Laatste DAG Nieuw Zeeland! - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Zjaccan Kuiper - WaarBenJij.nu Laatste DAG Nieuw Zeeland! - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Zjaccan Kuiper - WaarBenJij.nu

Laatste DAG Nieuw Zeeland!

Door: Zjaccan

Blijf op de hoogte en volg Zjaccan

24 December 2008 | Nieuw Zeeland, Wellington

Zo! Even de laatste dagen weer op de blog zetten!

Dag 34:

Na wakker te worden van een heeeeeeleboel gemekker (zie vorige blog), zijn we in regen8ig weer naar Dunedin gereden over The South Scenic route. Onderweg mooie baaien gezien!
Dunedin is een grote drukke stad! Niet meer gewend zeg! Uiteindelijk door de niet ophoudende regen, niet veel van de stad gezien.... Veel op internet gezeten!
Op de terug weg naar de parkeerplaats even het prachtige oude stationsgebouw in geweest waar net een trouwerij aan de gang was. En een LELIJK bruidje! Zo :P Bride of Chuckie :P! Dr bruidsmeisjes waren ook zo uit het graf herrezen! Hehe, dus even staan staren ;)!
Later op de middag aangekomen in Waikouaiti beach en op een basic camping gestaan!

Dag 35:

Sleeeeeutel kwijt! Best moeilijk rijden dan! Nja... gevonden op de plek waar ik eigenlijk als eerste had moeten zoeken... Onder mn dikke billen OP de drivers seat! Hehe.. :S..
Erg mooie dingen langs de route weer gezien onderweg naar Mt Cook: Moeraki Boulder (soort van ronde rotsen aan de kust), pinquins hebben we niet op gewacht (12u wachten op beesten uit de dierentuin?!?), mooie dammen en Maori muur schilderingen!
Amanda heeft lekker in de auto geslapen tot Twizzel, waar ik haar wakker schudde voor hel blauwe meren! Lekker serieus wel op een zwembad! Bleek gletsjer water te zijn van maar 8 graden ;)!
Bij Mt Cook, erg hoog in de bergen, op een prachtige D.O.C. gestaan! Als we uit het raam keken, zagen we gewoon sneeuw en Mt Cook!
Waren we net binnen in het shelter huisje voor te koken, barst hier toch even de hemel los! Schijnt hier normaal te zijn zo'n tijdelijke algehele waterval.... Pff.. ik zeur NNNOOOOOIIIT meer in Nederland ;)! Dus wij even genieten van al die mensen die hard moesten rennen voor deze hemelbreuk ;)! Na het eten een klein loopje gedaan en slaaaapie doen!

Dag 36:

Wat een nacht! In de 'valley' waar we stonden kwam opeens even een sterke wind (lees: tornado) opzetten! Ik was er heilig van overtuigd dat ons busje om zou rollen en we wel heeeeel snel beneden aan de berg zouden zijn! Niet gebeurd trouwens :P!
In de ochtend mooi zonnetje, maar toch fris! Dus 2 truien aan (nee, ik ben niet aangekomen zoals het lijkt op de foto's van heb VEEEEELS te veel kleren aan :P!) en de Hooker Valley (leuke vertaling naar Nederlands ja...) gedaan.
We kregen van de wind wat extra zetten in de rug en ik kan me inderdaad voorstellen dat door deze wind en andere omstandigheden, er veel mensen op de Mt Cook omgekomen zijn! We kwamen ook aan het begin van deze loop langs de Alpine Memorial, waar alle mensen die zijn overleden op de Mt Cook, opstaan! En het waren er veel! Lekker begin van de loop zo ;)!
Over rotsen geklommen en hangbruggen met deze windkracht getrotseerd, kwamen we op een erg mooi punt uit! zie filmpje ;)!
Later naar Lake Tekapo gereden om daar op een prachtige parkeerplaats, naast zo'n helblauw meer, te gaan slapen.
Die nacht kwam er opeens een soort van luchtalarm! Nu weet ik wacht ik in NL en op mn werk met alarmen moet.. Maar hier!?! Dus, na de meest heldere sterrenhemel van NZ te hebben bekeken (we waren toch al wakker), maar weer in slaap gevallen en hopen dat het geen tsunami alarm was ;)!

Dag 37:

Reeeeeeeegen! Wel *****! Alweer! Is er een onuitputtelijke regenbron hier?!?
We hadden in Methven een leuke camping uitgezocht met SPA etc, dus daar maar heen gereden.
Komen we daar aan, verteld een vrouw ons lekker schaapachtig dat de SPA kapot is, de prijzen omhoog zijn gegaan en je voor de douche moet betalen! EXCUSE ME?!?!
Dus verder naar Christchuch gereden.
Meestal als je een stad binnen rijdt, zie je een I teken, wat staat voor informatie centrum. In Christchurch dus niet!! Handig met de campervan in de stad.... NIET DUS!
Wij zo snel mogelijk weer uit het look-a-like Amsterdam vandaan, op zoek naar camping.
Leuke camping vlak bij vliegveld gevonden! Veel eenden en een leuke kat! We hebben haar trutje genoemd ;)! En eenden voeren uit je hand is toch niet zo'n goed idee kwam ik helaas achter... Pulletjes bijten ook :(!
Van mn mams een mail gehad dat ons kerstkado door vergeetachtigheid (niet van mn mams :P) later komt :(! Baaaaaalen! Nja, t komt in ieder geval richting Dominique!

Dag 38:

Wel ******! WEER REGEN! De eenden vermaken zich kostelijk, trutje niet gezien en wij.... Ja... Wij hebben om 13u de hoop op verbetering van het weer opgegeven en ons in de TV kamer genesteld met een bak thee en chips. De grap: 'Ik zwem even naar de campervan om wat te halen', werd al snel oud, maar pannekoeken zaterdag en de vooruitblik naar beter weer (Aussie!!) maakte een hoop goed!

Dag 39:

Droooooog! Dus: douchen, eten, aankleden en gaan!
Wilco belde nog even, hij komt op 14 januari Amanda opzoeken in Aussie! :D
In Christchurch lekker rondgelopen en winkelen! Net Amsterdam! Cathedraal gezien, ik was niet erg onder de indruk.... Buitenkant was mooi, maar binnen in... ja... Kep mooiere in NL gezien!
Er reden gewoon jongens door de straat in een auto, te gillen: 'F*ck*ng tourists, GO HOME!'... Sorry??! Hoe durven ze:
1. Als wij weggaan zijn jullie zo een kwart van jullie populatie kwijt! Tis hier nu al bok saai!
2. Meer dan de helft van jullie Kiwi's (zo noemt ze bevolking zichzelf... Pfff :P) leeft op toerisme!
3. NZ staat toch bekend om multi culturele samenleving?
Aan de andere kant.... Dat laatste punt geldt ook voor NL, en ik wordt ook gek in A'dam van al die 'pas-op-stap-niet-op-een-chinees' toeristen...

Dag 40:

Koud vanacht! Br... Mis mn electrische onderdekbed en vriendje ;)!
Maar wakker geworden van de zon! Jaaaaa! Van de buren een lift de stad in gehad, en wat sight seeing vanuit de auto! Lachen!
Met de Gondela geweest, erg mooi uitzicht gehad maar dat ding schommelde! Daarna Botanical Gardens en museum gezien. Moooi! Amanda heeft nog een zwerver weggestuurd voor een mooie foto van de tuinen ;)!
Op camping de backpacks ingepakt en Gladiator gekeken.. (jankfilm!!).

Dag 41:

Laatste nacht in campervan gehad! Dus opruimen en inleveren dat ding! Dat klinkt simpeler dan het was.... Escape was totaal onvindbaar! Nja.. op het einde toch gevonden ;)!
Mannetje van Escape ging keuren en ja gaat het niet geloven! Deze 2 VROUWEN hebben TOTAAL schade loos 6681 KM gereden, aan de LINKER kant en in een vreemd land! JAAAAAA!
En na lief knipperen naar de mannen wilden ze ons een lift terug naar het centrum geven! Backpack weer op en naar het vliegveld van Christchruch voor onze binnenlandse vlucht naar Auckland!
En uiteraard, GEEN vertragingen op al die grote vliegvelden en lange vluchten gehad, maar juist op een miniscuul klein vliegveld, vertraging die langer duurde dan de vlucht zelf?!! Vermaak je dan maar! Gelukkig hadden ze een groot uitkijkdek en viel de vertraging wel mee! De turbulentie helaas niet... Ik krijg nog eens vliegangst van al die turbulente vluchten van ons....
Riannen kwam ons ophalen van vliegveld met haar eigen auto! Tof ding! En wij rezen naar een mooie bios op Madagascar 2 te zien!
Helaas erg te laat... Maar een mooie bios! We hebben zelfs kaarten voor de volgende dag gehad, (kerstavond) omdat we zo te laat waren! Toooooop!
Daarna naar appartement van Rianne en 3 jongens toe. MOOOI! Wouw! Wat een uitzicht! Ze heeft het goed voor elkaar ;)!
Lekker TV kijken en eindelijk weer op goed bed geslapen! Lekker!!

Vandaag dag 42, maar die komt nog wel ;)

Ik wil iedereen een fijne kerst wensen!

En mij smssen mag, het kost jullie hetzelfde als een sms naar NL nummer! 06 27242027!
Bellen kost ook hetzelfde als bellen naar gewoon NL mobiel nummer! Alles dankzij Vodafone passpoort! Jaaa!

Dikke kus en tot het nieuwe jaar!

• 23 December 2008 - 22:51

Danny:

Hoi Zjaccan

Ik heb je even een sms gestuurd hoop dat ie aankomt
    Groeten Danny (m-unit)

• 23 December 2008 - 23:17

Bram:

Hey Zjac!!

Nou.. ik had het beloofd.. even je te berichtten. Leuk om je voor jou gister, voor mij vandaag gesproken te hebben. Veel plezier in Australië, maar dat gaat jullie wel lukken!

Groetjes Bram

• 23 December 2008 - 23:38

Petra:

Hoi Zjaccan,

Ook ik wens jou een hele fijne feestdagen, ook ik houd je reisverslag bij. Geweldig zo'n wereldreis, ik hoop je weer te zien op Schiphol zodat ik alles kan horen van je. Nog heel veel plezier, en een geweldig oud en nieuw.

Dikke knuffel je collega Petra Snoek

• 24 December 2008 - 11:18

Margaret:

Hai lieverd, als jij dit leest vier je al Kerst, terwijl het hier nog de 24 ste is. Vreemd de Kerst zonder jou, al scheelt het wel weer ruimte onder de kerstboom, kunnen er meer kado's voor ons onder hahaha. Weer mooie foto's. En geen schade en dat voor een linkshandige die links moet rijden ! Meissie spreek je vast en zeker als je bij Do bent. Fijne Kerst en dikke kus van ons allen hier HVJ. Mams

• 26 December 2008 - 18:56

Ricardo:

heb net je filmpje weer bekeken om weer even je stem te horen ! dikke kus

• 27 December 2008 - 04:32

Nic:

Hey meissie,
    Leuk om al je verhalen te lezen, veel hebben wij ook gedaan maar jullie zijn toch ook nog op een hoop andere plaatsen geweest! En jullie hebben echt 1000 km meer gereden! Niet normaal!!
    Ben benieuwd naar hoe je Aussie gaat vinden, ik zou zo weer teruggaan....
    Wij zitten nu in Hawaii, ook niet verkeerd maar helaas gaan wij alweer over 1,5 week terug naar NL..moet ik verdorie weer een baan gaan zoeken!! Maar ach, aan alles komt een eind..hihi
    Nou, veel plezier nog, alvast een gelukkig nieuwjaar en een hele dikke kiss van Nic

• 27 December 2008 - 12:40

Natalie:

Hee Zjac!
    Hoe is het daar?
    Wat een super gave foto's zeg!
    (dat "trutje" mag je wel voor mij meenemen;))

Je moet idd maar snel komen kijken bij me huisje, als je terug bent.
    Maar zover is het nog laaaaannggg niet!
    Liefsss Natalie

• 29 December 2008 - 13:07

Esther:

hey zjac,

ik had niet eerder tijd om te lezen. druk druk druk, met kerst en verjaardag van de oudste maar dan nu toch even lekker een uurtje voor mezelf en dus tijd om bij te lezen. Wow wat een verhalen joh. inmiddels is de kerst voorbij bij ons en bij jou, op naar oud en nieuw. Tot later weer, xxx esther.