Skydive en laatste dagen Noordereiland! - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Zjaccan Kuiper - WaarBenJij.nu Skydive en laatste dagen Noordereiland! - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Zjaccan Kuiper - WaarBenJij.nu

Skydive en laatste dagen Noordereiland!

Door: Zjaccan

Blijf op de hoogte en volg Zjaccan

01 December 2008 | Nieuw Zeeland, Wellington

Wat leuk dat iedereen zo mn site volgt! Echt fijn dat er nog mensen in dat koude kikkerlandje aan me denken ;)! Thanx allemaal :D!

Dag 15:
Half 8 de wekker gezet (voor een half jeugdkamp ging douchen...) en uitchecken! Ben ik met die vrouw van de receptie in gesprek over de skydive die we willen doen, heft ze 'm voordat ik boe of ba kon zeggen, voor osn geboekt! AAAAAAH! Wel goed ook, nu moeten we wel ;)! 13u in Taupo!!
Onderweg nog even gestopt bij de Huka Falls, vette waterval! Je kon er met een jetboat vanaf! Veeeeet! Niet dat we het gedaan hebben, we waren te zenuw8ig voor de skydive ;)!

Eerst wilde ik 12 000 Ft doen, maar toch maar voor de hoogtste, 15 000 Ft gegaan. Leuke instructeur, Jorn en Amanda had een NL instructeur! Lachen! Zitten ook overal die NL! Mn instructeur was natuurlijk weer een enorme Looney, en gek!! Hielp me nog niet van mn zenuwen af, maar hij deedt goede pogingen ;)! En toen alles aan en het ROZE (!! JAA ;P) vliegtuigje in! Klein! Dacht ik dat turbulentie erg was, dit ding ging alle kanten op! Hahaha! Kep Jorn fijn geknepen! Hij was druk bezig met een DVD van deze hele trip te maken dus het was leuk filmmateriaal! (In januari te zien in huize Kuiper ;P)!.
Toen was het zo ver! Jorn schoof met me naar voren, hing mn benen over het vliegtuigje en we gingen! Ik dacht echt dat ik doodging! Wat was het eng!! Ademen was praktisch onmogelijk en ik had even niet gedacht aan mn gevoelige oren, dus het leek wel of die op ontploffen stonden!! En toen ging de parachute (hoe schrijf je dat?) open, en dat was mooooi! Daar heb ik echt het meeste van genoten! Was een uitzicht! Wouw! Ging Jorn nog loopings maken met de parachute (NIET DOOOOEEEN!!). Later geland naar Amanda die het gelukkig wel vor herhaling vatbaar vond ;)! Voor mij: eerste en laatste keer!!

Toen naar een vulkanisch gebied: Wairakei, erg tof park, lekker gelopen, stomende grotten, wel hels om er te komen! En er stond een lelijke lama!! Hahahaha, jammer genoeg niet op de foto gezet! Geniaal beest!

Toen op zoek naar slaap plek in Te Rangiita. Mochten we bij een motel staan! Gewoon tussen de huisjes! Tooooop! Lekker zitten picknicken daar! We waren een bezienswaardigheid! Hehe!
Savonds kwamen er veel als bush bush (moest rambo zijn dacht ik? Mislukt... ;P) verklede mannen om te vragen of we mee wilden feesten. Pff.. iedereen was al bezopen! Laat maar ;)!


Dag 16:

Wakker geklopt om 7.45 door een man die langs de auto wilde! Man! GA SLAPEN! Als tegenprestatie heeftie ons lekker laten douchen in zijn verlaten motel kamer! Schone handdoeken, alles! Gelukje ;)!
Toen ff met Ri bellen... En hij heeft zn ticket geboekt!! TOPPIE!!

