Bula from Fiji! - Reisverslag uit Suva, Fiji van Zjaccan Kuiper - WaarBenJij.nu Bula from Fiji! - Reisverslag uit Suva, Fiji van Zjaccan Kuiper - WaarBenJij.nu

Bula from Fiji!

Door: Zjaccan

Blijf op de hoogte en volg Zjaccan

22 November 2008 | Fiji, Suva

BULA! (lokale groet hier wat je helemaal knetterdol van wordt!).

Ik ga weer verder waar ik gebleven was:

Dag 7:

Amanda lekker op Jungle tocht geweest en ik ziekjes geweest... Dus in de hangmat gelegen... (t leven is zwaar op een tropisch eilandje ;P). Ben heeeerlijk vertroeteld door Amanda.
Alleen in de avond heb ik met onze Ierse kamergenoot (dik en wit, klopt, maar super lief meissie), een gekko de kamer uitgegolft met een fanta flesje: deur open en VUUR! Hehe, ik had een prachtige Swing ;) (toch mam?) :P.

Dag 8:

Weer helemaal oke! Gelukkig! Fiji griep zullen we maar zeggen ;)! Ik heb de hele nacht geknuffeld met de slaapzak die naar Ricardo ruikt, heeeeeeeeeerlijk! Dus prima nacht gehad ;).
Wel vreemd trouwens, tis hier al ochtend en jullie slapen nog en moeten nog aan deze dag beginnen.. Wij zitten dus eigenlijk in The Future! Hehehe! Nu mag ik mn ouders en dinosaurussen noemen! Haahah, neej hoor paps en mams, mis jullie wel een beetje ;)!

Heb hier al 2 boeken uitgelezen, ga zo aan mn 3e beginnen.

Toen ik in de hangmat lag maakte ik me erge zorgen over de kokosnoten boven mn hoofd (precies boven mn hoofd!). Ik zag het al helemaal voor me: NL meisje in fiji omgekomen door knock out van een kokosnoot... Echt iets voor mij ;)!
Dus.... ik iets anders gaan liggen. Valt er een uur later de halve boom (oke.. een tak... Maar een grote tak!!) naar beneden! BAF! Echt 10 cm van de hangmat af! Nooit geweten dat luieren gevaarlijk kon zijn! Amanda achter me: 'Zjac, leef je nog?'... Dat wel :), lichtelijke hartverknettering, but I will survive ;)!

Toen ik later op de avond water ging halen bij de tank en de zaklamp op de grond scheen, was er gewoon een complete kikker fiesta aan de gang! Ze waren aan het rampetampen daar! Hahahaha, weer iets wat ik nog nooit gezien heb ;) Sexende kikkers ;P!

Terug in de kamer weer een gekko verwijderd (met een kussen dit keer :P) en 1tje is er nog voortvluchtig! WANTED!

Dag 9:

Wekker ging om 5u, meestal zijn we pas om 7u wakker, dus even wennen nu. Vandaag op COMBI cruise! We hebben met een soort van 'submarine' koraal bekeken. Ik werd acuut cluastrofobisch in dat ding. Vooral toen ik water zag druppelen ( bij nader inzien was dat de airco...).
Ook heb ik voor het eerst gesnorkeld! WOUW! AMAZING! Dit wordt echt een nieuwe hobby :P! Grote vissen!!! Helemaal top! Nu nog doorhebben hoe de die flippers aandoet in het wat zonder om te vallen of half te verzuipen, maar dat komt wel!

Daarna hebben we een lokale streetdance sessie gehad van enorm gespierde mannen in mini rokjes :P! TOP! Hehehe.

Waren we om 15u klaar met de tour (nog enkele eilanden gezien, ook die waar Castaway met Tom Hanks is gemaakt, tof!) moesten we tot 17u wachten tot we weg konden! Pf.... Dan maar shoppen ;), vervelend!
Daarna met veel gezeur toch afgezet bij ons hostel waar we pas om 20u waren, is ons eten uit de kamer weggegooid door de housekeeping! Nja!! Dus wij alles uitleggen aan receptie, kregen we gelukkig eten van hun en voor de komende 2 dagen ook wat :D! TOP!

Wel veel muggen hier! Nu ben ik eens niet diegene die wordt lekgestoken: Amanda heeft er meer! (Gna gna gna :P).

Dag 10:

Vandaag! Komt dat vrouwtje dat ons eten heeft weggegooid haar excuses aanbieden, half huilend en wil ons HAAR geld geven! Net of we dat aan kunnen nemen.... Arm mensie.. dus we hebben duidelijk gemaakt dat we niet kwaad waren en het goed is zo!

Toen heb ik de Jungle tour gedaan. WOUW! Wat een modder boel! Helemaal top! Over en door beekjes heen! in een beekje gevallen natuurlijk.. Ik zou Zjaccan niet zijn als dat niet wat gebeurd... Zeik nat ;)!
Daarna gezwommen bij een waterval, top gewoon! En zwaar maar wat een natuur!

Foto's komen er nog meer aan, want mijn camera stond verkeerd. Dus ik krijg van andere mensen nog mails met foto's! Komt nog ;)!

Ik laat het weer weten als we in Nieuw zeeland zijn!

Dan ben ik ook meer bereikbaar met mobiel ;)!

Kusje voor iiiiieeedeeereeeen! :P


  • 22 November 2008 - 12:17

    Margaret:

    Hai lieverd, blij dat je weer bent opgeknapt en Amanda bedankt dat je zo goed voor Zjaccie zorgt.En ja kuiken:) wij zijn nu even dinosaurussen, hahaha beter dan fossielen. Mooie foto's, je ziet er goed uit. Hier sneeuwt het af en toe en is het nu 4 graden. Nu geniet je dubbel, toch? Missen je hier ook. Hou van je.
    Dikke kus Mams

  • 22 November 2008 - 14:05

    Karen:

    Zjac, probeer je me nou met elk bericht meer jaloers te maken?? haha ziet er echt super uit! Echt leuk om je verhalen te lezen!
    Geniet ervan!!
    xxx Karen

  • 22 November 2008 - 17:05

    Judith:

    Wauw Zjaccan, Wat ziet dat er goed uit daar.....Fijn dat je weer beter bent en kunt genieten.En zo te zien doe je dat volop!
    groetjes Judith

  • 22 November 2008 - 19:11

    Esther:

    Hey die Zjac, tof om die foto's te zien. Wanneer ik mijn kachel goed stook en ze dan bekijk, kan ik me een beetje voorstellen hoe lekker het daar is......en wij maar verrekken van de kou hier in het winterse brabant.
    5 uur je bedje uit is toch geen ramp wanneer je zulke dingen ziet!
    Dan ik..... morgenochtend....half 5...om te gaan werken. pff.

    Hey tot later weer,
    kusss Esther.


  • 23 November 2008 - 18:09

    Willy Koning:

    Je Zjaccan, je vermaakt je wel lees ik, leuk hoor, blijf genieten, groetjes en liefs van Willy en Ben xxx

  • 24 November 2008 - 09:13

    Rachel:

    Hey zjac! Wat heerlijk om die verhalen te lezen zeg. Je schrijft erg leuk! Hier sneeuwt het al 2 dagen flink door, alleen typisch holland: de volgende dag is alles weg. Maar toch blijft het sneeuwen, dus hopen op een flink pak. Wel raar om dan te bedenken dat jij met lekker weer zit.
    Enjoy! xx

  • 24 November 2008 - 14:31

    Elyse:

    hey zjaccan..
    Nou aan de verhalen te horen genieten jullie nog steeds helemaal en dat moeten jullie ook lekker blijven doen..
    veel plezier in nieuwzeeland en pas je een beetje op me zus ;)
    liefs

  • 25 November 2008 - 18:09

    *Natalie:

    Dag Zjaccc!
    Hoe gaat het met jouw?
    Wat een super gave foto's zeg.
    Ben stik jaloers op je!
    Lekker in die warmte + wit strand & blauwe zee!

    De jongens zijn druk met mijn huisje.
    Dus afleiding zat voor Ri;).
    Geniet ervan!
    Liefs uit t bevroren NL ;)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Zjaccan

Actief sinds 10 Aug. 2008
Verslag gelezen: 2202
Totaal aantal bezoekers 67813

Voorgaande reizen:

31 Januari 2012 - 03 Maart 2012

Cambodja - Vietnam - Laos

15 Februari 2010 - 16 Maart 2010

De Oostkust van Amerika :D!

12 November 2008 - 15 April 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: