Mai Pen Lai! - Reisverslag uit Kanchanaburi, Thailand van Zjaccan Kuiper - WaarBenJij.nu Mai Pen Lai! - Reisverslag uit Kanchanaburi, Thailand van Zjaccan Kuiper - WaarBenJij.nu

Mai Pen Lai!

Door: Zjaccan

Blijf op de hoogte en volg Zjaccan

31 Maart 2009 | Thailand, Kanchanaburi

Wat het betekend? De titel is Thais voor: Laten we ons vooral nergens druk om maken! En dat was wel even nodig met dat VISA gezeur van ons! Even kleine uitleg: Eerst kreeg IEDEREEN (over land, lucht en zee) een 30 dagen VISA voor Thailand. OPEENS is dit alleen het geval voor aankomst met vliegtuig. Hier kwamen wij achter toen we bij BOOT aankwamen in Thailand... Hm.. Leest u rustig verder :P!


Dag 135

Vandaag voelde ik me wat beter (nog steeds een beetje half bezopen en een ik-drink-nooooit-meer kater) en dus lekker met de scooter de westkust van het eiland bekeken! En mooie chinese tempel bezocht waar Ricardo weer even een oud vrouwtje moest filmen: http://www.youtube.com/watch?v=RimoP9jn9z0
Het maakte me wel nieuwschierig naar China... ZO mooi als die tempel hier is! Hoe is dat dan in het land zelf? Verder lekker gereden langs de kust en genoten van het uitzicht :)! Toen bij het hostel in een schaamteloos middag dutje gevallen, waar ik al na 30 minuten weer uitkwam! Ri lag zooo lief te slapen (dan issie heeel lief :P) dus heb ik 'm ff laten liggen. 2u daarna was het toch tijd om slapende Ri wakker te maken, wat al een vak opzich is :P... En ALS dit lukt moet je maken dat je wegkomt, aangezien slapende honden wakker maken veiliger is ;)!
Savonds lekker zonderondergang gekeken vanuit luie stoel in strandtent. Toen kwam de pyromanische opa met glunderende oogjes als 2 halogeenlampjes, melden dat hij een kampvuur had gemaakt, na aandringen van Ri ;)! Dus niet veel later lagen Ri en ik bij ons prive kampvuur op een verlaten strand met zachte chillmuziek op de achtergrond naar de sterren te kijken.... *Zucht...* Romantisch ;)!
http://www.youtube.com/watch?v=jqLm5utjAQA&feature=channel_page


Dag 136

Pakken, uitchecken en door de eigenaar (Martin -> een Ozzie) naar de boot gebracht. Ik blij dat opa van gisteravond het niet deedt, aangezien IEDERE rijdende Thai een gevaar op zich zelf is. Helaas had Martin de kunst van het inburgeren al goed bestudeerd en reed op een manier waar menig Thai van de weg van zou rennen... Ik was het ook geheel met Martin eens, toen hij zei: NIEMAND op deze weg zou het Australische rijexamen halen......!
In een lekkere boot gerelaxt (http://www.youtube.com/watch?v=mZs02XdFuZM) (http://www.youtube.com/watch?v=br1F0sK9E6o) die dag en savonds bij de nachtbus naar Bangkok aangekomen. Toen onze 'Flied Lice' (zo werd de Fried Rice -> gebakken rijst, ECHT omgeroepen! GOUD :P!!!) op was, zijn we snel de bus ingevlucht en in slaap gedommeld.


