alleen maar schreeuwen, ENORM dik waren en kleding droegen waarbij mij bikini het wint aan hoeveelheid stof... IEL!
Op het strand bij een S.W.A.T. (lees: So Watertandend Aantrekkelijk Team) training gekeken (alleen omdat Ri dat wilde hoor :P) en bij iets van Redbull art langsgeweest en teveel redbull gedronken... Daarna leek het wel of de kraan werd open gedraaid! Regen kwam met bakken uit de hemel! Toen we terug liepen en de regen wat minder was leek de hele straat blank onder min. 30 cm water te staan! Ongelovelijk! Die goten zijn hier zo groot dat je een irritante kleuter erin kan proppen, maar zoals alles in amerika is het te groot om normaal te functioneren! Voor mij geen probleem, ik had toch slippers en korte broek aan, maar Ri met zn lange broek en schoenen... Dus gingen de schoenen uit, broek omhoog en sokken bleven aan :P! Jullie hadden 'm moeten zien! :D!
Een warme douche en droge kleren later hebben we Tim (van 1e week hostel, zie eerste blog) gebeld (die woont hier nu), wat gegeten, bijgekletst en in een Irish pub beland. In die bar was een Canadese gozer die erg te vol van zichzelf was en die bijna aan kop en kont was buitengezet als het aan Tim lag... Nu ben ik niet snel geweldadig, maar deze gozer had echt GEEN stopknop! 20 minuten bleef hij maar lullen! Geen adempauze waargenomen! GRRR!
Toen hij zn smoel eindelijk hield en Tim al zijn 'zelfverdedigings-wapens' had laten zien (een uzi?!? Zelfverdediging? Yeah right!) zijn we lekker gaan slapen.

En weer een lekker zonnige dag! GELUKKIG! 1 Dag met regen konden we al niet hebben :P!
Omdat we niet zo laat wakker waren besloten we om te gaan diepzee vissen! Dus om 1.45u zaten we op de boot! Na de nodige uitleg (dit was serieus mn eerste keer vissen..) werd er een zeer klein visje met 3 mega haken gespietst (hij zwemt niet meer weg hoor!!) en we gingen van start! Al snel had iemand op de voorkant van de boot een grote spitse (leek op zo'n speerhaal dinges) vis gevangen! IEL! Haaha! Dit is NIET mijn ding :P! Ik zie ze liever al schoongemaakt en hapklaar op mn bord liggen :P!
En wat duurd vissen lang! Toen ik later mn hengel omhoog haalde bleek waarom.. Ik had al wel wat gerommel aan mn lijn gevoeld, maar van mijn kleine schattige aas-visje, hingen alleen de kop en en staart nog aan de haken... En ja, dat zag er net zo goor uit als het klinkt!
Verder lekker genoten van de zon en smiddags nog een rondje gelopen op Ocean Drive, even een 'power-nap' gedaan en pas om 23u wakker geworden (weer Ri en zn wekker :P) voor wat avondeten.. Hm.. Pizza om middennacht :P! Nu is het eindelijk eens handig dat al die achterlijke winkels etc. 24u open zijn!

Onze laatste dag in Miami echt geen ZAK gedaan! Lekker genoten van het strand, de zee en smiddags vertrekkende cruise schepen uigezwaaid! Nog even lags Nikki Beach gegaan waar het ultra relax was! Hangmatten, opredens, a la Bloemendaal! Bij het hostel de laatste dingen ingepakt en genoten van onze laatste loop over Ocean Drive!

Uiteindelijk komt de dag toch altijd weer dat je naar huis moet :(! Wel zin in ons huis, maar we zagen erg op tegen de kou van NL!
Vandaag lekker bij het hostel gehangen en smiddags taxi naar het vliegveld gepakt. Daar hadden we bijna 100 dollar aan overbagage moeten betalen (niet denken dat ik alleen heb geshopt! Ri ook! :P) maar gelukkig kon ik beide tassen als handbagage inchecken! :P!
De douane was weer verschrikkelijk maar de vlucht won het! MIJN GOD! De ergste turbulentie ooit! Stewardessen die naar hun stoel renden, ik heb gewoon zitten janken omdat ik het zo eng vond! Zelfs Ri moest even slikken! Volgens hem werd het nog erger toen ik in slaap was gevallen... Brrrr...

Gelukkig bleek het in NL een stuk warmer dan verwacht te zijn :D! Heerlijk om weer in ons huisje te zijn (wel weer alles volproppen met boodschappen en NIET meer uien in de kast laten liggen... We hebben nu letterlijk een KASTplant...) en iedereen weer te zien :D!

Voor de mensen die het nog willen zien: De foto's van de Bahamas staan op de site: http://picasaweb.google.nl/zjaccan

Iedereen natuurlijk weer bedankt voor de lieve reacties! En hopelijk tot snel allemaal :D!!!

Heeeel veel liefs, Zjac en Ri

• 18 Maart 2010 - 15:23

Danny:

Wat een prachtige fotos van de bahamas !!!
    De groeten van Danny.