Visa-run en de leuke dingen ;) - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Zjaccan Kuiper - WaarBenJij.nu Visa-run en de leuke dingen ;) - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Zjaccan Kuiper - WaarBenJij.nu

Visa-run en de leuke dingen ;)

Door: Zjaccan

Blijf op de hoogte en volg Zjaccan

06 April 2009 | Thailand, Chiang Mai

Het vervolg van dag 139!

Na het bloggen in een 'GRADA' (Geen Ramen Of Dergelijke Aanwezig) truck gehesen (complete rijdende windtunnels zijn die dingen!) en op naar de Tiger Tempel! 1St moest alles wat ook maar een beetje vrouw was, de knieen en schouders bedekken. Ten 2e mocht het vrouwelijk schoon GEEN fellen kleuren aan... Daarintegen mochten de mannen volgens mij naar binnen in een pimpelpaarse string met rode stippen.... Ik moet me er niet over frustreren, maar.. HOE FUCKING ONEERLIJK?!?!? Zuchten en verder gaan ;) :P! Nog ff een hand tekening zetten dat alles waar de tijger een hapje van zou nemen of aan zou knabbelen, NIET onder de verantwoordelijkheid van de tempel viel ;)! Je snapt het al, VOL goede moed naar de tiger Canyon. Hier werden we hand in hand door een Thaise medewerker mee genomen om een foto te maken met de tijgers, die aan hun 6e hersendode siesta van die dag bezig waren... Aai hier, foto daar en KLAAR! Huh? Ik mis wat??!? Hm... Dan maar naar de jonkies! Aai, Aai, foto, KLAAR??!?! WTF? Dit is echt het meest toeristishe wat ik in al die 5 maanden heb gedaan! Nja.. weten we ook weer ;)! En waarom ze het een tempel noemen.... We hebben hier en daar een verdwaalde monnik gezien, maar een tempel?? Hm.. Toch leuke ervaring!
Terug tasje gepakt en wat gegeten bij Thaise kookschool! Ze hadden buffet voor ongerekend 2 euro? Hehe... Daarvoor staken ze (per ongeluk) wel de hele tafel in de fik, maar ach ;)! Het eten was in ieder geval goed warm!

Dag 140

Half 5 wekker!!! En op naar Bangkok! Na het minibusje naar Bangkok overleefd te heben (geloof mij, dit is een prestatie op zich!) en eindelijk Koh San Road gevonden te hebben, moesten we van een ventje daar wachten tot 8u. Prima, we hadden toch wel trek in ontbijt! Helaas kon ik het niet goed bestellen, mannen zijn hier oostindisch doof voor vrouwen.... (**%$(%$(***%($(#$!!!!!! PIEP, CENSUUR!).... En nogmaals DIEP zuchten... Na het ontbijt kwam een zeer gestresste gozer ons melden dat we TE LAAT waren (alsof DAT mogelijk is in dit land!!) en de bus blijkbaar al lang op ons stond te wachten.... Ri en ik (beide niet echt impressed :P) erachteraan sjokken en zoals we al verwachtte, stond de bus nog wel even stil ;)! Laaaange busrit.... Gelukkig konden de stoelen bijna helemaal plat (als er mensen achter ons hadden gezeten, hadden we op hun schoot gelegen) en dus ff slaaaapen! Wakker voor lunch en hier zouden we snel naar grens gaan om VISA te regelen en terug naar Bangkok! Helaas.... Dit ging NIET door. We MOESTEN wachten op de bus en toen naar de grens! Eerst Thailand uit rennen, Cambodja in sjesen (waar allemaal irritante stelende kleuters -> Ja... je kan niet vroeg genoeg beginnen!), Cambodja uit snellen en Thailand in racen... Dit klinkt allemaal ZEER snel, maar uiteindelijk gingen we pas om 16u terug met de bus! En 50 euro per persoon lichter... Zucht... Nogmaals ZUCHT! Maar nu kunnen we WEL genieten van de laatste 2 weken in Thailand! ALS we op tijd terug waren in Bangkok voor ons vliegtuig naar Chiang Mai... Dat EIGENLIJK op 20 u zou vertrekken maar gelukkig vertraging had! Pas half 9 in Bangkok (na een busrit van 4 uur met Afrikanen die snoeihard Westlife en Britney Spears zaten mee te zingen.... ) en Ri had al erg snel een zeer suicidale taxidriver gevonden die dacht ons binnen 30 min op het vliegveld te krijgen! PRIMA! En hij had gelijk... Met die snelheid die hij aanhield, kwamen we nog NET niet los van de grond... Met iets meer snelheid had hij ons zelf naar Chiang Mai kunnen vliegen.. Maar toch, we hadden hem gevraagd om te rijden als een gek en hij heeft ons niet teleur gesteld.. We vlogen van de ene naar de andee kant van de achterbank... UITEINDELIJK op het vliegveld aangekomen! LAND!! Haha! AAAH! Ik leef noh! :D! Net aan vliegtuig van 22u gehaald en rond middenacht in hostel in Chiang Mai aangekomen...

Dag 141

Bijtijds wakker en Chiang Mai bekijken! Onderweg naar weet-ik-veel-waar-we-heen-wilden zijn we leuke markt tegen gekomen en hebben we daar even rondgeslenterd. Al die tuks tuks hier! Nu weet ik waarom Do ze kut-kuts noemde ;)! Ze blijven maar zeuren of je NU wilde instappen, ze brengen je OVERAL naar toe! Zucht.... WIJ WILLEN LOPEN?! Is dat zo vreemd in dit land?! Tuk Tuk een end op!
Terug bij hostel lekker op dak relaxen en savonds naar Night Bazaar! Nu wilden we een Tuk Tuk en nu kwam er geen 1tje langs!! Pff.. Die markt was trouwens prachtig! Wat grooooot! Ri had het al snel gehad en we hebben een geschifte Tuk Tuk terug genomen. Die gast had toch even een motor onder zijn Tuk Tuk gemonteerd, daar werd je bang van!!! Maar weer levend in bed ;)!

Dag 142

Sochtend met ander Nl stelletje naar een olifanten ziekenhuis geweest. We hebben de lokale bus gepakt (zonder airco, maar die heb je ook niet nodig als je geen ramen heb :P) en tuffend naar het olifantenpark. Ergens langs de snelweg werden we gedropt en gelijk nog even een olifanten show gezien! Die beesten kunnen schilderen! Daarna naar het ziekenhuis en olifanten gezien die door landmijnen geraakt zijn! ZO ZIELIG! Die hele poten lagen aan flarden! IEL! Zelfs een baby olifantje! WE mochten (denk ik) ook overal gewoon lopen! Niemand die ons zei weg te gaan? Dus alles gezien! Indrukwekkend! Toen we terug wilde moesten we gewoon langs de snelweg gaa staan en de groene bus aanhouden... Waneer die kwam? 'Gewoon, vanmiddag'! Euhmz... oke? Gelukig kwam er al 1 na 20 minuten! En inderdaad.. Stopte gewoon op de snel weg en instappen maar! Hehe!
Savonds een Muay Tai (als je het zo schrijft....) wedstrijd bezocht! De hosteleigenaresse had dit voor ons geregeld en ze zei al dat het GEEN showgevechten waren! Dat hebben we geweten! ZO!!! Knie en schouders uit de kom, gebroken neuzen en Knock outs! Gewoon vol met die elleboog op iemand achterhoofd! AUW!! Maar wouw! Hehehehe... We hebben hier veel filmpjes van maar dit komt later wel even, aangezien we even de goede uit gaan zoeken ;)!

Ik ga over een paar dagen even de dagen 143 en 144 bloggen aangezien we zo weer leuke dingen gaan dorn ;)
Deze 2 dagen zijn we op ECHTE jungletocht geweest!!! WOUW!! Maa dat hou ik nog evenvoor me ;)

Ik zet de volgende blog ook even alle filmpjes erin ;)!

Dikke kus!

• 06 April 2009 - 09:31

Margaret:

Hai meissie, indrukwekkend allemaal, heb je nog wel zin om weer naar huis te gaan:(. Wij tellen af :). Hvj X Mams

• 06 April 2009 - 10:06

Karin:

Triest die tijgers aan de ketting. Ahh.., die olifant, ook best zielig.
    Ze winnen daar niet de Nobelprijs voor diervriendelijkheid.

• 06 April 2009 - 10:18

Arnolt:

he sjakie bedankt voor je kaartje he ! Geniet nog deze laatste week op vakantie met je rimbo , tot gauw X ook van merel

• 06 April 2009 - 11:31

Sjirk:

don't forget the royal navy club in Bangkok!
    Dat van die tijgers had ik je kunnen vertellen. Wat wel cool is om te doen is om te gaan "zwemmen" met de olifanten als ze 's-ochtends worden gebaad in de rivier. Veel plezier

• 07 April 2009 - 17:41

Yvonne:

Wat is het snel gegaan nog een weekje en dan ben je weer thuis. Ga denk ik je reisverslagen wel missen. Maar als je terug bent gaan we er nog genoeg over kletsen.

Liefs Yvonne

• 08 April 2009 - 00:07

Nic:

Hey Zjac,
    wat een fantastische verhalen weer!! Heel erg leuk om te lezen. Krijg bijna zelf weer zin om op reis te gaan!
    Ik ben inmiddels ruim een maand aant werk en believe me; IT AIN'T FUNNY!!!
    Geniet nog maar ff je laatste weekie want als je weer terug bent in NL moet je weer vol aan de bak!
    Have fun, kus Nic

• 21 April 2009 - 14:07

Esther:

oeps deze link stond nog in mijn mailbos, wat dus betekent dat ik hier nog niet gereageerd had.
    ja, ik had een heel systeem voor je bedacht om geen enkele reactie te laten schieten, is deze er toch bij ingeschoten, ;-)
    maaaar beter laat dan nooit.
    Ik wilde dat mijn hond zo goed luisterde als dat olifantenjong!!!

x esther