Dag 137

Half 3 al in Bangkok?!?!?!?! SNACHTS?!?! NOOIT komt er in dit land ook maar iets op het idee om redelijk op tijd te komen en dan sta je midden in de zaterdagnacht in het midden van Bangkok??! Over 2.5uur zou onze bus naar Kanchanaburi pas gaan! En na onze blackmoonparty (de bodypaint verf zat NOG overal!!!) hadden we niet echt behoefte aan feesten... Echt, deze stad slaapt nooit! 1000den mensen op de straat! Kleren verkoop... ALLES gaat gewoon door!
Gelukkig goede deal met taxichauffeur kunnen maken. Nadat deze best man iets achteroversloeg wat ABSOLUUT NIET op redbull leek.... Zijn we binnen 2u. heelhuids (GODSZIJDANK!) in onze heeeerlijke rivierhuisje aangekomen! Slaaaaaaapen!
10U wekkertje gezet en de Bridge over de river Kwai (waar we 15 min vanaf zaten, lopend..) bezocht. Wist iemand trouwens dat de film waardoor deze brug bekend is geworden, niet eens hier is opgenomen??!
Daarna met een scootertje (ik ben blij dat Ri hier durft te rijden, anders kwam ik noooit ergens :P) naar het bekende oorlogskerkhof gereden, waar veel omgekomen NL herdacht zijn. (http://www.youtube.com/watch?v=PlJatLhK-4I) Bij de Chinese tempel allemaal lieve kleine monnikjes gezien (op een scooter?!??) en daarna alle 2 bijna oververhit een ijskoudbad genomen! Hierna even naar de nachtmarkt geweest waar ze allemaal puppies verkochten!!! OWWWW!!! Ri heeft me echt vast moesten houden! Hahah! Daarna wilden we een traditionele Thaise massage proberen! Dit was voor mij erg leuk :P! Ri had namelijk verwacht om natuurlijk lekker verwend te worden door een Thaise schone... In zekere zin kreeg hij waarie op wachtte.. Een zeer schone Thaise MAN (lees: leek op Backstreetboy Howie en was zwaarder homofiel dan goed voor hem was) die een glimlach als de kant in Alice in wonderland kreeg, toen hij zag datie Ri mocht masseren ;)!!! Dat koppie van Ri! ONBETAALBAAR! Ik moest echt de 5 minuten die daarop volgde, Ri NIET aankijken ander had je me zo die tent uit kunnen vegen! Hahahahahhahaahhahahahahahahha! Ri mocht als eerste de kamer in en sleurde mij mee :P! Dus massage in dezelfde kamer :D! Die relnicht van Ri heeft hem ALLE hoeken van de kamer laten zien! Hij werd compleet dubbel gevouwen! Ik wist niet (en hij zelf ook waarschijnlijk niet) datie zo lenig was :P! Hoe lief en zacht dat vrouwtje voor mij was, zo hard is Ri te grazen genomen! Hahaha! Het leukste was het billenmassage gedeelte: Ri zijn SNOESTHAI had nog net geen slabbetje nodig toen hij Ri's billen aan het masseren was! Er zaten waarschijnlijk ERG veel knopen in zn bilspieren, want dit gedeelte werd grondig losgeknepen ;)! Al met al heefie het toch dapper gedaan. Ik ken menig man die gelijk gillend met wapperende armen die winkel uitgerend was, zodra hij zag door wie hij gemasseerd ging worden! En wat was ik ontspannen daarna... :D! IK WEL! Gna gna gna... ;)! Ik probeerde Ri's traumatisch ervaring wat af te zwakken, maar zodra ik naar dat geschokte koppie keek, kwam ik niet verder dan een zeer spastische lachbui....


Dag 138

Wat hadden we vast geslapen zeg! ZO!!!! Zo vast, dat we pas rond lunchtijd ons bed uitkwamen en dus bij de immigratiedienst aankwamen (voor VISA) PRECIES in hun lunchtijd... Dus wij even uur wachten en wat gegeten in een plaatselijke hoerentent waar er een bordje 'Blowjob - 150 Baht' aan de muur hing.. (ik denk dat het een cocktail was, maar geloof me... als je die tent had gezien, had je net zo hard getwijfeld!). Lekker even gekeken naar veel Thaise poppetjes en veel oude westerse mannen!
Weer aangekomen bij het immigratiebureau, bleek dat we maar een visa voor 7 dagen konden krijgen en het ons 2000 Baht zou kosten!?!?! PER PERSOON!!! Wh*t th* f*ck!?!?! Aangezien Ri bijna het vrouwtje over de balie trok zijn we even rustig gaan rijden en hebben we ff de stad bezocht. Daarna met een plaatselijk VISA run bureau (die bestaan :P) onze mogelijkheden bekeken. We heben een zeer goede deal gemaakt: voor hetzelfde geld wat een 7 daags VISA kost, hebben we nu een 15 daags VISA EN zijn we dezelfde dag nog in Chiang Mai, voor HETZELFDE geld!! Alleen..... Zitten we wel weer de halve dag in de bus.... :(! Maarja, met de hoeveelheid kalmerende middellen die ik mee heb (Elvis zou er genoeg aan hebben) moet dit lukken ;)! Toch blijft het echt ONGELOVELIJK dat een legio bureaucratische flapdrollen dit weer even hebben bedacht!!!
Smiddags met Ri naar dorpsmarktje gelopen en onderweg heel kinderachtig een zwaar water gevecht gehouden met zn 2en ;)!
Nadat ik even wat kraampjes had bekeken, vond ik Ri naast een plaatselijke zwerver, bijna oververhit :! Tijd voor een ijsje! Dachten wij overheerlijke WATER ijsjes gescoord te hebben, hadden we JELLY ijsjes te pakken!! En wat je daar allemaal mee kan doen ;)!
(http://www.youtube.com/watch?v=L3nr-KaWP8M) (http://www.youtube.com/watch?v=M_n2fBGDBak)

(DIT ZIJN ECHT MUST SEE FILMPJES :P)!

Nu we toch op de probeer tour waren, wilde Ri uit een kokosnoot drinken! Voor zn neus werd met een niet al te kleine bijl, de kokosnoot geopend en een rietje erin gestoken! Jammie! Of niet: http://www.youtube.com/watch?v=9lgLjZN5ojE
Daarna maar even terug gelopen en het scheelde een halve nanoseconde of Ri was aangereden door een leipe Thai (dank u, oplettend vriendinnetje!) Savonds eindelijk een soort van wierook gevonden die de muggen weg jaagt! Dus IN de kamer deze in de fik gezet ;)! De muggen maakte geen noodlandingen of vielen niet met bosjes uit de lucht, maar de missie was geslaagd, want GEEN bulten de volgende ochtend! Of ik heb er nu zo veel dat die beesten geen lege plek huid meer konden vinden.... :(


Dag 139
Vandaag! Vroeg wakker! Goede reden, vandaag gaan we naar de tijgertempel! Jaaaaaaaaaaaaaaaaaa! Ik ben enigszins op van de zenuwen om tussen tijgers zo groot als tafelbladen te lopen ... Ri, die irritant genoeg geen enkele geruststelling blijkt nodig te hebben, ligt nog lekker te slapen :)!

Jullie krijgen snel te horen of al onze lichaamsdelen deze trip hebben overleefd!

  • 31 Maart 2009 - 05:20

    Dootje!:

    wooow zjac wat een verhaal en wat een foto's!!
    Wat een herinneringen... super leuk om te lezen en ook een beeld te hebben waar je rond loopt en rijd..
    Geniet en geniet je al van de tuk tuk(kut kut):)
    Kusje!

  • 31 Maart 2009 - 08:22

    Margaret:

    wat een gedoe met jullie visa.....en weer heerlijk verhaal om te lezen. Zjac. het wordt dus woensdag middag....
    hou van je XXX mams

  • 31 Maart 2009 - 10:56

    Bob:

    Zeer zeker mooie ijsjes, whahaha! Mooi verhaal. Nog veel plezier die paar dagen. (K)

  • 31 Maart 2009 - 17:36

    Margriet En Math:

    Hoi Zjaccan en Ricardo,

    Leuk weer wat te horen van jullie, en wat een leuke foto,s. Geniet maar leker de tijd dat jullie nog daar zijn.
    Groetjes,

    Margriet en Math
    Ulestraten

  • 31 Maart 2009 - 20:24

    Esther:

    yes, ben ik weer! tof om je foto's en de filmpjes te zien. haha het filmpje van de ijsjes trok zelfs de aandacht van mijn liefhebbende husband.

    geniet lekker verder en ik lees je weer.
    x esther

  • 01 April 2009 - 19:09

    Rox:

    he meissie.

    de fotos en verhalen verklappen dat jullie echt een super tijd hebben.
    genietze en ik hoop dat jullie heel bij de tijgers vandaan komen.

    dikke kus rox

    ps : foto van jou en riekie op het strand is echt super mooi.

  • 03 April 2009 - 20:59

    Hette:

    Hoi Zjaccan,
    Nog eventjes en dan kom je deze kant al weer op, wat is de tijd snel gegaan. Volgens mij heb je tot nu toe een fantastische reis gemaakt, leuk beschreven en mooie foto's. Voor mij een heleboel herkenbare plekjes. Geniet nog van de laatste momenten en ik zie je wel weer in Amsterdam.
    Liefs Hette

  • 05 April 2009 - 17:02

    Margriet En Math :

    Zjaccan en Ricardo,

    Bedankt voor de mooie kaart. Het gaat nu echt wel snel naar het einde van jullie reis.
    We hopen dat jullie een goede thuiskomst hebben, en dat jullie de foto,s komen laten kijken in Limburg.
    Groetjes,
    Margriet en Math Frissen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Zjaccan

Actief sinds 10 Aug. 2008
Verslag gelezen: 328
Totaal aantal bezoekers 67799

Voorgaande reizen:

31 Januari 2012 - 03 Maart 2012

Cambodja - Vietnam - Laos

15 Februari 2010 - 16 Maart 2010

De Oostkust van Amerika :D!

12 November 2008 - 15 April 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: