Jungle Jungle!! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Zjaccan Kuiper - WaarBenJij.nu Jungle Jungle!! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Zjaccan Kuiper - WaarBenJij.nu

Jungle Jungle!!

Door: Zjaccan

Blijf op de hoogte en volg Zjaccan

10 April 2009 | Thailand, Bangkok

Nog even wat filmpjes van de vorige blog:

-Muziek makende olifanten (Ja, het klinkt ECHT ergens naar!): http://www.youtube.com/watch?v=cyxjKcNXlpw , http://www.youtube.com/watch?v=9Hb3ilaK5RE
- Het GRODA busje (je wordt al misselijk van het kijken..): http://www.youtube.com/watch?v=MJYfpbe-JEo
- Tigertempel: http://www.youtube.com/watch?v=ppaAwHgD_eA , http://www.youtube.com/watch?v=aNaCiBjjP1E
- Lokale bus naar olifanten ziekenhuis: http://www.youtube.com/watch?v=HzzrFDMcahE
- Olifanten van zeer dichtbij ;) http://www.youtube.com/watch?v=Ci6Jjfr-6II


Muay Tai Gevechten!!!

http://www.youtube.com/watch?v=FA5kQoKvXP0

http://www.youtube.com/watch?v=1QHSLTV_YT4

Dag 143

Pas 9.15u opgehaald en op naar de jungle!!! :D! Erg gemixt groepje! Oude dikke (vadsige) Italiaan die iets van de lotto had gewonnen en nu hierheen kwam, 2 gasten uit London die hoopten lekker bruin op de trip te worden (en huidkanker te krijgen...) en smeerden zich in met factor 4 (extra bruining), 4 meiden uit Zweden waarvan er 3 gewond waren (lees: niet meer konden lopen van de blaren), wat 'echte' backpackers uit Frankrijk en nog 2 leuke engelsen ;)! Het beloofd een trip te worden! :P!
1e Stop: vlinder en orchideentuin... Huh? Zitten we wel op de goede trip? Wat is hier jungle aan :P? Daarna WEL in de jungle uitgekomen! Lunch (hmmmmmm, lijst! :P) en lopen! Op naar de grotten, met 40 graden, een stevige pas en GEEN pad :P! Voor een welgetrainde man als mijn lieve vriendje is dit makkelijk te doen. Zelfs met een rugzak van ongeveer 5 kilo op je rug. Voor mij, daarintegen, was het een pittige pas. Geen zucht, steun of kreun (het was zelfs te warm om te zeuren :P) maar wel ff doorbikkelen ;)! Grotten waren wel grappig (en lekker koel :P) en daarna ben ik bijna de berg afgerold (ZO STEIL!) het dorpje in. Hier mochten we even bijkomen en relaxen met wat thee en banaantjes :)! Een van de Zweedse meisjes had nu wel erg last van dr hiel gekregen en had even zusterlijke hulp nodig ;)! Ze had in glas gestaan en niets eruit gehaald.... Hm... En dat moest mij nu gaan lukken met een zakmes-pincet, naald, alcohol en watjes... Gelukkig nog even ergens een aansteker kunnen ronselen voor het ontsmetten (zat een laag stof op die zooi!) en uiteindelijk heb ik het glas eruit gekregen ;)! Muhahaha! :P
Toen de GROTE loop! 2,5u de berg OP en AF... WOW! Af ging in principe makkelijker als Ri me gewoon had laten glijden, maar hij was vastbesloten om me zonder gebroken ledematen, beneden te krijgen ;)! Opeens was de vadsige Italiaan nergens meer te bekennen?!?! Wassie van de berg afgerold? We hadden niets horen bulderen en geen grond voelen trillen, dus hij moest zich nog ergens om ons heen bevinden... Dus de gids op zoek! Ik geloof dat hij die gozer ergens aan het begin van de berg vond, terwijl ie half lag te creperen.... Even ter info: Deze man had een 3 daagse (!!!!) tocht geboekt! Hahaha, mega afvalrace?
Nadat we even verplicht hadden genoten van het uitzicht (verveeeeeelend :P) en een grooooooote spin (tarantula!!) hadden gezien (AAAAAAAAAAAAAAAAAAAH! LAAME ERDOOR!!)
Uiteindelijk bij het dorp aangekomen waar we bleven slapen en waar we konden zwemmen! LEKKER!! Dat vonden de 2 uitzonderlijke gasten uit Londen ook... IN HUN SPEEDO'S! WTF?!? Hm.. Toen hun weg waren, zijn wij er even ingedoken, en het was zeer verfrissend ;)! Toen ons hutje opgezocht (zo ver weg als mogelijk van de Mister Speedo's!) en erachter gekomen dat ze niet doen aan comfortabel slapen in de jungle! Geen matrasjes of iets dat er op leek.... Gewoon met je billen op het bamboo! Autsj.. Maar aangezien ik mezelf graag als echte avontuurier zie (laat mij ook even mn fantasie hebben :P), NIET zeuren!
Savonds lekker bij het kampvuur gegeten, gezongen, gedanst, en spelletjes gespeeld met de lokale kids! Niets electriciteit! Niets stromend water! Gewoon het licht van de maan, beekje en het kampvuur! Mooie ervaring zeg! :D! Zo heeerlijk om hier met Ri te mogen zijn! Later zijn we samen lekker romantisch ons hutje in gekropen en nagenoten van het smeulende kampvuur van onder de klamboe ;)!
Ons hutje (in de ochtend) http://www.youtube.com/watch?v=8mvZ94zRxoE


Dag 144

AAAAAUUUW! NEK! Die hoort 2 kanten op te kunnen draaien! En dat deedt de mijne niet meer :(! Redelijk vervelend! Eten, tanden poetsen in het beekje en afscheid nemen :(! Op naar de volgende loop! Ik had het gister al zwaar, nu had ik nog een handicap erbij ook :S! Na even in zelfmedelijden te hebben gezeten (het is ECHT moeilijk om over boomstammen, beekjes etc. te jumpen als je nek niet meewerkt :P) kwamen we aan bij de olifanten! VET! Olifantje rijden!!! JAAAAA!
http://www.youtube.com/watch?v=0s71HvAXLl0 , http://www.youtube.com/watch?v=PcW5Wn3q32A
We gingen door de rivier heen en over bergen etc! Ik kan je verklappen, het zit NIET comfortabel op zo'n beest! Hahahah! Ik was constant bang dat dat beest van die berg af zou rollen, ZO steil alsie naar boven en naar beneden ging! Later kwamen we erachter dat dat beest gewoon 90 jaar was! 90!!! Hm.. Over ervaring gesproken :P! We zijn door de rivier heen gereden met onze 'driver' OP de kop van de olifant! Ze hadden we een enge haak in hun hand... Brr.. Wil niet weten wat ze daarmee doen!
Toen het bamboo raften! Ri mocht weer voor kapitein spelen :P! Met een grote bamboo stok, mochtie ons de rivier over sturen! Ging nog redelijk goed ook ;)! Filmpje: http://www.youtube.com/watch?v=2bpTy8wy93I
Niet helemaal droog aangekomen bij de oever, maar dat wisten we van te voren ;)!
Op naar longneck village! Daar leven vrouwen met echt TE veel ringen om hun nek! Dit is (als ik de gids goed begrepen heb) gekomen omdat de vrouwen vaak het bos in gingen en dodelijk werden aagevallen door beesten die je in je nek grijpen.... De ringen zijn een soort van bescherming? Ik kon er in ieder geval even niet naar kijken met mn nekkramp.... Het was ook wel wat toeristisch... Vrouwen zaten daar, sjalen te maken en te poseren voor eventuele foto's... Hm..
Na de lunch naar de waterval, en Ri is van alle mogelijke punten in het badje gesprongen... Show off ;)! Filmpje:
http://www.youtube.com/watch?v=njZimgeepWg Toen stond het wildwaterraften op het programma, wat ik wijselijk ff heb overgeslagen.... Achteraf hoorde ik van Ri dat dat maar even goed was ;)!
Helaas alweer het einde van het programma!!! :(! Wel echt een toffe 2 dagen! Ik kon mn nek nu geen kant meer op bewegen en ben heeeeeeel snel in slaap gevallen die avond! Maar een prachtige ervaring rijker!


Dag 145

UITSLAAAAAPEN! En nog steeds pijnlijke nek! Onder het ontbijt hebben we besloten om op het voorstel van een stelletje amerikanen in te gaan en met hun mee te gaan chillen bij een lokaal meer. Maar eerst: Na een beetje teleurstellende tijger 'tempel' bij Kanchanaburi, waren we nog steeds niet ECHT up en close met de tijgers geweest! Nu hadden ze hier in de buurt een tijgerkingdom, waar je 15 minuten ALLEEN met de tijgers kon zijn!!!! TOP! Ik vond het kort gezegt: SUPER! Ik had zo'n moppie! Heb um gewoon in slaap geaaid! Hij ging er helemaal voor liggen! :D! De tijgers lagen hier ook niet aan kettingen ofzo en werden zo lief behandeld door verzorgers! Super ervaring :D!
Toen relaxen bij het meer. Zwemmen! Want het was warm... ;)! Helaas kwamen we er pas IN het water achter dat NIEMAND van de lokale bevolking ook maar iets droeg wat in de verste verte op een bikini leek... *SLIK* Helaas was het water ook niet bepaald warm en in combinatie met de wind werden mijn jet en juul opeens de pointer sisters.. (wie deze zin niet snapt mag mij eens om uitleg vragen - ALS je meerderjarig bent :P). Dus.... Nog meer bekijks! Rennen naar kleedje en bedekken! Daarna met onze Amerikaanse zweverige vrienden wat gaan eten bij een zeer biologisch verantwoord tentje (was goed voor je karma ofzo...?) en terug naar het hostel. Daar trof ik mijn, door het hostel, gewassen kleding, VIEZER aan dan dat ik ze had weggegeven. Nadat ik een paar dingen had staan grommen naar deze beste receptiedame, was waarschijnlijk mn karma niet meer biologisch goed te eten, maar werden mn kleren WEL opnieuw gewassen!
Savonds heb ik mn grote, brede, stoere vriendje (ja.... Ri :P) serieus bij een pedicure gekregen! :D! En of dat nodig was! Die arme vrouw had bijna een slijptol en meer dan 3 kwartier nodig om die hobbit tenen van Ri weer menselijk te krijgen! Hierna nog even op souvenierjacht (jaaaaa.. Het thuisfront wordt ook verwend :P) en slaaaaapje doen!


Dag 146

Vandaag hadden we serieus helemaal NERGENS zin in! Hahahaha! Dat werd nog even erger toen het blogverhaal van Ri (was hem en zijn tiksnelheid, maar 2uur hadden gekost :P), niet werd opgeslagen.... Dus als troost even een scooter gehuurd waarvan de snelheidsmeter op 0 bleef staan en de helmen van piepschuim waren ;)! Flinke berg opgecrosst en een prachtige tempel bezocht, waarvoor helaas ALLEEN de buitenlanders entree moesten betalen.... Ze weten hier wel van welke kippen ze moeten plukken!! We hebben ons nog als een Thai voor proberen te doen (met mn blonde haar - nu bijna wit - blauwe ogen en de helft van het Thaise pigment, lukte het me BIJNA :P!) maar dit mocht, vreemd genoeg, niet baten! Al was de tempel het zooooo waard! :D Prachtig! En het uitzicht! Wow! ;)! Hierna nog een waterval bezocht (let even heeeeel goed op de linkerbovenkant van de foto en raad wie het is :P) en wat eten! Hierna zijn we naar een massagetent geweest die gerunt wordt door vrouwen die uit de Thaise gevangenis komen. Soort van reintergratie. En het was top! Een oliemassage van 2u gedaan ;)! Kost hier zo'n 13 euro! Echt niets! Het begon al goed toen we leen ondergoed aan kregen! Charming! Wie kent de ziekenhuis onderbroekjes niet?!? Zit lekker, staat leuk en erg functioneel :P! Toen de vrouwen binnen kwame, reageerde 1 van hun met een grote: 'WOW'! Ri en zn ego waren er vol van overtuigd dat dit voor hem bedoeld was..... Ik denk dat het... Ik weet het niet... Maar ga Ri natuurlijk geen gelijk hierin geven ;)! De massage was top! Ze vroeg nog heeeeeeel lief of ze echt ALLES was niet in het ziekenhuis broekje zat, mocht masseren. Dus OOK Jet en Juul.... Na de verschrikte blik van Ri genegeerd te hebben, heb ik dapper JA geknikt ;)!
Savonds natuurlijk zo ontspannen en rozig als het maar kan.....


Dag 147

Rico wilde vandaag crossen met de dirt bike (zo'n race motor) door de jungle en aangezien ik wat minder suicidale hobby's heb, ben ik een Thaise kookcursus gaan volgen! Ik was gewoon de enige voor die dag! VET! Met de dochter van eigenaresse naar de lokale markt geweest en omdat ik toch alleen was, heeft ze me bijna alle koopwaar wat voor mij onbekend was, uitgelegd. Leuk! We liepen als 2 roodkapjes, met volle mandjes, lekker te kloten op de markt. Toen was het maar eens tijd om daadwerkelijk te koken! Nu weet mn familie wel dat ik verre van een keukenprinses ben.... Na het koken, ziet onze aanrecht er uit als een bomaanslag in de 2e W.O..... Hier was dit niet anders :P! Tot groot genot van mn leraressen :P! Ik heb 6 gerechten leren koken, ZONDER spicy zooi! En alles zelf op kunnen eten ;)! Er kon geen rijstkorrel meer bij! :D! Na nog even babbelen ben ik met kookboek en vetspetters (ik ben er vandaag toch niet helemaal ongeschonden vanaf gekomen...) weer naar hostel gegaan!
Hier had Ri al minimaal een uur moeten zitten.... GEEN Ri! Die kwam helaas pas 2,5 uur later terug, en we hadden nog maar een uur voordat de trein ging! Hij had een zeer goede reden, daar niet van, (check www.ricardokwakkenbos.waarbenjij.nu voor meer details :P) maar we moesten haasten! Snel wat eten en nachttrein naar Bangkok in! Helaas waren de lowerbeds vol en hadden we alle 2 een upper bed.. (ik leg dit later nog wel eens uit :P). In ieder geval: alles in deze trein is waarschijnlijk ontworpen door een gestoorde chiropractor die om klanten verlegen zat.... Lig je dan.. Tegen over elkaar, een heel gangpad ertussen, en Ri in de foetus houding omdat hij niet in het bed paste :P! Niet romantisch samen in bed met mooi uitaicht :(... Nja, ik denk dat er wel 2 mensen in 1 bed konden slapen, mits het 2 niet al te grote dwergen zijn, die het niet erg vinden om lepeltje/lepeltje te liggen..... Gelukkig sliepen we vrij snel, aangezien het bejaarde kreng dat onder me sliep, al rond 8 uur het bed wilde hebben (dan moet ik eraf... nogmaals.. Dit leg ik later wel uit :P)..

Ri en 'Hoe kom ik in het bed zonder mn nek te breken?' http://www.youtube.com/watch?v=c2txaeEmls8


Dag 148

Enige keren wakker geschud en bijna van mn bed (3 meter naar beneden) gedonderd omdat de trein half leek te ontsporen... Ri knorde als een lieve slapende baby (vooral met die opgetrokken knieen :P) overal doorheen. In de ochtend was ik redelijk vroeg wakker op een onredelijke tijd, en werd ik nog even vriendelijk verzocht, door de monnik die naast ons sliep, om mee te doen aan het ochtendgebed.... Gaaaaaap! Vriendelijk bedankt :P!
EINDELIJK in Bangkok! Achteraf viel de hele reis ook erg mee... En zeker ten opzichte van de bus, is de trein PRIMA te doen! Hostel zag er goed uit, al moesten we 4u wachten op de inchecktijd... Dus ff Koh San Rod bekijken! Wat een chaos!!! Overal vallen mensen ons (voornamelijk Ri :P) aan met Tuk Tuks (als je hier 2 stappen zet, schijn je een Tuk Kut nodig te hebben, want toeristen lopen niet?!?!), het maken van 'Nice suits!' (alle toeristen dragen ook pakken????) en andere onzin. Aaah! Ik vraag me af wanneer Ri er eentje een kleine grote hoek geeft...

Wie wed er mee??!?!



Ik ben erg lui vanavond en we hebben er al 2 dagen Bangkok opzitten met frauderende Tuk Tuks, oplichters, vele demonstranten en een Tuk Tuk aanrijding (MET ONS ERIN!)...
En dit komt dus volgende keer :P!

  • 10 April 2009 - 19:56

    Eric En Marisja:

    WAUW! mooie foto's hoor! En Ri dat varen is echt voor je weg gelegd! We zijn aan het aftellen!!!!
    Veel plezier nog die paar dagen daar!!!
    Dikke kus

  • 11 April 2009 - 18:05

    Margriet En Math:

    Hoi zjaccan en ricardo,

    Mooie foto,s, echt om van te genieten he.
    Het wordt nu wel aftellen he!!!!!!!!
    We hopen dat jullie nog fijne dagen hebben en tot kijk, en goeie reis retour.
    Groetjes,

    Margriet en Math

  • 14 April 2009 - 13:32

    Arnie :

    wie is dat nou ? RIMBO z'n aars !

  • 21 April 2009 - 13:54

    Esther:

    ik weet het, je bent inmiddels al weer thuis, en ik had ook al je verslagjes al gelezen, maar nog geen tijd gehad om te reageren, dus bij deze: weer toffe foto's en een verslag om bij in de lach te schieten haha.
    esther x

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Zjaccan

Actief sinds 10 Aug. 2008
Verslag gelezen: 361
Totaal aantal bezoekers 67808

Voorgaande reizen:

31 Januari 2012 - 03 Maart 2012

Cambodja - Vietnam - Laos

15 Februari 2010 - 16 Maart 2010

De Oostkust van Amerika :D!

12 November 2008 - 15 April 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: