Hello Sydney! :D! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Zjaccan Kuiper - WaarBenJij.nu Hello Sydney! :D! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Zjaccan Kuiper - WaarBenJij.nu

Hello Sydney! :D!

Door: Zjaccan

Blijf op de hoogte en volg Zjaccan

10 Februari 2009 | Australië, Sydney

Hallo allemaal!! Even van te voren, dit gaat WEER geen kleine lap tekst worden, dus pak een kopje thee en een koekje of klik de pagina gelijk weg, want het wordt een lange zit ;)!

Ik was gebleven bij dag 83 dacht ik!

Dag 83

Ik was mn hostel aan het ophemelen: EN TERECHT! Tis hier zooo tof! We hebben heeerlijk schone kamer, gezellige kamergenoten (WEER engelse gasten maar gelukkig nu ook 2 engelse meiden! :D), heeerlijke douches, prachtige keuken en allerbeste: de TV kamer MET zitzakken! Groot en veel zitzakken dus iedere luilak kan hangen ;)!
Vandaag Stefanie en Ellen ontmoet (beide NLse meiden) en morgen met zn 3-en de toerist uithangen! In de avond belde Aina (het Noorse meisje van Frasier Island) dat ze OOK in Sydney zit! Dus die kwam even in ons hostel hangen! Gezellige avond dus ;)! Maar ik was zoooo dood van het niet slapen en de vlucht dat ik rond 10u al dood in bed neerviel....


Dag 84

Wouw! Muggenmarathon op mn bovenbeen!! Auw! We telden meer dan 60 beten die samen spanden in 1 mega beet! Nja.. t voelt lang niet zo pijnlijk als de kwallenbeet, maar lekker is anders ;)! Om half 11, Stef en Ellen beneden ontmoet en de toerist uithangen!! We hebben zooooveeeel gezien!!! Niet normaal! Als 3 echte Japanners (= echt OVERAL foto's van maken) hebben ieder iets van 120 foto's gemaakt vandaag! Chinese Gardens, Darling Harbour, Shopping Malls, Circular Quay, Botanical Gardens, Bridge, Opera House, Skytower, etc etc.. We hebben meer dan 20 KM gelopen vandaag in 7 uur! Hehe! Lekker in de vijvers gestaan en mensen lastig gevallen omdat we met zn 3-en op de foto wilden (en die moet toch IEMAND maken??). Daarna wat gegeten en kwam Aina weer ff op bezoek. Helaas Ellen uitzwaaien, want die gaat vandaag naar Byron Bay, maar we zien haar de 14e van feb. weer in Melbourne. Toen Aina mn beten zag zei ze gelijk: Zo! Mooie vlooien beten!! Ik keek haar aan alsof ze me net vertel had dat ze haar tanden poetst met zelfrijzend bakmeel... VLOOIEN!?!? Ik was me?!?! Hehe, het bleek het bed te kunnen zijn en het had dus niets te maken met mn persoonlijke hygiene ;)! En aangezien ik alleen mn bed deel met 1 zeker persoon (jaaaaa, jij, Ri :P) ben ik op hoge poten naar receptie gegaan en binnen 10 min had ik compleet alles nieuw ;).


Dag 85

Vroeg wakker... Want.. We gingen naar het Aquarium! Aina, Stef, Rose (kamergenootje van Stef) en ik gingen de wondere wereld van het koraal bezichtigen! We hebben een zeer onlogische volgorde aangehouden, aangezien het haaien voeren gelijk begon toen we binnen kwamen! We wachten... en wachten... en wachten.. Uiteindelijk greep welgeteld 1 (!!) van e hongerige haaien een klein stukje vis (ik eet grote stukken sushi dan die haai naar binnenwerkte...) en dat was het!?! Hm.. Dan maar weer de normale route hervatten! In 1 woord: PRACHTIG! Wat een aquarium! Grote haaien, rare vissen, pinquins, krokodillen (kep er zelfs 1 gekust!! Zie foto!). Echt precies wat ik me ervan voorstelde!
Toen door naar Manly Beach want het was al aardig warm geworden. Op de ferry weer wat meer foto's van de Harbour Bridge en Opera House gemaakt en toen lekker relaxen! Nja... een beetje irriteren aan 2 hondslelijke Fransen (ik zou mn hond ervan af trappen...) die aan het opscheppen waren over hoeveel meiden ze hadden gehad! 0,0??? Nja, in hun fantasie meer. Helaas hadden wij die fantasie niet, maar de humor wel en hebben ze ter plekke flink uitgelachen :P! Gemene meiden! Klopt ;)!
Op de terugweg in een mega uitverkoop van Supre terecht gekomen (niet eens wat gekocht!!) en er was een BBQ gaande in ons hostel en we mochten gewoon wat eten pakken! Prima! Koken is niet mijn favo bezigheid ;)!
Daarna hebben Aina en ik ons omgekleed voor de 'Swedisch Contest'. Wie zich het meest als een Zweedse verkleedde, won een 'bartab' (= heeeeeeeeeel veel drank op kosten van de bar onder mn hostel) van flink wat geld. Helaas waren we iets te laat voor de wedstrijd.. dachten we, maar Aina en ik hebben gewonnen als Miss Sweden! Nja... Aina is Noors en had ons lint vertaald in het Zweeds, dus er stond iets wat niemand kon lezen, maar ik denk overtuigen genoeg ;)! Ik voelde me die avond niet op en top, maar mocht van de bareigenaar (die ons erg lief vond :P) de bartab morgen gebruiken!


Dag 86

Weer heerlijk geslapen met de airco die PRECIES goed staat! Maak je niet vaak mee! Aina en Stef waren al in de gang aan het wachten en ik heb er serieus 13 min. over gedaan om met de lift naar beneden te komen (vanaf 7e verdieping)! Het was erg druk en we hebben alleen een trap voor noodgevallen.. Hm.. Op naar Bondi beach! Met de trein deze keer! Vet mooi centraal station! Heerlijk middagje Bondi gehad en daarna Stef uitzwaaien die voor weekendje op Surfkamp ging! Ik ben ff naar Paddy's market gegaan om wat rond te struien :) Leuke markt! Daarna douchen (viel verdomme weer het licht uit!! Ik stond WEER poedelnaakt! Het licht gaat hier aan met sensor en voor diegenen met veel fantasie: ik moet met handen en voeten zwaaien om dat licht weer aan te krijgen, ZONDER KLEREN!) en op naar Aina's hostel voor wat wijn en gezelligheid! Daarna naar onze Wake up bar (ik kan toch zo de lift en mn bed in rollen :P) en de bartap gebruikt! Buiten kreeg Aina bijna een lukrake mep van een dronken kwade gast, en voordat we het wisten was de bewaking en de bareigenaar al ter plekke en mochten we naar binnen voor de rij ;)! Prima! De bareigenaar vond ons zoooo lief dat we een NOG hogere bartab hebben gehad! Te veel cocktails gehad en te veel gedanst op TE leuke muziek! Top avond! Kep Aina later alleen gelaten met haar scharrel van de avond en rolde mezelf naar de lift en het bed in!


Dag 87

Hallo man met de hamer! Alweer! Drink noooooit meer!!! .. Nja, niet deze week dan ;)!
Hittegolf! UV was extreem vandaag! Ideale dag voor Bondi beach! Aina en ik gingen met zn 2-en en hadden de rechtstreekse bus genomen. Wind was (net als de zon) erg extreem en je moest echt plat liggen om geen ongewenste gratis schrub beurt te krijgen! Indirra (Nl meisje uit Cairns) belde me! Ze was ook op Bondi en de vloed van Cairns ontsnapt! Gezellig! Ons vermaakt door te kijken naar opnamen voor Bondi Rescue (lokaal populair programma) en de echte strand wachten uit te lachen! Die lopen hier met josti petjes rond, terwijl die TV figuren echt eruit zien als baywatch mensen! Beeeetje jammer ;)! Toen zijn Aina en ik op de terug weg sushi gaan halen en vond ik 20 dollar briefje! TOP! VEEL sushi halen dus ;)! En voor een zeer romantische picknick bij zonsondergang en met uitzicht over de Harbour Bridge en Opera House, 40 min naar uitkijk punt gelopen :P! We leken wel een lesbisch stel :P! Maar wat was het moooooi! Daarna op deze zaterdagavond, door Sydney gelopen, idioten gekeken (we bleven kijken :P) en beland in de bar onder mn hostel... Again :P! Nu alleen lekker buiten aangezeten met ik-weet-niet-meer-wie-allemaal... Aina heeft gelukkig dezelfde domme humor als ik, en we hebben ons de hele avond giga vermaakt!


Dag 88

Flikkerde mn telefoon van het bed af! En aagezien ik boven in een stapel bed lig, had ik bijna mn onderbuurman geraakt! Hehe, gelukkig miste ik en werd mn telefoon weer naar boven gegooid nadat hij wakker was geworden van 5 smsjes.. (Mn telefoon trilt helaas als een dolle dildo als ik hem op trilstand heb staan..).
Nadat ik ff met mn vriendje had gebelt, smste Aina en Indirra alweer voor Bondi! Oke... Heeeel vervelend :P! STRAND!!! Het was gelukkig minder winderig dan gisteren maar nog hadden we zand overal!! Aina kreeg nog een frisbee zeer hard op haar oog en die gasten kwamen niet eens excuses maken! Ik heb per direct een enorm gat gegraven en die frisbee erin gedeponeerd, en er met mn handdoek bovenop gaan liggen! Kom maar halen!! Kwamen ze niet natuurlijk.. Maar omstanders vonden het een leuk spectakel :P!
Indirra ging eerder weg om tattoo te laten zetten (stoer!!! :D) en wij hebben inkopen voor morgen gedaan. Nieuws over de bosbranden gezien! Wow! Tussen Melbourne en Adelaide woedden giga bosbranden! Nu 65 doden al! Complete dorpen weggevaagd! Br... :S! Heftig!
Aina had besloten om met mij en Stef mee te gaan naar Melbourne op dinsdagavond!! TOP! Dus nu reis ik met Aina en Stef naar Melbourne! Gaat top worden!!
Later op de avond ff op kwamer met kamergenoten gezeten en eentje vond mn ondergoed erg leuk... Plantte zomaar mn BH op zn hoofd! Ik heb 'm dat ding laten wassen :P! Gestoorde Engelse!


Dag 89

7u wekker!!! WAHHHAAAA! Vandaag is het niet erg warm en Stef, Rose, Aina en ik, gaan voor bergwandeling in de Blue Mountains! Je kan tours daarnaartoe doen, maar die zijn duur! En nu kunnen we voor 1/4e van de prijs met de trein en zelf lopen! Voor alle luie mensen: de tour is met de bus de hele dag :P!
Dus om 8.25u de trein naar Katoomba waar ik helaas mn frisdrank fles om flikkerde en die suiste door de hele trein heen als een dolle granaat! Heehehe... Van wie is die fles? Niet van ons hoor :P! Rond half 11 aan de loop begonnen! Het was zeeeer fris, maar het lange lopen en de steile bergen warmen je zeeeeeeer snel op! We begonnen bij Echo Point waar we de Three Sisters half zagen, omdat het wat mistig was! Gelukkig heb ik in Nieuw Zeeland al veel gezien en deedt ik het vandaag echt voor het lopen, maar het werd al mistiger :P! Nog wel vet mooie foto's kunnen maken voordat de mist echt toesloeg!
Daarna via de Giant Stairway (is even erg als het klinkt :P) naar beneden! Ik was zo blij dat we niet andersom gingen.. We zagen serieus mensen half omhoog kruipen... Hehe! Het was zeeeer rustig omdat alle toeristische zooi niet deze kant op gingen! Prima!! Nadat we beneden waren (duuuurde laaaaang!) hadden we oranje handen van het krampachtig vasthouden van de reling omdat het niet in mn planning stond om naar beneden te mieteren.. We zijn de Federal pass afgelopen naar het toeristische gedeelte. Wel grappige dingen gezien en het pad door de Katoomba Falls terug genomen. WAT MOOOOI! Zo he! We wilden ''spring' foto's nemen bij de watervallen, die steeds overmoesten omdat het NET niet goed was :P Zeiknat op het einde dus :P! Maar wel lekker als 4 kleuters in de waterval lopen splashen! Aina had duidelijk geen moeite met de bergen (Noorwegen..) maar Stef en ik liepen als het Jumanji nijlpaard (ja, die hijgend als een oud rendier, de gehele film, achter de ophol geslagen kudde aanliep), te hijgen achteraan :P! Op de terug weg kwamen we langs chocolade proeven (lekker!!) en kwamen we erachter dat we 5,5 uur gelopen hebben! 18 KM!!! WOUW! Ik had wel een kleine haat liefde verhouding met mn verkrampte benen daarna, maar het was het zooooo waard!
Op het nieuws weer gezien dat er nu al 160 doden zijn?!?! Wow!
De mannen op mn kamer waren erg zonverbrand van gisteren en ik heb een deal met ze gemaakt: aangezien ze vinden dat ze homofiel zijn als ze elkaars rug insmeren, wilde ik dit wel doen, MITS ik morgen (ik moet uitchecken) mn spullen mag laten staan en pas in de middag kan inpakken... Prima!!!


Dag 90

Laatste dag Sydney alweer!!! T blijft hier de hele week regenen, dus we gaan prima op tijd weg naar Melbourne, waar het de hele week zonnig is!! :D!
Vanmiddag nog ff Kings Cross bekijken (ook al zegt iedereen dat het niet zo boeiend is, WIL het gezien hebben :P) en lekker nixen!

Ik heb veel foto's, neem de tijd. Kep echt moeten selecteren, zijn er zoooooooo veel!!

Tot in Melbourne!!!


  • 10 Februari 2009 - 02:05

    Dootje!!:

    haha weer als eerste... volgens mij zitten we in de zelfde tijdzone:) lol!
    Echt weer een super leuk verhaal en onwijs gafe foto's!
    Blue mountains nog nooit gedaan en misschien zal ik dat na jouw verhaal ook nooit doen:)
    Geniet van Melbourne en Shop niet te veel daar(TE leuke shop stad, good memories:))
    Kusje van ons allemaal en een poot van Rasta!

  • 10 Februari 2009 - 09:21

    Ricardo:

    heeeey moppie lees weer met veel plezier je berichtje en ben echt jaloers op jou !! ziet er echt zo leuk uit allemaal!! gelukkig nog 28 dagen en dan lekker samen thailand en maleisie.

    nou meis veel plezier nog en geniet er van !!

    dikke zoen en love u much
    Jou aftellende mannetje

  • 10 Februari 2009 - 11:26

    Nic:

    Oh my God...je reis is echt te gaaf!!! En zo te lezen heb je ook al een nieuwe lever geregeld...hihi Dapper hoor, ff 18 km lopen, tis echt niet grappig in de bergen!
    Veel plezier in Melboure, echt een superleuke stad!
    Kus Nic

    ps Ik heb gehoord dat je vitamine B moet nemen om je te beschermen tegen muggen!

  • 10 Februari 2009 - 17:31

    Margaret:

    Hai lieverd, nu weet je wel het verschil tussen mug en vlooien beten :). Wat is prettiger !!!!!! En zo gewandeld in de bergen ( geen korte pootjes :)? Geniet in Melbourne hvj XX Margaret

  • 11 Februari 2009 - 20:27

    Ronald:

    Hey nou ik zie dat je het daar super naar je zin hebt echt heel erg mooi om te zien. Ik wens je nor VEEL plezier daar en kom heel huids weer retour en laat al die muggen maar gewoon daar hoor we hbben er hier al genoeg haha

  • 12 Februari 2009 - 19:34

    Erna:

    Het ziet er weer fantastisch uit op je foto's, ik liep wat achter ivm verhuizing maar heb genoten. Wat zit je haar leuk met zo'n sjaal erin!!
    Groetjes uit Schinnen

  • 13 Februari 2009 - 14:51

    Marisja:

    Hee Zus..
    Kheb mn PROPEDEUSE gehaald!! jeeeh!!!
    Omdat ik je nu wat vaker aan de telefoon spreek lees ik maar half je stukjes.. weet toch wat er gaat gebeuren hahaha..
    Mailen!
    Xx

  • 14 Februari 2009 - 18:34

    Ronald:

    Hey zwerver haha nou je maakt er wel een TOP reisje van zie ik ik lees me rot ja ja LETTERTJE voor LETTERTJE ja kent me haha hey maak er nog wat moois van en ik ken ook iemand die ECHT aan het aftellen is ik geloof dat hij er HEEL VEEL zin in heeft nou ik mail wel weer als ik er zin in heb hahaha groetjes ronald

  • 16 Februari 2009 - 16:40

    Esther:

    beter laat dan nooit een reactie hier toch? ik had dit blogje al eerder gelezen, alleen toen geen tijd om te reageren. Maar goed, bij deze. Bij het zien van de foto's, vooral van de koivijver en de haaien, had ik twee enthousiaste jongens achter me staan.

    esther X

  • 07 Juli 2022 - 10:28

    Berrie Mot:

    domme sexkip

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Zjaccan

Actief sinds 10 Aug. 2008
Verslag gelezen: 157
Totaal aantal bezoekers 67795

Voorgaande reizen:

31 Januari 2012 - 03 Maart 2012

Cambodja - Vietnam - Laos

15 Februari 2010 - 16 Maart 2010

De Oostkust van Amerika :D!

12 November 2008 - 15 April 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: