Bij Do'tje in Oz!! - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Zjaccan Kuiper - WaarBenJij.nu Bij Do'tje in Oz!! - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Zjaccan Kuiper - WaarBenJij.nu

Bij Do'tje in Oz!!

Door: Zjaccan

Blijf op de hoogte en volg Zjaccan

29 December 2008 | Australië, Brisbane

Dag 42:

Nog in Nieuw zeeland! Auckland! Lekker geslapen op een ECHT bed weer! En natuurlijk naar de bios geweest! Zoooo! Wat een luxe ding! Alles kon bewegen! Benen omhoog, rug verstellen, je kon jezelf gewoon dubbel vouwen! :D! En als je op wat knopjes aan het rossen was, kwam er iemand om te vragen wat je wilde hebben :D! En leuke film! Madagascar 2 is echte aanrader!
Hierna met 2 vrienden van Rianne wat gedronken in lokale pub en daarna met zn allen de supermarkt in! Die gasten waren een klein beetje boel aangeschoten en gingen IN het winkelwagentje zitten ;)! Met half aangeschoten mensen film kijken is ook niet zo'n succes, maar een erg gezellige avond gehad!


Dag 43:
Wekken om 4 uur! Aaaaaaaaaaaaaaaaah! Nja, wel erg mooi genoten van de zonsopgang over Auckland heen, en lieve Rianne die ons op het vliegveld af wilde zetten op deze onmenselijke tijd op 1e kerstdag. we zaten bijna als laatste in het vliegtuig (we wilden nog een smoothy halen, sorry!) en weer weg uit Nieuw Zeeland! Wat een land en wat een maand! Tijd gaat echt snel... K heb de mooiste natuur ooit gezien en prachtige wandelingen (alles op m'n nikey's!) gemaakt. En al kon zelfs E.T. naar huis bellen, ik had soms dagen geen bereik...
Maar daar zit je dan weer: in een schattig klein vliegtuig met de nooit ontbrekende turbulentie, en een steward met een rendierdiadeem, lipgloss en (JA ECHT!) een dikke laag foundation..... Alsie liep liet hij een lichtbruine stofwolk achter...
In Ausssssiee! Wooouw, wat warm! En de klok staat hier weer anders! Het is hier 9 uur later dan in NL. We kwamen 8 uur lokale tijd aan in Brisbane, en door naar het hostel! We werden gelijk uitgenodigd voor een kerstlunch?? Ik had er erg mn bedenkingen bij.. (er is toch vast wel WAT open???) maar toch maar heen gegaan met onze 2 kamergenootjes. WAT EEN DRAMA! Ik heb serieus overwogen om mezelf compleet van de wereld te drinken om het eten toch nog enigszins te gaan waarderen en binnen te kunnen houden! Nadat deze poging bijna mislukt was, zijn we met de 2 meiden naar een nepstrandje in Brisbane gelopen. Even een technische toelichting: dit strand is door mensen gemaakt, MIDDEN in de stad, echt gaaf! Zie foto! Nog wat normaals gegeten en bij het hostel op het dakterras gezeten met uitkijk over heel Brisbane! Mooi! Ik kan hier echt wel aan wennen!
Die avond stond de airco in de kamer zo koud dat ik naar beneden ben gegaan en serieus heb gevraagd of ze hier ergens stiekem pinquins of ijsberen houden? Zo niet, dan kan die airco 20 graden omhoog!!! Kreeg ik dekens mee.... Zucht... Nja.. t was wat ;)! In Australie... Slapen met dekens... :P


Dag 44:

5u wakker! HALLO JETLAG :P! Nja... we gingen ook erg vroeg slapen na de korte nacht. Douchen en even op het zonneterras wachten tot Amanda wakker werd. Daarna naar supermarkt gegaan en inkopen gedaan. Het is hier nog goedkoper dan Nieuw Zeeland! :D! Van kamergenoot gehoord dat 'Boxing day' (zo noemen ze 2e kerstdag hier), één grote uitverkoop is. Dus wij 'even' in de stad kijken. Werd uiteindelijk 5 uur!!! Op slippers! Auw! Het was net lappendag in Hoorn!! (voor diegenen die dit niet kennen, dit is een dag waarop alle winkels een belachelijke uitverkoop houden! Één van de mooiste dagen van het jaar :P).
Do smste dat ze ons al vroeger kwam halen! Supers! Morgen 7u! Kan zo niet wachten! Ik kan ook echt wel snappen dat ze Aussie boven NL verkozen.. Het klimaat, de mensen, het land... En dan ben ik hier nog maar 2 dagen! Het zou geheel perfect zijn als mn lieve vriendje er ook nog was ;)! 2e kerstdag afgesloten met een heeeeerlijk dinner op dakterras.


Dag 45:

Vet om Dominique weer te zien! Lang terug! Na een lange knuffel heeft ze de toeristische route naar het huis genomen. En een mooi huis! Groot! Zo! Zwembadje erbij! En een grote enthousiaste hond :P onder de modder... :P Eindelijk Paul (haar vriend) ontmoet en hij lijkt niet grappig veel op mijn mannetje... :( (hoe krijg ik heimwee ;P)..
Na de door de, onder de modder besmeurde, hond besprongen te zijn (dat beessie is niet 2-talig opgevoed en verstond 'NEEEE, NIET DOEN!!', dus niet :P! Daarna lekker in zwembad relaxen...
In de avond zijn Do, Sam, ik en Amanda met de zus van Paul en 2 vriendinnen naar Surfers Paradise gegaan, naar club Sincity. Lachen! Mooi club! Niet normaal! En als mannen hier vrouwen lastig vallen, worden ze er gewoon uit geschopt! Hoe vet :P! Groepen van veel vrouwen komen ook gratis binnen.. Vervelend :P, hehehe!
Na veeeeels te veel cocktails voor erg lang geen alcohol te hebben gehad, toch nog de weg naar het bed gevonden! :D!


Dag 46:

Wakker gemaakt om mee te gaan ontbijten aan het strand! De man met de hamer was ook aanwezig.. Auwts! Wat een top restaurant! Uitzicht over het hele strand en Brisbane!
Na heeerlijk gegeten te hebben, een lekkere wandeling over het strand gemaakt, waar we magere hein op sportschoenen langs zagen rennen! Niet normaal hoe serieus graatmager sommige mensen hier zijn!
Daarna terug bij app. hebben Do en ik tegen Sam en Paul ge-watervollybald! And I suck! Hehehe! Opeens begon het toch te hozen! Maarja, een goed potje watervollybal onderbreek je niet zomaar, dus stug verder gespeeld! Was zo lekker!
Daarna optutten voor het uit eten bij de Thai waar Sam werkt. En Paul was er al niet erg te happy mee dat de meiden ze slaap kamer hadden overgenomen (overal kleren etc..), maar hij keek op z'n ongelukkigst toen hij met zijn tenen p mn nog hete stijltang ging staan... :( OEPS! Scheldwoorden in het Aussie's (:P) zijn te verstaan, heehe! dus met de tenen op de ijsblokjes! SORRY! Gelukkig ben ik vergeven, maar ik hoor het nu nog, dus nog niet vergeten :P!
Echt enorm lekker gegeten bij de Thai, buikje compleet rond! Totdat (WEER) die arme Paul bijna bij me op schoot lag.... De stoel waar hij op zat brak af toen hij naar de zijkant leunde om wat te pakken... Het was niet echt zijn 'lucky night...'. Al met al hadden we die avond 3 flessen wijn op bij het eten en ik wist niet dat doggy bags vragen hier zo normaal was? Moet in NL ook meer!
Daarna te lang met mn moppie op Skype gezeten! Tis echt vreemd om iemand aan de andere kant van de wereld te zien... :D Geheel tevreden gaan slapen :P!


Dag 47:

Do was vroeg met wakker maken voor de spinningles van vandaag bij de sportschool waar Paul werkt. Had hij gewoon een week pas geregeld! Ik kan nu iedere dag mee! :D! Lief! Dus Do, Carl en ik actief aan het spinnen geslagen! Erg leuke les! Ik moest bijna aan het zuurstof, maar kreeg wel een enorm compliment van de leraar! Want dat meisje achterin met die blauwe broek moest even een applaus van de gehele groep krijgen! Ze had ALLES meegedaan! (YEAH! Dit zal ik morgen weten als ik mn bed niet uitkom door spierpijn, maar dat zien we dan wel weer ;P). Do en Carl ook nog apart een compliment gehad, team Dutchie deedt het goed :D!
Daarna zeer snel met al onze kleren aan in het zwembad gedoken en richting strand met 2 grote oranje parasollen.
Heerlijk genoten op het strand met een prachtig uitzicht! Op weg terug naar het huisje was Do flink aan het smssen (ik wist toen nog niet met wie) en lag er een erg mooi ingepakt pakje bij het huis! VOOR MIJ!?!?! Rozen! Van Ricardo! WOUW?! Gewoon rozen krijgen aan de andere kant van de wereld??? Hahaha, ik heb wel echt het ALLERliefste vriendje ooit :P! Het bleek dat Do al de hele dag met hem zat te smssen en al weekjes zat te mailen hierover! Lief van DO ;)
Het is niet moeilijk om te begrijpen hoe gelukkig ik er derest van de avond bij liep ;)!
En opeens barstte de hemel weer los! Gewoon met HAGEL! Hehe, onweer, rolbliksem, alles! Na even buiten te hebben gestaan voor het te filmen (dit gebeurd hier ook niet dagelijks) waren we zeiknat!
Nu ga ik lekker slapen met de rozen naast mn bed... Hahaha, kan er nog steeds niet over uit.. LIEF!


Morgenochtend gaan we weer vroeg spinnen en inkopen doen voor nieuwjaar, wat we op het strand gaan vieren! Ik laat jullie zo snel mogelijk weten hoe gigantisch geweldig dit was!

IEDEREEN ALVAST EEN GELUKKIG NIEUWJAAR!

Gr. Zjacje

  • 29 December 2008 - 13:10

    Esther:

    haha lijkt me wel een apart gezich een strand midden in de stad!
    Veel plezier daar nog en alvast.....
    Happy New year! vanuit het brabantse land.

    xxx esther

  • 29 December 2008 - 14:04

    Yvonne:

    Ik geniet van je verhalen je schrijft ze erg leuk. Lijkt me toch vreemd kerst op het strand. Jij zit eerder dan ons in het nieuwe jaar. Dus een goed uiteinde veel bubbels vuurwerk en genieten toe gewenst

    lifs Yvonne

  • 29 December 2008 - 15:17

    Marisja:

    Hee Zjacje :P hahahah..
    Toevallig deze week bij yorin travel brisbrane gezien.. presentator ging met de step door het stadje heen! echt mooi man! Ziet er echt goed uit! het vriest hier al mee dan 3 dagen achter elkaar (ook overdag) brrr.. lig jij daar op het strand.. echt raar..
    Morgen bel ik je denk ik weer ff.. hopelijk ben je dan niet aan het spinnen! zal ik dan rond een uur 11 bellen?
    Wil je zker voor de 31 nog ff gesproken hebben!!
    MIS JE!!
    kus je zus(je)

  • 29 December 2008 - 16:37

    Judith:

    Zo te zien heb jij een warmere kerst gehad dan wij. Mooi daar joh. Stuur even wat warmte deze kant op.
    Verder Happy new year! want jij zit daar sneller in dan wij.
    Liefs Judith

  • 29 December 2008 - 18:08

    Karsten :

    Hey Zjac!

    Ik volg je verhaaltjes en moet zeggen dat ik er af en toe toch wel erg jaloers van wordt hoor ;-) Klinkt allemaal super en ziet er erg mooi en gezellig uit! Doe de dames daar maar de groeten uit het zonovergoten, maar wel bokkoude Blokker en geniet er maar lekker van zou ik zeggen!

    Alvast een gelukkig 2009 gewenst!

    X Patrick

  • 29 December 2008 - 20:13

    Nic:

    Topverhalen weer Zjac!!
    Nu weer genieten van Aussie, wat vervelend toch allemaal...
    Heel veel plezier daar en niet vergeten om naar de Whitsunday Islands te gaan he? Heaven on earth!!
    Dikke kus Nic

  • 30 December 2008 - 03:35

    Arjan:

    hallo daar! bevalt zeker aardig in ozz! ik ga waarschijnlijk richting de westkust begin januari! probeer van de week een auto te kopen dus ff afwachten! enjoy!

  • 31 December 2008 - 10:24

    Yvonne:

    heey zjaccan
    wat een super trip maak je zeg leuk hoor enneh je kan zo voor een blad schrijven hoor!!
    Ik wens jouw en je vrienden een gezond en gelukkig nieuwjaar.
    En nog veel reisplezier
    Von van schiphol van de M

  • 31 December 2008 - 11:43

    Sjon :

    he Zjaccan,

    leuke verhalen om te lezen. Geniet je er nog een beetje van of mis je het koude nederland toch wel een beetje.

    Alvast happy newyear want volgens mij is het al 2009 bij jou.

    Groetjes Sjon
    westwoud

  • 01 Januari 2009 - 08:26

    Tim:

    He Zjaccan! Happy New Year from Sydney... Wij zijn op Kerstavond aangekomen in Melbourne, daar de stad verkend en vervolgens de Great Ocean Road gedaan. Sinds 30/12 zitten we in Sydney, wat echt werelds is! Ik heb jouw verhalen over Nieuw-Zeeland net even snel doorgescrold, want wij vliegen op 05/01 naar Auckland voor 5 weken! Als je het leuk vindt om iets over onze reis te lezen, check timsuz.reismee.nl Je allerbeste tips voor Nieuw-Zeeland zijn natuurlijk ook meer dan welkom, aangezien wij ook 5 weken met de campervan op pad gaan!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Zjaccan

Actief sinds 10 Aug. 2008
Verslag gelezen: 163
Totaal aantal bezoekers 67822

Voorgaande reizen:

31 Januari 2012 - 03 Maart 2012

Cambodja - Vietnam - Laos

15 Februari 2010 - 16 Maart 2010

De Oostkust van Amerika :D!

12 November 2008 - 15 April 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: