Noorder eiland, nog steeds ;) - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van Zjaccan Kuiper - WaarBenJij.nu Noorder eiland, nog steeds ;) - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van Zjaccan Kuiper - WaarBenJij.nu

Noorder eiland, nog steeds ;)

Door: Zjaccan weer!

Blijf op de hoogte en volg Zjaccan

11 December 2008 | Nieuw Zeeland, Queenstown

Gelukkig kon Ricardo het vorige bericht even plaatsen, aangezien internet flipte bij mij ;)!

Dag 24:

Vroeg weer op pad! Pancake rocks gezien, grappige dingen ;)! Platte laagjes rotsen! toen vanuit Punakaiki naar Hokitika gereden en daar niet geslaagd om alles op internet te zetten ;)!
In Hokitika nog even naar een 2e hands boekenshop geweest en een mooie deal gemaakt met de nieuwste Lonely planet van Aussie en nog 2 andere boeken (per persoon voor 5 euro ;P).
Doorgereden naar Lake Mahinapa en prachtig camperen aan een lake! Onderweg bijna omver gelopen door een overenthousiaste grote hond! Gelukkig vond ie Amanda liever ;)!
Pannekoeken zaterdag! Dus lekker gegeten ;)! Nog even met wat duitsers aangestaan, en hun campervan zag eruit als tornado seizoen! Vallen wij zeker mee!

Dag 25:

Voor 8en van de D.O.C. af, anders mo0et je betalen ;), ach ja, scrale backpackers he ;)! Langs de weg ontbeten onderweg naar Franz Joseph Glacier! Eigenlijk niets zinnigs gedaan.. Echt zondag! Ff bubbelen in de SPA, bellen met thuisfront en in volgorde: Friends, Chicken Little en Envi gekeken. Heeeeerlijk! Morgen weer meer doen ;)!

Dag 26:

Domper!!! Regen!! Bleeeeeh! Dat kan natuurlijk ook nog! Vergeet je soms ff ;)!
Via Haast naar Wanaka gereden (maar iets van 350 KM ;P) en onderweg was de natuur mooi! De watervallen gingen extra veel en hard door de regen val (al was nu in totaal de gehele weg 1 waterval :P). Onderweg grote stenen gezien die naar beneden waren gevallen!!! Wow! Zeker een dikke koppijn als je die terug wilt koppen!
In Wanaka boodschappen doen. Wilde een vrouw onze parkeerplek zo voor ons neus inpikken! Daar sta Amanda even een stokkie voor :)! Na de pizza weer op een D.O.C. gestaan en hopen op beter weer!

Dag 27:

Jaaaaaa, zon!! wij vroeg wakker, vroeg weg, dan komen de opzichters nog niet. Staat er om 7u een overactieve bejaarde op de bus te bonken!! V*rd*mm*!!! Daarna naar puzzelworld gegaan en in een doolhof rond gedwaald. Je moest achter elkaar kleuren torens zoeken. bij de 1e al vals gespeeld, 2e nooit gevonden, maar bij de andere 2 ging het goed ;)!
De illusie kamers waren geweldig! 1 kamer echt helemaal totaal scheef! Je was misselijk, draaierig, en net als die achterlijke Chinezen, bleven we omvallen!. Toen ons lichaam weer waterpas was, zijn we doorgelopen naar een mooie loop (Mt Iron) van 580 meter omhoog (en weer naar beneden). Lekker gelopen met CD van Maria Mena op :D!.
Wat een uitzicht!!
Verder gereden naar Queenstown met prachtige route! Leuke camping gevonden, zonnetje! Genieten!
Morgen trek naar Milford Sound! Even stadje in geweest, geshopt. En vroeg het bedje in ;)!

Dag 28:

Half 6 de wekker!! WWWWOOOOW! Hehe, Wakker! Op met de busnaar Milford Sound! Moooie route! En tot aan Te Anau veel geleerd van de buschauffeur:
- Er wonen maar 4 MLJ. mensen in NZ! En 56 MLJ schapen! WOW! wie zijn hier nou in de meerderheid :P!
- NZ had in het begin GEEN dieren! Alles in import! Helaas is de 'possum' vanuit Aussie een plaag geworden! De busman verzocht ons ook erg vriendelijk om er zoveel mogelijk uit te moorden! ('Je kan er mooie jassen van maken!!').
- Het heldere blauwe water komt van de gletsjers en is prima te drinken!
- Het regent 200 dagen in Milford Sound! Wij hadden goed weer ;)!
- En nog veeeeeeeeeeeeel meer... Maar ik viel in slaap ;)!

Na 5 (!!!!!) uur eindelijk bij de boot en de cruise gedaan! Iedereen moest helaas op mij w88 bij de boot... asngezien ik deze niet kon vinden.. (OEPS..).
Cruise was prachtig!! Watervallen en zeehonden!
Wel een relnicht aan boord die voor iedereens foto's ging staan, erg aanwezig was en een vieze bouwvakkersbilnaad had als hij bukte (wat hij helaas veeeeeel deed!).
Terug bijna Amanda laten staan (nee hoor ;P), ze was nu te laat voor de bus!
Op de camping weer tegen Nikolai en zn duitse meiden aangelopen en weer een gezellig avondje gehad :D!

• 11 December 2008 - 10:12

Margaret:

Hai lieverd, wauw wat mooi allemaal. He, eten jullie ook nog wat anders dan pizza :). Zoiets als wat groenten heet? hahaha. Jullie zien er goed uit op de foto.Maris en Eric hebben de kerstboom gisteren opgetuigd. Jullie al veel kerstbomen gezien? Dikke kus hvj Mams

• 11 December 2008 - 21:03

Roxanne:

he meissie

wat is het toch onwijs mooi waar je bent. fijn dat je zo geniet van je reis.

veel liefs rox

• 12 December 2008 - 04:51

Dootje!!:

jeetje jullie doen echt mega veel, wat leuk zeg!!
    Ik kan echt niet wachten totdat jullie hier zijn!!! AFTELLEN!!
    Ben onwijs benieuwd naar alle live verhalen en alle foto's.. al veel gemaakt?? :)
    Geniet ervan en tot heeeeeeeeeeeeeeeeel snel!!
    Kusje!!