Daarna naar Turangi gereden en een loop naar de Tawhai Falls (2 uur lopen)! Wel dik aankleden, het was tenslotte maar 18 graden (muhahahaha!). Toen richting New Plymouth gereden en op de 'Forgotten World Highway' terecht gekomen.... Geen benzine voor 150 KM! Maar even getankt ;)!
We reden echt door niets! Bush everywhere!! Hahahahaha 150 KM niemands land! En wegen! Pffff... de bus leeft nog... gelukkig ;).
Onderweg zijn we Whangamoma tegen gekomen en ja... t werd donker... dus zoeken naar slaapplek!
Aangekomen bij de enige slaapplek in dit gebergte, een echte Hillbilly camping! Hahaha wat hebben we gelachen! En ja mam, ik heb serieus aan de eigenaar gevraagd of het geen psychotische seriemoordernaar was, en hij zei van niet ;)!
We hadden een zwembad (=kweekvijver voor nieuwe diersoorten), douche (=schimmelbak!), WC (=prima, HUH?) en een keuken met zeer groot ontploffingsgevaar maar toch pannekoeken gemaakt ;)!
Later kwamen gelukkig nog een vader en zijn zoon naar de camping (voelt al weer iets fijner!). Ff met hun gezeten en hij liet ons hun camper zien. Hij heeft gewoon een geweer een zooi erin liggen! Just in case! Dat zat niet bij onze standaard uitrusting....

En gaan slapen... veilig en wel?


Dag 17:

Jaaaaaaaa! We leven nog ;)!! We werden wakker gekukeld door een haan! Hoe Blokkers ;)!

Toen verder op weg door Far Far Far Away... In New Plymouth het nationale park bekeken en het was moooi! Vette plek voor feesten etc!
Appjes gekeken in de dierentuin. Tot we opeens geen getjilp mer hoorden! Was een aap die vogel aan het kaal plukken!! En vrat hem gewoon voor onze neus op! Bestaan er kanibapen??! We stonden geheel verbijsterd naar het ritueel te kijken! Overal veren!! Kleine kindje naast ons met mond open!! Hahaha was wel mooi schokkend ;). Ach, jeugdtrauma wordt je wat harder van, zeggen ze ;)! :P

Na wat geheen en weer belanden we op een camping in Ohawe Beach, aan het strand!!! Toooooop! (vervelend hoor, zo'n zware wereldreis! :P).


Dag 18:

Wakker geworden met het geluid van de zee op de achtergrond... en naar de WC gerend ;)! We hebben hier op heeeeel veel plekken geen bereik en geen internet.... maar ik doe mn best ;)!

Daarna naar Wanganui gereden en het was echt zondag! Veel dicht, dus onszelf maar getrakteerd op een lunch! En op zoek naar overnachting!. Vooral veel gereden vandaag dus erg moe!
Overnacht in Otaki Beach (jaaa, weer strand ;P). En geheel lek gestoken door zandvliegen!! Auw!! Jeuk!!!!


Dag 19:

Echt.. die muggen in NL kunnen nog veel leren van die zandmuggen hier! Stelletje aasgieren! Mn hele benen onder de plekken!! Auwwwie!

Doorrijden naar Wellington en onszelf lekker een muffin kado gedaan ;). Nu ff stadje verkennen, morgen ook nog Wellington en daarna met de Ferry naar het Zuider eiland!

Ik kan hier helaas geen foto's op de site zetten..... en ik heb er zoooo veel!

Ik hoop het snel te kunnen doen!

Heeeeel veel liefs!

  • 01 December 2008 - 11:44

    Yvonne:

    Skydiving lef hebben hoor mij niet gezien met mijn hoogtevrees. Is NZ ook links rijden? weet het eigenlijk niet. Hier alles goed Schiphol vrij rustig jammer dat er geen foto's zijn. Maar kunnen we de volgende keer meer genieten. Groetjes van het trieste NL

  • 01 December 2008 - 12:56

    Rachel:

    Zjac! Ik vroeg me af, hoe kunnen jullie de weg overal vinden? Of rijd je gewoon op de gok ergens heen? :-D. Je schrijft echt geweldig leuk, kan me er helemaal in vinden.

    PS: Misschien komt die kanibaap (hahahahah hoe kom je er op) uit de kweekvijver?? :-D
    xx

  • 01 December 2008 - 13:11

    Margaret:

    Hai lieverd, eindelijk weer een teken van leven. Stoer dat je hebt geskydived. En ik hoop snel op wat foto's. Fijn dat Ri geboekt heeft.Hoop je deze week even te bellen. Hvj XXXX Mams

  • 01 December 2008 - 17:17

    Esther:

    hey jij daar, een beetje halsbrekende toeren uithalen vanuit een roze vliegtuigje. mij niet gezien hoor.zo'n vogelvretende aap, dat is weer eens wat anders.
    nou ik hoop nog meer verhalen te lezen de komende tijd en jij daar veel plezier nog!

    tot later weer ;-)

    liefs esther.

  • 01 December 2008 - 20:41

    Judith:

    Hoi Zjacan, Gaaf he zo uit dat vliegtuigje. Is ook nog eens een wens van mij. Zo te lezen vermaakt je je wel. Leuke auto hebben jullie. Hoop dat de foto's snel komen lijken mij erg mooi.

  • 02 December 2008 - 09:32

    Mariette {H-Unit}:

    Hee Zjaccan,
    Zo dit is allemaal wel even wat anders dan pilletjes uitdelen of rondvliegende fitnessapparaten tegenhouden.
    Maar of het veel veiliger is?????
    Skydiving???
    Hoe durf je.
    Wel gaaf,het is ook erg leuk om te lezen.
    Je maak zo veel mee.
    Ben benieuwd naar de nieuwe foto,s.
    Veel plezier nog en ik volge je op de voet.

    Groetjesssss Mariette {H-Unit}

  • 03 December 2008 - 21:25

    Anke:

    Hoi zjac
    wat kan jij leuk schrijven zeg ik krijg een goed beeld van wat je allemaal doet en ziet,hartstikke gaaf,ik blijf je volgen.(pc was stuk daarom duurde het even voordat je wat hoorde)nog veel plezier xx anke

  • 03 December 2008 - 22:01

    Floris:

    Heeej zjac!!!

    wat een verhalen heb jij allemaal!! gewoon skydiven!! wat een lef dat wil ik ook zooooo graag is doen!! je wordt hier wel gemist hoor op het werk, ik wordt nog steeds over je gesproken en iedereen vraagt hoe het met je gaat! ik mis je ook wel hoor!!! er is nu niemand meer die ik kan iriteren:P geniet er lekker van!!

    kusje

  • 04 December 2008 - 12:56

    Sjirk:

    Volop aan het genieten als ik het zo lees. Lekker man. Vergeet niet in Bangkok (veeeeel later pas) te gaan eten in the royal navy club he?
    Veel plezier verder en goeie sinterklaas. Genietuuh

  • 07 December 2008 - 01:25

    Zjaccan:

    Heey iedereen, ik probeer steeds een nieuw stukje op de site te zetten maar dit lukt niet... De site weigerd..

    Wel nieuwe foto's! Ik hoop ook snel een nieuw stukje!

    Kusje! Zjaccan

  • 15 Januari 2009 - 14:00

    Eline En Anissa:

    Haaaj Zjac :D
    hoe gaat het met je?
    Beetje naar je zin?

    we missen je wel hoor helemaal toen met de kerst.
    Nog veel plezier daar

    dikkekus je nichtjes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Zjaccan

Actief sinds 10 Aug. 2008
Verslag gelezen: 187
Totaal aantal bezoekers 67802

Voorgaande reizen:

31 Januari 2012 - 03 Maart 2012

Cambodja - Vietnam - Laos

15 Februari 2010 - 16 Maart 2010

De Oostkust van Amerika :D!

12 November 2008 - 15 April 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: