even een update !! - Reisverslag uit Hokitika, Nieuw Zeeland van Zjaccan Kuiper - WaarBenJij.nu even een update !! - Reisverslag uit Hokitika, Nieuw Zeeland van Zjaccan Kuiper - WaarBenJij.nu

even een update !!

Door: Ricardo ( zjac kon niet plaatsen )

Blijf op de hoogte en volg Zjaccan

07 December 2008 | Nieuw Zeeland, Hokitika

Dag 19 afmaken ;):
In de avond met 2 backpackers vanuit Amerika aangezeten, terwijl er gewoon 1tje probeerde voetje te vrijen! IEL!!!!! Hahaha, na hem dat duidelijk gemaakt te hebben, lekker gaan slapen ;)!

Dag 20:
Wekkertje om half 9! De meeste mensen staan gewoon voor 8-en op! HALLO?!? Vakantie?!? We hebben lekker geslapen met regen kletterend op het dak van de van, tis echt tof! Vet mistig! We zitten echt in de bergen! In de wolken!
Vandaag lekker naar Wellington! Met de trein! En de Lonely planet had gelijk! Het is hier 'bloody windy'!
Het Te Papa museum gezien, erg futuristisch! Aardbeving simulator, Maori overblijfselen, en wat museum dingen.... ;) Daarna lekker stadten!
Ik was al lang op zoek naar zonnebril, Amanda kan er geen meer zien denk ik ;)! Maar gevonden!!!
Toen bij toeval op de Cable Car gestuit en naar de Botanic Gardens gegaan. Echt zo'n ouderwetse kabelbaan! Vet! Maar het was een zware trip ;) Beide Rambo's waren helemaal af!
Toen nog vanaf de trein 15 min terug lopen naar de camping! Dat is lang als je moe bent en je boxer denkt datie een string is!
Eten maken, onderweg naar de keuken een vieze half naakte Duitser tegen gekomen en mn eetlust zien wegrennen... En kep eendjes gevoerd! Die pulletjes zaten gewoon op mn voet!!

Dag 21:
Om 13u met de ferry vanuit Wellington naar Picton! Grote ferry! En wij weer geluk hebben.... een 'klasje' van maar 57 cola zuipende en suikervretende kids.... Jeej! :(!
Met de auto de boot op gereden en lekker een plekje in de bios gezocht. National T. 2 gezien en nog een vage tekenfilm over duiven?? 4u lang films! Wooouw! Hehe, vierkante ogen!
En sorry Ri, er heeft een andere man op mn schoot gezeten! Nja... mannetje.. Zo'n 2 jaar oud. En lief? Nja.. hij vroeg niet eerst of hij wel bij me mocht zitten, hij kroop zo op mn schoot! En op mn ernou af te flikkeren.. ;).. Dus had ik de halve boottocht een klein kwijlend, brabbelend en mn hand opetend jochie op mn schoot... ;)
Vanuit Picton bij toeval op een moie D.O.C. gereden (een soort van gratis overnachtingsplek met WC). En mn eerste kiwi (vogel, geen vrucht) gespot! Aan het strand camperen... t went nooit ;)!

Dag 22:
Zon! Zee! Strand! Hehe, vervelend he ;)! Stap ik uit de auto, vliegt er gelijk een muggenkolonie onder leiding van Adolf mugler op me af! Zooo! Veel! Wij bewapend met Eu de anti mug! En gewonnen! Hehe, we worden nog eens proffessionals!
Op naar het Abel Tasman Park! Op aanraden van een medewerkster van het Informatie punt een watertaxi naar Anchorage Bay genomen en terug lopen naar Marahau. Het zou makkelijk te lopen zijn! 4 uur maar ;).
Dus ok, watertaxi eerst! Moesten we al in de boot gaan zitten terwijl deze als aanhanger achter een tractor hing! Hahaha! En ook gewoon rijden over de weg hiermee! Geweldig!
In het water was de zee pittig! Bumpy Ride ;)! Soms wel golven en dus duikelingen van 1 a 1,5 meter! Gelukkig besloot mn lunch op zn plek te blijven! De tocht was wel prachtig!
Afgezet op het strand en lopen maar! Nou had dat schele p*kk*nk*nd van dat info centrum zeker die toch nog nooit zelf gedaan!?!!?!? Een klim in het begin!! Wow! Maar toen we uiteindelijk, hijgend als oude renpaarden, aankwamen op de top, was het uizicht het echt waard!
Onderweg nog een WC stop gemaakt, en neus dicht en gaan! ik zal nooit een echte backpacker worden denk ik ;)!
Toen de eerste en beste camping gevonden en gaan staan! We waren kapot!
Opeens hoor ik achter me: Jij ziet er bekend uit!'. Was het Nikolai! Van de sportschool waar ik ook train! DUH! Stom toeval! Groetjes aan Eric trouwens ;)!
Het douchen kostte hier gewoon geld!!?! Dus snel met zn 2en eronder en alles snel snel snel! Lagen we in bed, klote Nikolai op het raam voor een praatje! Erg gezellig ff aangestaan tot de muggen zich op hem stortten.

Dag 23:
Mooie dag!! Zon!! Langs het strand gelopen om 8u in de ochtend en ff het thuisfront gebeld waar het bar koud was ;)!
Trouwens, dat ik veel foto's met sjaal heb, is omdat het mnog wel winderig overal is! Niet koud, WINDERIG :P!
Naar Split Aplle Rock gereden, Google maar ;)!
Wilden we ernaartoe zwemmen, was het water toch koud! Amanda dapper zwemmen! Ik heb van een enorme foute strand hunk (meestal heb ik een gruwelijke hekel aan dit soort gasten, maar deze kwam van pas! :P), een lift op zn kajak gehad! Tooooop!
Op de rotsen geholpen door hunk nummer 2 (sorry Ri, dit was de eerste en laatste keer dat ik heb prettig vond om dicht tegen een andere gast aan te staan!). Wat was het eng op die rotsen!!! Ik heb mn halve voet opengehaald! Half stuk vel eraf! Pijnlijk!! Mezelf even verpleegd ;)!
Richting Westport gereden, Amanda heeft de gehele reis geslapen (gezellig.. klopt :P). Onderweg nog even een trip over de langste kabel brug van NZ gemaakt met een paar bange Duitsers! En dan zingen: Van voor naar achter van links naar rechts! Hehehe! Je had ze moeten zie kijken ;)! Broekie vol!
Bij toeval op leuk parkje gekomen, geslapen voor weinig en BBQ uitgeprobeerd! DRAAAAMA! Weten we ook weer ;)
En de 2 oma's gingen alweer om 8uur naar bedje toe!!! Na wat muggen naar het hiernamaals geholpen te hebben ;)!

Stay Tuned ;)!

• 07 December 2008 - 18:36

Esther:

hoi daar!

lekker joh en mooie foto's!
    niet zeeziek geweest?

leuk strandhutje trouwens.

Groetjes, Esther. X

• 07 December 2008 - 18:47

Margaret:

Hai lieverd, wat een verborgen humor komt er tevoorschijn in je verhalen.En wat zien jullie veel. Hvj XX Mams
    Mail je

• 09 December 2008 - 09:31

Christel:

Heej meiden!!

Zo te lezen vermaken jullie je prima! Heel veel plezier nog! En lekker blijven genieten!

XxX Christel

• 09 December 2008 - 18:17

Margriet En Math:

Hoi zjaccan, jullie vermaken je prima horen we.
    Genieten jullie er maar lekker van. En leuke foto,s.
    Tot schrijfs,

Margriet en Math