Nieuw Zeeland! - Reisverslag uit Rotorua, Nieuw Zeeland van Zjaccan Kuiper - WaarBenJij.nu Nieuw Zeeland! - Reisverslag uit Rotorua, Nieuw Zeeland van Zjaccan Kuiper - WaarBenJij.nu

Nieuw Zeeland!

Door: Zjaccan

Blijf op de hoogte en volg Zjaccan

26 November 2008 | Nieuw Zeeland, Rotorua

Even de andere dagen afmaken ;)

Vervolg dag 10:

Na het jungle survivalen lekker onder de douche gestaan (wat was ik smerig! Modderig!). Toen geluierd in de hangmat (dat heet welverdiende rust :P) en gekeken naar onze racistische labrador: die hond blaft naar iedereen met een kleurtje.... Apart!

Daarna vonden we in de keuken en compleet Chinees dorp (oke, gezin). Erg irritant!
Nog een mug op heterdaad betrapt (hij heeft het niet na kunnen vertellen).
Erg grappig ook weer... Ik heb spul dat de huid een soort van ongevoelig maakt als je muggenbulten heb. Dus erg fijn als je geen jeuk wilt. Wat dan geen goed idee is, is dat spul per ongeluk op je lippen smeren... Ga maar na ;)!

Ze hebben geen echt leuke muziek hier.. Alles James Blunt en Whitney Houston (rarara, hoe mis je je lover nog erger :P).

Savonds had een gekko beslag genomen op Amanda haar slipper, hem vriendelijk doch hardhandig verzocht een andere slaapplek te zoeken en toen lekker geslapen :P!


Dag 11:

Laatste dag Fiji! Ook wel goed, ik wordt dik en lui ;)!
Vaag engels kamer genoot gekregen die zich compleet inbouwde met lakens en doeken op zo haar eigen ruimte te hebben? Hm, vaag. En een vrouw uit Suva die helemaal hierheen komt om te zonnen.... Tis maar wat je doet met je vrije tijd ;)!

Amanda en ik lagen al vroeg in de hangmat toen Tamara en Jan Jaap (het NL stelletje die we tegen kwamen) ons attendeerde op de kerkdienst die we konden volgen in een lokaal dorp. Dus wij knieeen en schouders bedekken en mee! Compleet lekgestoken door muggen daar. Vraag in aan een donkere dame of zij hier geen last van heeft, zegt ze: 'Nee, alleen de blanken'. Daarom moedigen ze toerisme hier zo aan.
De kerkdienst was zeer vreemd. Die priester leek wel een sekteleider en veel mensen huilen en schreeuwen? Nja.. t zal niet mijn ding worden. De zang was mooi. En de geluidsinstalatie was groooot! Was benieuwd of het aftanse gebouw de trillingen zou houden ;)!
Na de dienst werden we hartelijk ontvangen (in de dienst werden al onze namen genoemd, wel grappig!), en met iedereen wat gepraat. Jammer genoeg was de dienst in Fiji's, dus verstonden we er geen zak van :P.

Weer terug hebben we alle chinezen verjaagd uit de keuken en wat te eten gemaakt. Zelfs nog gestoken door een wesp (zandvliegen, muggen, wesp kan ook nog wel). En met windkracht tornado was de zon goed vol te houden.

Daarna backpack gepakt en met het NL stelletje en nog 2 engelse wat gegeten met ijsje toe ;)! Lekker! Nog ff een leuke film gekeken en gaan slapen!
Echt vreemd, aldoor die mensen gedag zeggen. Zal nog wel veel meer voorkomen!


Dag 12:

Vroeg op en naar het vliegveld! Maar 2 uur in een aftanse bus ;)! Veel winkels op vliegveld maar kep mn oogkleppen opgezet ;P!
Overal kerstbomen! Onwerkelijk!
Onderweg naar Auckland hebben we Wall-E gekeken en zaten we naar ons resort genootje Ollie uit Engeland! Leuk! Veel turbu weer gehad en daarna samen met Ollie een hostel gezocht bij aankomst in Auckland.
In Auckland ff rondgelopen en wat gegeten, Blood Diamond in het hostel gekeken en een heerlijk gesprek (EINDELIJK WEER EENS!) met mn mannetje gehad!


Dag 13:

Prima geslapen in het stapel bed! Alleen als Amanda bewoog (of ik) bewoog het hele bed ;), en ik slaap niet zo rustig. Arme Amanda!
In de ochtend deedt Ollie zn best om de meiden niet wakker te maken, wat niet helemaal is gelukt :P!
Daarna uitgechecked en we vonden een briefje van Ollie! To the Dutch Girls! Wel lief!

Campervan ophalen. En ja! Een automaat! Tooof! Links rijden is al moeilijk, schakelen dan helemaal!
We kregen uitleg van een meisje dat achteraf NL bleek te zijn :)! DUH! Bij een grote supermarkt ingeslagen en ik reed! En het ging goed! We leven nog :P!

Eerste stop: Glowworms Caves (nja, nog wat kleine stops tussendoor om de weg te zoeken of om te keren). Echt moooooi! Van die gloeiende wormen overal in de grot! Van die grotten van fossielen etc! En een oudere dame duwde ons via de muur en een paar touwen door de grot heen! Hahah, klein oud vrouwtje, maar een spierkracht ;)! We mochten geen foto's nemen maar het is vast wel te googlen. Toen gezocht in de boeken naar een slaapplek, niet gevonden, toen maar op de parkeerplek wild gekampeerd! Grappig! Ook heb ik mn P-mate uitgeprobeerd (is ook te googlen ;P), GEWELDIG!!!! Ik ben echt jaloers op mannen!

Toen nog een massamoord begaan op 6 muggen, en al luisterend naar het wippende stelletje in de campervan tegenover ons, gaan slapen!


Dag 14:

Wakker! En we wilden naar buiten! Kregen we de schuifklep niet open! Duh! Amanda naar voren geklommen en van buiten dat ding open gemaakt! Bleek hij op kinderslot te staan....

Wat gegeten en on the road again!
Super mooi landschap!

In Rotorua een camping gezocht en lekker de hele middag in een SPA gezeten... Hm!! We stinken wel naar zwavel zeg!
Daarna wat te drinken aangeboden gekregen van 2 buitenlanders uit engeland? Nja, prima, was wel even gezelig :)

Morgen weer on the road naar de SKY DIVE!!!

Ik laat het jullie weten ;)

Kus!



  • 26 November 2008 - 11:46

    Yvonne:

    Hee

    Als ik alles zo zie krijg ik bijna zelf zin in om naar NZ te gaan lijkt me wel wat campertje huren en rijden maar. Geloof dat ik dan wel een klamboe meeneem voor de muggen. Ik vind het erg leuk je verhalen te lezen. Hier koud glad sneeuw en dat soort ellende. Kortom je mist niks.

    Liefs Yvonne

  • 26 November 2008 - 16:16

    Eric:

    Heej Sjakkie,

    Wat vet om allemaal te lezen wat je aan het doen bent! Heel veel succes en plezier bij het skydiven... We horen weer van je!

    Kus Eric

  • 26 November 2008 - 16:21

    Eric:

    Heej Sjaakie,

    Waarschijnlijk vindt je het belachelijk dat ik dit op je site zet, maar doe je voorzichtig aan als je op een parkeerplaats gaat staan en helemaal als je gaat slapen.. Zorg dat je waardevolle spullen goed opbergt in je campervan! Een klasgenootje vertelde dat tijdens haar reis op Costa Rica haar hele hebben en houwen is gestolen uit de auto, terwijl deze op slot stond!

    Ik hoop niet dat ik je hiermee bang maak ofzow, maar een gewaarschuwd mens telt voor twee he! ;p

  • 26 November 2008 - 20:46

    Esther:

    wild kamperen in een "auto", dat doet mij denken aan een vakantie lang geleden. ik hoop voor je dat je niet net als ik toen je tanden hebt gepoetst met een in 7-up gedoopte tandenborstel en de slapers uit je ogen hebt moeten wassen met dauw!
    trouwens wel een leuke campervan!

    geniet ervan.

    Groetjes, kus Esther.

  • 26 November 2008 - 21:59

    Margaret:

    Hai meissie, heb je vanaaf al gesproken, fijn om je stem te horen.Het ziet er allemaal weer gaaf uit, het blijft een feest wat jullie doen. En lees goed wat je zwager schrijft, wees voorzichtig. We mailen of bellen en nee ik zal niet meer midden in de nacht bellen :(. Dikke kus mams

  • 28 November 2008 - 18:19

    Danny:

    Heee wereldreizigers,

    Hoe vinden jullie NZ ?
    Ik hoop dat de lonelyplanet tips nog van pas komen.
    Veel plezier !!
    tot laters,
    Danny.

  • 28 November 2008 - 19:35

    Marisja:

    Heey Zus!
    Echt super vette foto's! als ik geen vliegangst had, was ik zeker naar je toegekomen! mja.. hahaah.. ik mis je! En als je belt doe dat dan een keer waar ik ook bij ben! ahahaha.. Veel plezier en voorzichtig he!
    Hou van je! kussie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Zjaccan

Actief sinds 10 Aug. 2008
Verslag gelezen: 151
Totaal aantal bezoekers 67826

Voorgaande reizen:

31 Januari 2012 - 03 Maart 2012

Cambodja - Vietnam - Laos

15 Februari 2010 - 16 Maart 2010

De Oostkust van Amerika :D!

12 November 2008 - 15 April 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: