Laatste dagen Zuidereiland! - Reisverslag uit Dunedin, Nieuw Zeeland van Zjaccan Kuiper - WaarBenJij.nu Laatste dagen Zuidereiland! - Reisverslag uit Dunedin, Nieuw Zeeland van Zjaccan Kuiper - WaarBenJij.nu

Laatste dagen Zuidereiland!

Door: Zjaccan

Blijf op de hoogte en volg Zjaccan

16 December 2008 | Nieuw Zeeland, Dunedin

Dag 29: Terwijl Amanda op de martelbank in elkaar geslagen werd (lees: massage kreeg), ben ik ff op internet gegaan.
Na veel wikken en wegen (daar is Amanda erg goed in :P) heeft ze toch besloten om mee te gaan op een 3 daagse loop met 1 tent, geen matjes om op te slapen, in de vrieskou en met een zware backpack op dr rug! Nikolai en Laura zullen haar vergezellen! Niets voor mij en Lauren, wij vertoeven nog 2 dagen in Queenstown.
Die middag op zoek naar kleding voor Amanda en toen zij ging slapen, heb ik samen met Nikolai nog even in de haven gezeten en weer eens een ijsje gedaan! Was lekker :P!
Bij terug komst op de camping was Amanda als een dolle stier die gehele campervan ondersteboven en binnenstebuiten aan het keren om haar spullen voor de trip bij elkaar te zoeken. Het leek me zeer wijs op op veilige afstand toe te kijken...


Dag 30:

Vandaag precies 1 maand weg! Zo! Voelt echt veeeeeeeeeeeeeeeel langer! Mis mn dagelijkse sleur toch wel... Het oude vertrouwde saaie Blokker, m'n gestoorde gezellige collega's, vriendjes en vriendinnetjes, familie en natuurlijk mn lieve mannetje! Gelukkig laat iedereen veel van zich horen en wordt ik niet vergeten :P!
Amanda ging vroeg weg! En ik heb lekker asociaal IN de campervan, ontbijt op bed gemaakt! Daarna kwam Lauren terug (ze had de drie die-hards weggebracht naar het begin van de loop) en zijn we lekker de stad in gegaan! Heeeeeeeeeeeeeerlijk geshopt! Omdat Amanda een vegetarier is, en het vlees hier alleen in weeshuisverpakking te krijgen is, had ik al te lang geen vlees meer gehad. Dus op naar de hamburger tent! Daar heb ik een halve koe zitten verorberen, alsof mn leven ervanaf hing! Lekkkkker!
En deze tut heeft toch een stijltang gekocht! Ik had te veel heimwee naar dat ding! Hehe! De middag afgesloten bij de starbucks!
In de avond naar Lauren haar hostel gesneaked en voor het eerst in tijden alcohol gehad! Dat slaat in, kan ik je verklappen!
Met een paar meiden en jongens (1 NL: Arjan) op stad gegaan in Queenstown naar een bar waar ze aan het bodypainten waren! Lachen! 2 meiden van onze groep hadden al erg snel kwasten te pakken gekregen en renden gillend door de hele kroeg op deze en alles en iedereen wat er in stond, te painten! Een arme duitser zat helemaal onder.. Hehe!
Later die nacht nog gezellig even buiten aangestaan en toen naar de campervan gezwalkt, slaaaapen!


Dag 31:

Rond half 11 kwam Lauren aangestrompeld met nog steeds overal verf en niet in eigen bed wakker geworden :P!
Samen naar Te Anau gereden en onderweg een bouwpakketten aan dieren gezien op de weg! Totaal plat gereden! IEL! Ieder orgaan we voorbij zien komen! Biologie les trauma's kwamen weer omhoog :P!
In Te Anau de Santa Parade gezien (= hier een heel spektakel om 3 versierde auto's!)... Op internet geweest en we kregen van een man zo 20 minuten kado?!? Zien we er zo doo-backpacked uit?!?
Op een prachtig D.O.C. aan het meer gestaan en in de campervan van Lauren geslapen na de familie McMug te hebben uitgemoord die bezit van de campervan probeerde te nemen! Meppen maar!!!
Na hopeloos de slappe lach te hebben gehad om vanalles en nog wat (lees: mannen), hebben we als een marmotje geslapen!


Dag 32:

11 uur geslapen! We hadden het ook wel echt nodig!! Vanuit Te Anau kwam er een jongen met Lauren mee en zijn we bier voor Nikolai en metgezel en een muffin (en een mooie sweater) voor Amanda gaan halen en hebben we de lopers opgehaald!
Toen ik al de verhalen hoorde: PRACHTIG! Maar Lauren en ik kwamen al snel tot de conclusie dat we dit noooit overleefd hadden! We hebben een heerlijk meiden weekend gehad, inclusief stijltang en nagellakken en wat kan je leuk uitgaan in Queenstown! Maar gelukkig hadden de drie lopers het ook mooi gehad!
Helaas afscheid moeten nemen van Lauren... Maar we zien elkaar zeker weer!!
Die nacht op een jeugdhostel in Tuatapere gestaan.
Nog maar 8 dagen voordat we de campervan inleveren! Ik verlang zo naar zoiets als dit... Hostels.. Nieuwe mensen leren kennen, TV, banken, een WC in het huis en vooral een goed bed! Nog ff wachten ;)!
In de avond lekker TV op de bank gekeken terwijl Amanda al sliep... Was wel ff gezellig met een te relaxte surferdude die dringend een bad nodig had en 2 meiden die verkleed waren als moerasmonster (??? Don't ask me...).


Dag 33:

Omdat de was nog niet droog was, hebben we de campervan omgetoverd in een rijdende droogmolen!
Naar Invercargill gereden en daar geshopt. Toen de South Scenic Route op (= een weg met veel bezienswaardigheden) en mooie watervallen gezien! Amanda was wat moe dus ik heb loopje alleen gedaan.
Toen naar een D.O.C. bij de Purakaunui Falls, erg mooi, na een grindweg van 10 (!!) KM en tussen (!!!!) de schapen! Vet tutteren om er door heen te kunnen! Hebben al die beesten een stille doodswens ofzo?
De WC was wel wat jammer... was echt zo'n trein WC... Wind tegen je billen aan! Koud!
IN de campervan gegeten! Knus ;) We gaan steeds beter om met kleine ruimtes! En NEEEE voor het thuisfront! Ik ga NIET van mn aso grote zolder kwamer af!


Dag 34:
Vandaag: Gewoon serieus wakker gemekkerd! Baaaaaaaaaaaaaaaah! Baaaaaaaaaaaaaah! Hahahaha! Voel me net weer in Blokker :P!
Nu in Dunedin! Mooi! Maar te druk... Strax weer lekker naar platteland hoor :P. Liever drukke schapen dan veel auto's...



Veel knuffels, kusjes en gemekker vanuit Nieuw Zeeland!




  • 16 December 2008 - 11:24

    Rowan:

    Haha, echt tof om te zien en te lezen dat je het zo naar je zin hebt! Je voelt je natuurlijk ook wel gelijk thuis tussen al die anderen schapen.. :) Heel veel plezier verder, geniet er van!

  • 16 December 2008 - 12:02

    Esther:

    haha, ik ben blij dat ik tot één van die gestoorde gezellige collega's behoor!

    jeetje meis, mijn mannen zijn jaloers op de mooie plekjes die we te zien krijgen door je foto's....vooral de van is mooooooi, vet cooool wow.

    haha groetjes en een dikke kus van een gestoorde gezellige collega! ;-)

  • 16 December 2008 - 13:08

    Rachel:

    Erg leuk om weer te lezen!
    xxx

  • 16 December 2008 - 16:01

    Danny:

    Hoi Zjaccan en vrienden,

    Als ik de fotos zie, wil
    ik weer terug !!!
    Hoe vind je NZ trouwens ?
    Ik spreek je laters.
    Danny.

  • 16 December 2008 - 16:10

    Eric:

    Heej Zjakkie,

    Leuk om weer te lezen. Ik ben blij om te horen dat je me zo vreselijk mist! Ik jou natuurlijk ook ;p

    We horen weer van je..

    Heeel veeel plezier

    Eric

  • 16 December 2008 - 16:12

    Eric:

    Ik heb trouwens die site van Nicolai gekeken.. Natuurlijk ken ik hem, maar hoe moet ik weten dat hij Nicolai heet! ;P

    Toedeloe

  • 16 December 2008 - 22:09

    Judith:

    Zo wat een mooie plaatjes. om jaloers op te worden. Fijn te horen dat je ons toch wel een beetje mist.

  • 18 December 2008 - 20:41

    Anke:

    hier nog een gestoorde maar wel gezellige collega (hoop ik),leuk om weer van je te lezen,met die foto"s erbij,krijg je een goed beeld van wat je allemaal ziet en mee maakt, nou geniet er maar van,als mijn pc niet weer crast blijf ik je volgen .groetjes anke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Zjaccan

Actief sinds 10 Aug. 2008
Verslag gelezen: 121
Totaal aantal bezoekers 67824

Voorgaande reizen:

31 Januari 2012 - 03 Maart 2012

Cambodja - Vietnam - Laos

15 Februari 2010 - 16 Maart 2010

De Oostkust van Amerika :D!

12 November 2008 - 15 April 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: